Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
24-06-2011 19:36 #878058
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Ja, toen ik het las moest ik er ook om lachen, ik blijf er bij dat je met je magere 70 peekaatjes en variomagische aandrijving toch best nog vaak mensen verrast.
Van de week nog, oprit naar de A1 is eerst een dubbele rijstrook en een meter of 300 later versmalt hij weer, een goede gelegenheid om een vrachtwagen in te halen welke met de omhoog lopende weg wat meer moeite hebben, hmmm de tankwagen voor me is al een aardig eindje op weg naar de versmalling toe, nou ja moet kunnen, spiegelen/schouder en gas!!!
Had je die man in de V70 achter me moeten zien kijken, huh??? :wtf:
Begrijp me goed hoor, een 340 1.4 cvt word nooit een 360 (laat staan een geblazen moderne diesel als het aankomt op een tussensprintje), maar traag mwah dat vind ik dan ook weer niet, juist de toeren vrolijke 1400 i.c.m met de cvt zorgen voor een auto die best verrassend vlot kan zijn, zeker als je ziet hoeveel vermogen de moderne auto's hebben.
Maar ehm ow ja iets met een topic over verbruik...ahem :woops:
Ik meld me wel weer als de 31 liter euro95 die ik er van de week in heb gegooid op zijn.:no_comment:
Van de week nog, oprit naar de A1 is eerst een dubbele rijstrook en een meter of 300 later versmalt hij weer, een goede gelegenheid om een vrachtwagen in te halen welke met de omhoog lopende weg wat meer moeite hebben, hmmm de tankwagen voor me is al een aardig eindje op weg naar de versmalling toe, nou ja moet kunnen, spiegelen/schouder en gas!!!
Had je die man in de V70 achter me moeten zien kijken, huh??? :wtf:
Begrijp me goed hoor, een 340 1.4 cvt word nooit een 360 (laat staan een geblazen moderne diesel als het aankomt op een tussensprintje), maar traag mwah dat vind ik dan ook weer niet, juist de toeren vrolijke 1400 i.c.m met de cvt zorgen voor een auto die best verrassend vlot kan zijn, zeker als je ziet hoeveel vermogen de moderne auto's hebben.
Maar ehm ow ja iets met een topic over verbruik...ahem :woops:
Ik meld me wel weer als de 31 liter euro95 die ik er van de week in heb gegooid op zijn.:no_comment:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
24-06-2011 19:47 #878062
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Ik heb toen in Niels zijn 340 gereden, en het grappige is dat je zelf niet eens merk hoe hard je optrekt, omdat hij niet schakeld, en je dat 'knikje' mist wat je met je hoofd maakt normaal. Ik trok bij de verkeerslichten weg, best pittig, en keek in de achteruitkijk spiegel en de auto achter mij was nog zowat bij de verkeerslichten! Tot 60 trekt het echt goed. Daarna is het voordeel van de vario tov gewicht van de auto weg en wordt het gebrek aan vermogen merkbaar.
Overigens heeft een honda civic hybrid hetzelfde! Ook maar een 1.3 motor, met een elektro motor die nog een beetje meehelpt en cvt. Tot 60 rij je iedereen weg met die duffe hybride. Heb een keer een sprintje samen met de 360 getrokken, en toen ging ik heb wel nog voorbij bij het uitacceleren van de bocht. Maar het was niet super rap. Had wel nog iets vermogen over (schakelen bij 4000 rpm).
Conclusie: gooi onder elke auto een vario
Overigens heeft een honda civic hybrid hetzelfde! Ook maar een 1.3 motor, met een elektro motor die nog een beetje meehelpt en cvt. Tot 60 rij je iedereen weg met die duffe hybride. Heb een keer een sprintje samen met de 360 getrokken, en toen ging ik heb wel nog voorbij bij het uitacceleren van de bocht. Maar het was niet super rap. Had wel nog iets vermogen over (schakelen bij 4000 rpm).
Conclusie: gooi onder elke auto een vario

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-06-2011 00:20 #878083
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
iets vermogen?! ligt het ideale niet ergens bij 5600 ofzo? als ik een fatsoenlijk sprintje trek is het 7000 en dan naar 80 in z'n 2
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2011 11:18 #878091
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
7000 rpm? Dat is nogal wat voor een redblock...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-06-2011 12:53 #878092
door V300 register
Okee misschien is 7000 wat overdreven..
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
25-06-2011 13:34 #878095
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
piek vermogen ligt rond de 5000. Geldt voor ongeveer alle standaard redblocks. Je zou het in de autovisie test kunnen opzoeken.
Edit: iets boven de 5000 in de grafiek idd.
Edit: iets boven de 5000 in de grafiek idd.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-06-2011 13:46 #878097
door V300 register
mja, dat dach tik al.. ik heb 't daar ook gelezen.. Ik heb een b19a:P dus dat was volgens mij 5600 oid
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-06-2011 23:53 #878154
door V300 register
Ik durf het haast niet te zeggen, maar gisteren op en neer naar Diemen geweest en van een retourtje De Krim en niet eens echt lullig gereden maar wel een gemiddelde van 1:13,6. Dat zijn berichten!!!!
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2011 14:43 #878185
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Ben benieuwd naar de foto met dakdragers
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-06-2011 23:53 #878236
door V300 register
[ATTACH]3215[/ATTACH]
Hier is ie dan, het rijdende Woezel en Pip lanceerplatform met Sputnikraket.
Hier is ie dan, het rijdende Woezel en Pip lanceerplatform met Sputnikraket.
Moderators: Mark Smeets