Wat te doen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2007 10:04 #626338 door V300 register
Wat te doen? is gemaakt door V300 register
De achterbumper van mijn 360 hangt er scheef bij en er zit een deukje in. Toch maar even voorzichtig aan mijn vriendin gevraagd of zij hier meer van wist en 'ja, er was een collega van haar tegenaan gereden'. Mijn vriendin vind het niet ernstig en heeft het erbij laten zitten, maar ik als liefhebber van deze unieke auto, vind het echt kl*te :grr2: Zo'n bumper haal je niet meer ergens vandaan. Mijn vriendin wil de schade ook niet meer regelen, omdat het al drie weken geleden is gebeurd. Ik was toen met de 340 naar mijn zus in Frankrijk en mijn vriendin mocht toen in de 360. Tja, het is misschien een oude 360, maar wel een goede en aparte en ik wil hem toch graag mooi houden.

Wie heeft een tip? Kan je de bumperbevestiging weer rechtbuigen, deukje laten zitten? Andere bumper (met die chrome randen, zal lastig worden)? De schade alsnog proberen te regelen? Vriendin nooit meer in de 360 laten rijden? Ik voel me ergens ook wel een zeikerd, maar ik weet dat er hier meer mensen zijn die dat soort auto's koesteren.

Dit is een foto van 'before':

Bumper hangt nu aan de rechterkant een stukje lager. Ik zal daar ook nog even een foto van maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2007 10:16 #679791 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat te doen?
Schade herstel bedrijf ?
Kost wel wat maar je kunt altijd info.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2007 10:28 #679792 door V300 register
Je bent absoluut geen zeikerd met zo'n mooie auto en mooie bumper.
Ik heb het zelfde aan de hand gehad. En deed eerst enige verkeerde handelingen waarvan ik heb geleerd.
Bij de toen mijn 360 sedan kon ik vrij makkelijk de bouten van de beugels losmaken die aan de zijkant onder de auto zitten. En anders eerst met wd40. Je trekt de bumper naar je toe om hem los te halen. Dan zie dat het metalen gedeelte weer los te halen is van het plasic. Het zijn nogal wat boutjes maar het is te doen. Wanneer je dit metalen gedeelte los hebt kan je het rechtslaan of rechtmaken met moker of hamer of anders. Beschadigingen maakt niet uit want je ziet het later toch niet meer. Je kan dan ook de beugels goed bekijken en zorgen dat ze recht zitten op een of andere manier. Als alles weer recht zit of is het plastic gedeelte er weer op en plaatsen. Als er een deuk in het plastic gedeelte zit zal dat zich weer terugvormen ten aanzien van het rechte metaal.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2007 10:58 #679793 door V300 register
Frans, bedankt met deze beschrijving! Ik heb dus geen zin om er ruzie over te gaan maken, dus als het zelf redelijk te herstellen is, dan graag.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2007 11:34 #679797 door V300 register
Wel werkkleren aandoen hoor! Een vriendin of vrouw maakt geen punt van een Volvo 300 maar wel als je je goede broek verpest!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2007 11:39 #679798 door V300 register

Frans;33495 schreef : Een vriendin of vrouw maakt geen punt van een Volvo 300...

Nee, dat blijkt: onlangs hoorde ik haar nog tegen iemand zeggen dat onze Mazda 323 nog steeds goed beviel. Die hebben we al twee jaar niet meer, maar ja, die was ook mint-groen. :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2007 12:42 #679802 door V300 register

lucluc;33488 schreef : Vriendin nooit meer in de 360 laten rijden?

Lijkt me een goed idee :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2007 12:51 #679804 door V300 register
dat bewijst maar weer dat je beter de vario aan je vriendin had kunnen geven en de 360 zelf meenemen op vakantie.
en zeggen dat ze hem in een hoekje moet parkeren :p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2007 12:56 #679806 door V300 register
Is alsnog verhalen geen optie? Dat je vriendin het de moeite niet vindt wil natuurlijk niet zeggen dat dat ook voor jou moet gelden...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2007 12:57 #679807 door V300 register
dat is inderdaad wel waar.
het is jouw auto.
en uiteindelijk heb je ook het eindwoord in dat soort zaken.
je kunt altijd de collega opbellen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC