Het grote "Gespot" topic

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2007 18:32 #681376 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Het grote "Gespot" topic
Vandaag 2 340's gezien. Eerst een bruine, zag er nog redelijk netjes uit. Achter het stuur een oudere dame. Even later kwam ik een grijze tegen. Achter het stuur zat bruintje beer en de auto zag er niet uit. Rondom roest en deuken. Achterklep zat met een touwtje dicht. Niet om over naar huis te schrijven dus :cry2: . Leuk detail was dat er links achterop nog een hele oude Volvo Dealer sticker zat. Auto is ooit bij Pa op de zaak nieuw gekocht. Een hele tijd geleden. De kentekenplaathouder was inmiddels vervangen door eentje met een niet uit te spreken garagenaam.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2007 21:26 #681380 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "Gespot" topic

Kevin;35186 schreef : Achter het stuur zat bruintje beer...

:lol::lol::lol:

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2007 00:30 #681396 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Het grote "Gespot" topic

elpee;34467 schreef : In enschede rijdt een student in een 360 rond die altijd zwaait of met zijn grootlicht seint. afgelopen dinsdag weer tegen gekomen.

elpee;35139 schreef : @alex waarom staat er 360 op de kofferbak dan? Maar ik vind het leuk om je tegen te komen. Volgende keer tankstation afspraak maken.

kofferbak? hoe kun je dat zien als je 'm bent TEGEN gekomen? :humor:

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2007 12:15 #681409 door Kevin Kloosterman
Het heerst! Zonet weer een bruine gezien. Helaas ging hij snel voorbij. Maar had 2 van die lampen in de grille. Verder was ook bij deze auto de roestduivel aan het werk :( .

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-09-2007 17:56 #681417 door V300 register
Vandaag, in mijn woonplaats, reed een van de allerlaatste 340's rond (kenteken Fx-xx-xx): een donkerblauwe GL vario vijfdeurs.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-09-2007 20:40 #681421 door V300 register

variomagic;35090 schreef : @ Jeroen Jager: die groene 343 is van Henk Eissens. Dit is de engste nog rijdende 343 special in die kleur die nog bekend is...

Ik vermoedde wel dat dit exemplaar bekend was bij de club. De auto ziet er geweldig uit, met de zwarte strepen achter met groot 343 erop geplakt.
En Bert en Ernie natuurlijk :worship:

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2007 23:52 #681424 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Het grote "Gespot" topic
Dan kan ik mij vergist hebben. Maar als ik jou zie blijf ik zwaaien.
Trouwens vrijdag ook een 340 tegen gekomen in enschede met de familie Tokkie erin.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2007 00:11 #681432 door Alex (GAST)

lucluc;35144 schreef : Nog ff offtopic. Van wikipedia:

Matra introduceerde in 1977 voor het eerst een niet-sportwagenmodel: de Matra-Simca Rancho. De Rancho is gebouwd op basis van de Simca 1100 Fourgonette pick-up , met een met kunststof aangepaste carrosserie. In feite is de Rancho een voorloper van de latere SUV modellen, want hoewel de auto er als een stoere terreinwagen uit zag, had deze slechts voorwielaandrijving en een relatief kleine 1442cc motor. Deze auto is in Nederland ook wel bekend van de jeugdserie Bassie en Adriaan . :yeah:
.

met kuststof aangepast zoals de renault s?nic SUV offroad-versie dat heeft en de audi en die volvo V70 XC (Cross Country), maar er wordt hier geen polyester bodywerk bedoelt.

lucluc;35144 schreef : En over de roestgevoeligheid:

In 1983, na 56.457 geproduceerde exemplaren, stopte de productie. Ook deze auto werd geplaagd door de roestduivel (het jaarboek van De Onschatbare Klassieker vermeldt bij de Rancho: "een cursus lassen strekt tot de aanbeveling"), waardoor er slechts weinig goede exemplaren bewaard zijn gebleven.

is het niet zo dat dit het geval is bij bijna alle 70'er jaren auto's? dat pisbakken-staal?:woops:

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2007 14:42 #681463 door Kevin Kloosterman
Het heerst hoor... normaal zie ik hier in Den Haag bijna nooit een 340 rijden. Maar zonet bij het zuiderpark weer ??n. Reed me tegemoet helaas passeerden we nogal snel. Auto zag er op het eerste gezicht goed uit! Heb het kenteken wel kunnen onthouden ZD-29-BV dus is een wat latere!

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2007 21:47 #681494 door Alex (GAST)
vandaag weer een 300 hatch gezien in de richting van wierden, het was een donker rode...

ook nog een rode Volvo 66 gezien in Vriezenveen...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC