Wat te doen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-08-2007 15:11 #680742
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat te doen?
Degene die de auto van mij kocht was op zoek naar een goedkope auto met achterwielaandrijving om in puin te rijden. Bij nader inzien vond hij dat de auto er toch wel erg goed uit zag...
Heeft de auto ook nog roestplekjes op de dorpels onder de beschermstrip?
Heeft de auto ook nog roestplekjes op de dorpels onder de beschermstrip?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-08-2007 15:12 #680743
door V300 register
Oei, dat is interessant. Die groene heeft een solex-carburateur en de grijze een zenith. Wel allebei een cd175. Nu loopt die grijze nog niet optimaal, waarschijnlijk door de carburateur. De olie loopt snel weg. Daarom ben ik begonnen met revisie van een ander exemplaar en wil ik die (binnenkort) overzetten. Echter, bij de groene loopt de olie ook uit de carburateur, maar die heeft niet hetzelfde probleem, het inhouden van de motor. Het is verder niet ernstig, maar ik zou het graag eens opgelost hebben.
Michiel;34506 schreef : Ik heb de originele carburateur van die auto nog hier liggen, CO waarde was iets te hoog.
Oei, dat is interessant. Die groene heeft een solex-carburateur en de grijze een zenith. Wel allebei een cd175. Nu loopt die grijze nog niet optimaal, waarschijnlijk door de carburateur. De olie loopt snel weg. Daarom ben ik begonnen met revisie van een ander exemplaar en wil ik die (binnenkort) overzetten. Echter, bij de groene loopt de olie ook uit de carburateur, maar die heeft niet hetzelfde probleem, het inhouden van de motor. Het is verder niet ernstig, maar ik zou het graag eens opgelost hebben.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-08-2007 15:34 #680744
door V300 register
Aan de bijrijderskant zitten wat plekjes, maar niet zo ernstig. Is in het verleden al eens bijgewerkt. De achterdeur aan de rechterkant heeft ook wat plekjes. Ik heb al een goede deur in die kleur.
Michiel;34508 schreef : Heeft de auto ook nog roestplekjes op de dorpels onder de beschermstrip?
Aan de bijrijderskant zitten wat plekjes, maar niet zo ernstig. Is in het verleden al eens bijgewerkt. De achterdeur aan de rechterkant heeft ook wat plekjes. Ik heb al een goede deur in die kleur.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-08-2007 15:58 #680746
door V300 register
De carburateur die er uit komt is een solex. Waar komt de olie dan vandaan, heeft dat (inhouden en olie) wel met de carburateur te maken?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-08-2007 17:58 #680748
door V300 register
Het olieniveau in de carburateur hoort gelijk te blijven. Als de demperzuiger niet door olie gedempt wordt, dan kan de motor een beetje gaan bokken. Ik heb er nauwelijks last van, maar waarschijnlijk verdwijnt dat met wat nieuwe rubbertjes en ringetjes.
Moderators: Mark Smeets