Compressor?

Lees meer
15-08-2013 08:13 #130930 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Compressor?
Nou, maar is een keer met een clubje langs gaan voor een uitleg.....? :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-08-2013 08:57 #130933 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Compressor?
Leuk topic, mocht er een club uitje van gemaakt worden haak ik aan :D

Misschien kunnen we wel een kit ontwikkelen...........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2013 09:04 #130935 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Compressor?
Lars, neig je naar Turbo of nog steeds naar Compressor?

Compressor zou ik stoerder vinden dan (weer) een turbo. Een compressor "voelt" wat minder populair aan dan een turbo en voor mijn gevoel een mooie match met de aanwezige volvomechanica. Ben benieuwd wat het gaat worden en wanneer (door wie) de stoute schoenen worden aangetrokken.

Groet

Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2013 09:11 #130936 door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Compressor?
Heb je met een compressor ook niet het probleem dat je carburateur gas dicht moet zijn ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2013 09:13 #130937 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Compressor?

"Lars Weffers" schreef:
Heb je met een compressor ook niet het probleem dat je carburateur gas dicht moet zijn ??

Ja dat lijkt me wel, je zet immers druk op je inlaat..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2013 09:59 #130938 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Compressor?
Dan zal je heel goed moeten kijken welk type carburateur je wilt gebruiken : een carburateur is hier gewoon niet voor gemaakt.

Neem bijvoorbeeld een Stromberg : het lijkt me dat als je daar druk op zet, je door het choke lichaam naar buiten blaast ....

Bovendien vraaag ik mij af of de demper met naald nog wel zo lekker werkt als er druk op gezet wordt, dus een constant vacuum carburateur als een Stromberg of SU lijkt bij voorbaat uitgesloten ...

Dan zou je die carburateur dus toch vòòr de compressor moeten plaatsen ....... wil je de gasklep na de compressor hebben dan zou ik hem vervangen door een throttle body - maar dan heb je geen benzine meer :( ......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
15-08-2013 22:00 #130970 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Compressor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Thomas Klimp (GAST)
  • Thomas Klimp (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
16-08-2013 15:55 #131001 door Thomas Klimp (GAST)
Beantwoord door Thomas Klimp (GAST) in topic Compressor?
Je kunt met de stromberg beter de compressor na de carb. plaatsen, een zgn. blowtrough setup werkt niet fijn met een carburateur die is gemaakt op onderdruk.

'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-08-2013 23:33 #131146 door A Heger (GAST)
Beantwoord door A Heger (GAST) in topic Compressor?
Leuk onderwerp, ik heb mij eens laten vertellen dat een compressor aardig wat pk's gebruikt en niet zo eenvoudig aan te sluiten is. Als je die (ongeveer tussen de 25 en 40) pk's van je krukas moet halen mag je een aardige stevige poulie op je krukas zetten. Het lijkt mij dat de krukas hier wel voor aangepast moet worden wat zo'n klus weer aardig wat extra werk opleverd in tegenstelling tot een turbo.

144 DL 1971
V40

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
22-08-2013 18:57 #131264 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Compressor?

"Arjan H" schreef:
Leuk onderwerp, ik heb mij eens laten vertellen dat een compressor aardig wat pk's gebruikt en niet zo eenvoudig aan te sluiten is. Als je die (ongeveer tussen de 25 en 40) pk's van je krukas moet halen mag je een aardige stevige poulie op je krukas zetten. Het lijkt mij dat de krukas hier wel voor aangepast moet worden wat zo'n klus weer aardig wat extra werk opleverd in tegenstelling tot een turbo.


Nou dat is aardig wat vermogen wat de compressor zou vragen, toch moet er wel rendement uit te halen zijn.
Iemand enig idee wat voor een vermogen een turbo vraagt/vergt?
ook deze moet vermogen kosten want iets voor niets te laten draaien is nog niet uitgevonden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.