- Berichten: 91
Compressor?
- Thomas Klimp (GAST)
- Offline
- Expert lid
Ik heb sinds een tijdje een TT3 as in mijn B20 en ben er erg tevreden mee, nu ben ik aan het kijken naar een volgende stap naar meer vermogen. Ik was me aan het orienteren op dubbele carbs maar heb nu iets anders gevonden, ik kwam op youtube een filmpje tegen van een jolige zweed die een B20 in een oude willys coupe had gelegd, en daar een compressor op had aangesloten, deze compressor blies direct in de carburateur (gewoon een su zo te zien). Deze compressors zijn niet heel erg duur en worden ook gebruikt in de rappere modellen van de mini cooper, ze hebben geen koeling nodig (dus scheelt een hoop geklooi aan de motor zelf). Volgens mij is hier mee veel vermogenswinst te halen voor een prijs die vergelijkbaar is met die van een Weber. Het is natuurlijk vloeken in de kerk voor de liefhebber van de originele amazon maar ik vraag me af wat jullie van dit idee denken? En is dit ook te combineren met LPG?
Het gaat om een Eaton m45 supercharger.
Groet, Thomas
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 102
Zou sowieso dan al wel aan een nieuwe, enorm grote (en dure) verdamper gaan denken
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 746
Zet je de carburateur achter de compressor dan zal ook de vlotterkamer onder druk moeten komen staan en zal op het moment dat er drukverhoging is ook de benzine druk omhoog moeten.
Dit alles is niet onmogelijk en ik heb het ook zo gedaan maar het geeft wel veel problemen.
Op LPG is het trouwens geen probleem om het aanzuigpunt na de compressor te zetten.
Wat natuurlijk wel een mogelijkheid is om de carburateur voor de compressor te zetten en het LPG zuigpunt na de compressor dit zou als voordeel hebben dat met het rijden op LPG niet heel de compressor vol explosief gas hangt.
Heb je toevallig wat plaatjes van zo'n compressor?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Thomas Klimp (GAST)
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 91
hier nog wat filmpjes:
Een half aangesloten exemplaar:
en de jolige zweed:
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Thomas Klimp (GAST)
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 91
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
In mijn geval, kan de Megasquirt het zelf bijregelen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 178
Klinkt wel vet
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.