Autohobby = Geldverspilling ?
- V300 register
- Verbannen
-
Zelf vind ik de auto hobby geen geld verspilling. Als je de wagen niet als hobby hebt moet je de wagen laten onderhouden, dus eigenlijk bespaar je best wel veel door deze hobby. (wat dan wel meestal eindigd in de hobby, leuke extra's, extra wagens, onverstandige, maar leuke, beslissingen e.d.

Kwa banden kom ik nu op 40 onder de wagens, 1 set staal voor de 740, 1 set polaris (17") voor de 780, 1 originele set voor de Celica GT4, 1 lancer turbo set voor een celica (die verkocht is, maar ala, past onder de rest ook), 1 set supra velgen, minimaal 2 sets onbekend LM voor de celica's en ene set wolfrace voor de banaan. Dan kom je op 68, excl de reserve wielen. (welke wagen 1 + 2 op voorraad)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
volvofiel;93370 schreef : Wij hebben de neiging om dingen pas weg te gooien als het ?cht op is/kapot is/gevaarlijk wordt/etc.
Het is hier ook pas 1 keer voorgekomen.. De vouwwagen had de leeftijd van 8 jaar bereikt, en de banden dus ook. Die dingen lijden niks, zagen er nog als nieuw uit. Maar naar 8 jaar moet je toch uit voorzorg nieuwe banden nemen. Bleek ook niet voor niks, want in 1 band kwamen al kleine scheurtjes bleek achteraf.
Bij de auto's zijn ze tot nu toe altijd kaal gereden, maar tot 2 en half jaar terug hadden we ook 'slechts' 3 auto's. Maar of dat nu nog altijd gaat lukken om alle banden kaal te rijden.. Misschien eens afentoe driften

- V300 register
- Verbannen
-
maar; dat ding staat dus gemiddeld 360 dagen per jaar in een stalling waar geen daglicht binnenkomt.
de banden zien er nog uit als nieuw, geen scheurtjes/verdroging oid.
ik ga ze dus voorlopig lekker laten zitten

- Mark Smeets
- Moderator
-
tjah onze vouwwagen wordt meestal 3 weken gebruikt, maar een rit van 1300 KM in 24 uur is heel normaal. En met snelheden van 130 km/u (heerlijk, frankrijk

Een keer moest pap met ongeveer 110 km/u uitwijken... Dat was eng! 's morgens vroeg rond een uur of half 6. Komt de auto naast ons op eens wel heel erg kort bij (vermoeiheid ofzo..) Dus pap geeft een ruk aan het stuur. Hij zei dat hij de zijkant van de vouwwagen in de spiegel heeft gezien :wtf: Daarna maar de eerste de beste pakeerplaats opgezocht om te controlleren of de fietsen nog wel goed vast stonden op de imprial en ff bijkomen van de schrik. Nee ik denk niet dat ik ooit een klapband wil meemaken!
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Tj??rd;93403 schreef : Dat soort snelheden met een vouwwagen moet je echt niet willen, dat gaat 1, 2x goed zoiets, maar veel vaker dan dat is echt meer geluk dan wijsheid...
Nouw we hebben er al 10 jaar goeie ervaring mee.
er liggen 'grote' 13" velgen onger, hij is geremd, en wat heel belangrijk is, goed geladen!
Ik heb er zelf deze zomer voor het eerst mee gereden, en bergaf ook even 130 aangetikt, en dat gaat echt als vanzelf.
Meestal rijden we rond de 110, een fijne cruise snelheid die de 240 goed trekt. Voor 120 moet je in het bergachtige spanje iets meer moeite doen (lees: bijna plankgas rijden :+), maar op een vlakke weg trekt hij dat ook goed.
Het hoogste wat we gehaald hebben is 150. zowel pap als mam een keer berg af. Dan nog ligt de auto als een blok op de weg, maar ik geef toe dat dat toch net iets te snel is, en het was ook beide keren niet gepland

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Stom, stom, stom.
Mijn vader heeft zelf ??n heenreis geprobeerd 120 te rijden met caravan, resultaat: nauwelijks tijdswinst, maar v??l vermoeiender!
100/110 is een lekkere ontspannen snelheid die veilig is. De anti-slingerkoppeling heeft bij ons al jaaaaaren niets te doen gehad, bij wijze van spreken.
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;93404 schreef : Nouw we hebben er al 10 jaar goeie ervaring mee.
er liggen 'grote' 13" velgen onger, hij is geremd, en wat heel belangrijk is, goed geladen!
Bij een plotselinge uitwijkmaneuvre @110 zie je hem dwars gaan in je spiegels. Noem jij dat goeie ervaringen?

- Mark Smeets
- Moderator
-
v0lv0freak;93404 schreef : Meestal rijden we rond de 110, een fijne cruise snelheid die de 240 goed trekt.
volvofiel;93407 schreef : 100/110 is een lekkere ontspannen snelheid die veilig is.
Das wat ik zeg

Zoals ik ook al zei, 130 is bergaf, om daarna weer bergop te kunnen, want dat gaat soms toch wel moeizaam :wtf2:
Ik heb het zelf ook moeten rijden, 80 in de 3, pedal to the metal, en dan nog de meter terug zien lopen naar 70... 65... Dat zijn nog eens heuvels daar in frankrijk :+
- Mark Smeets
- Moderator
-
Tj??rd;93409 schreef : Bij een plotselinge uitwijkmaneuvre @110 zie je hem dwars gaan in je spiegels. Noem jij dat goeie ervaringen?
Als dat je al overkomt bij 110 zou ik het niet durven bedenken om er vervolgens 130+ mee te gaan rijden, maar ok?
Om het maar ontopic te houden: wat kost het nou, zo'n vouwwagen inclusief trekauto total-loss rijden?:no_comment:
Goed ik geef toe, dat is onze enigste negatieve ervaring, buiten 'onze schuld' om, aangezien wij netjes op de rechterbaan reden binnen de lijntjes

Wat dat kost? De vouwwagen is de eerste 10 jaar tegen nieuwprijs verzekerd. Dus tot afgelopen zomer hoopten we eigenlijk dat hij spontaan zou afbranden op de camping :+
En die 240? geen idee wat die nog opleverd, maar ik denk dat er dan geen opvolger zou komen, gezien het aantal auto's