Geavanceerd zoeken

Zoekresultaten (Gezocht naar: identificatie)

  • 16673-dummy
02-01-2011 20:39
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
Volvo 4 Stereo Microprocessor ESD, type RX-3VQ. Destijds ??n van de topmodellen.
Niet geklungeld met de bedrading, alles is origineel. Alleen het knopje van de snelspoelfunctie van de cassettespeler mist (als iemand er nog een heeft...).
Identificatienummer ingeslagen aan de onderzijde, centrale verlichting aan de bovenzijde die het gehele front van de radio (groen) verlicht.
Digitale weergave, geheugen voor 6 zenders (zowel AM als FM), scanfunctie, fader- en balansregeling, stekker voor vier speakers, een DIN-stekker en een onbekende stekker. Wie weet waar deze voor dient, roept U maar alstublieft :)









  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
24-10-2010 10:13
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Laadvermogen P1800
Onderwerp verplaatst van Volvo Klassieker Vereniging | Volvo Algemeen naar Techniek | Identificatie en Typen
  • Laurens Post
05-04-2010 21:53
Beantwoord door Laurens Post in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
De regels uit het apk boek
1.
De personenauto moet in overeenstemming zijn met de op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs en in het kentekenregister omtrent het voertuig vermelde gegevens.

2.
De personenauto moet zijn voorzien van de juiste kentekenplaten

3.
Het voertuigidentificatienummer moet op een vast voertuigdeel zijn ingeslagen en moet goed leesbaar zijn.

4.
De kentekenplaten moeten zijn voorzien van het in artikel 5 van het Kentekenreglement voorgeschreven goedkeuringsmerk en moeten deugdelijk aan de voor- en achterzijde van het voertuig zijn bevestigd.

5.
Het kenteken moet goed leesbaar zijn en de kentekenplaten mogen niet zijn afgeschermd
  • 16673-dummy
18-02-2010 20:37
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Deze moest ik nog

antiekeradio;134735 schreef : en nog wat vragen die me pas net weer te binnen schieten.

- waar gaat de rubberen slang naartoe vanuit de nippel waarvan je vraagt waar die voor is? komt die nippel zelf 'gewoon' rechtstreeks in het inlaatspruitstuk uit?
nee, is van de carterventilatie geloof ik. het slangetje komt uit op een t-stuk net voor de pot van de carterventilatie. de andere, dikke slang van het t-stuk loopt naar het luchtfilter.

- welk 3-cijferig nummer heeft jouw motor na de B19A?? dit staat op het motor identificatie plaatje
en waar zou dit plaatje moeten zitten?
op het distributieriemdeksel zit een rode sticker geplakt met daarop '854'.

het zal dus de 854-versie van de B19A zijn, als die kap nog origineel is

  • V300 register
18-02-2010 17:01
Beantwoord door V300 register in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
en nog wat vragen die me pas net weer te binnen schieten.

- waar gaat de rubberen slang naartoe vanuit de nippel waarvan je vraagt waar die voor is? komt die nippel zelf 'gewoon' rechtstreeks in het inlaatspruitstuk uit?

- welk 3-cijferig nummer heeft jouw motor na de B19A?? dit staat op het motor identificatie plaatje
  • 16673-dummy
17-02-2010 09:59
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
...die dus ook weer met bepaalde dingen afwijkt.

Ik weet niet of mijn carb de originele is (denk het wel). Er zit nog wel een identificatieplaatje aan.

Natuurlijk zou ik eens de carburateur van de DLS kunnen gebruiken als vergelijkingsmateriaal. Maar omdat we die ook al voorzien hebben van nieuwe pakkingen, membramen, sproeier + naald etc. enz. weet ik niet of die afstellingen betrouwbaar zijn.
  • V300 register
11-01-2010 16:08
Beantwoord door V300 register in topic 345 GLS restauratie

volvofiel;130296 schreef : Dat vroeg ik me ook al af.

Ze zullen aan het identificatieplaatje wel genoeg hebben....



Nou, in belgie toch wel echt niet! Bij mij wordt het typeplaatje bekeken en daarna het chasis zelf! Als die nummers niet zouden kloppen, dan heb je de poppen toch wel echt aan het dansen hoor!
  • 16673-dummy
11-01-2010 15:46
Beantwoord door 16673-dummy in topic 345 GLS restauratie

Alexdepalex;130293 schreef : moet dat niet zichtbaar zijn?:S


Dat vroeg ik me ook al af.

Ze zullen aan het identificatieplaatje wel genoeg hebben....
  • Willy De Baere
18-10-2009 21:54
<p>en Hans, er is nog dit: mijn vaststelling van hierboven dat de auto
herspoten is klopt want:</p><p> </p><p>op identificatieplaat staat: "collor 73", wat "mist green" is, terwijl
de kleur van de auto "light blue" is, wat correspondeert met "collor 89"; </p><p> </p><p>het nr "151-228" vd "upholst" klopt dan weer, want dit betekent "Plastic
coated fabric, grey...Chassis number plate stamped 151-228", en grijs is
inderdaad de kleur vh interieur.</p><p>
De ebay aankondiging '...Volvo 122 1962"NEW 2497 kilometers original 47
years"' is dus fout.
</p>
  • Willy De Baere
18-10-2009 13:57
<p>behalve de reeds gedane opmerkingen over uitwendige toestand van motor (en
van waar komen dan ook de roestplekken op de ventilatorbladen, en aan de
voorkant van de radiator?), zou ik ook graag antwoord hebben waarom op het
linker spatbord "Volvo 121" staat (behoort bij P120 B18A ch -166399, het is
dus geen 122S), terwijl dit op rechterspatbord ontbreekt zonder enig spoor
achter te laten (bvb 2 gaatjes)? Ik denk dus dat de wagen heel netjes
herspoten is, maar dat de eigenaar vergeten heeft alles opnieuw op zijn
plaats te zetten (zie bvb ook links van het identificatieplaatje: daar is
een loshangende klem die normaal dient om enkele kabels in vast te houden).</p><p>
Ik weet ook niet of een origineel dashbord er glimmend of gepolijst
uitgezien heeft zoals op enkele fotos, het mijne (van 1967) was origineel
mat zwart of hoogstens satijn zwart. Er zijn wel geen scheuren in te
bespeuren.</p><p>
Interieur en stuur zijn anderzijds wel in perfecte staat, ik gok dus ook op
102497 echte kms.
</p>
  • Jeroen van Bodegom
16-08-2009 20:04
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Andere eindoverbrenging en zwaardere/lichtere versnellingen

antiekeradio;116351 schreef : Ik zou het heel fijn vinden als iemand een keer tijd wil steken in het samenvatten en destilleren van alle beschikbare informatie over de versnellingsbakken en differenti?len van de handgeschakelde 3-series.

Het overzicht zou moeten aangeven:

- identificatienummers en vindplaats van de bakken/differentieels
- overbrengingsverhouding van de versnellingen
- overbrengingsverhouding van het differentieel
- geleverd op welke modellen/jaren

Ik weet dat er zowieso 3 verschillende eindoverbrengingen geweest zijn voor de 2-liters. In de laatste jaren zijn ze overgegaan op een 'one size fits all' differentieel.
Op dit forum is reeds veel info te vinden, en in de documentatie die online staat op het ledenmenu zou je praktisch gezien al de rest moeten kunnen vinden.


Het eindresultaat van deze zoektocht krijgt bij deze een ereplaats in ??n van de volgende edities "technotip" in de Volvoice.

Alvast een aanzetje:

- overbrengingsverhouding van de versnellingen M47R (?n M45R t/m V4):

Achteruit:. 3.68
  1. 3.71:1
  2. 2.16:1
  3. 1.37:1
  4. 1.00:1
  5. 0.38:1
- overbrengingsverhouding van het differentieel:
  • B14 M45R: 3.64:1
  • B14 M47R: 3.82:1
  • B172K: 3.64:1
  • B200K: 3.27:1
  • B200E GLT: 3.64:1
  • B200E GLE: 3.45:1
Vanaf 1987 alle B200's 3.64:1
  • D16: 3.82:1
  • V300 register
12-08-2009 13:37
Beantwoord door V300 register in topic Andere eindoverbrenging en zwaardere/lichtere versnellingen
Ik zou het heel fijn vinden als iemand een keer tijd wil steken in het samenvatten en destilleren van alle beschikbare informatie over de versnellingsbakken en differenti?len van de handgeschakelde 3-series.

Het overzicht zou moeten aangeven:

- identificatienummers en vindplaats van de bakken/differentieels
- overbrengingsverhouding van de versnellingen
- overbrengingsverhouding van het differentieel
- geleverd op welke modellen/jaren

Ik weet dat er zowieso 3 verschillende eindoverbrengingen geweest zijn voor de 2-liters. In de laatste jaren zijn ze overgegaan op een 'one size fits all' differentieel.
Op dit forum is reeds veel info te vinden, en in de documentatie die online staat op het ledenmenu zou je praktisch gezien al de rest moeten kunnen vinden.


Het eindresultaat van deze zoektocht krijgt bij deze een ereplaats in ??n van de volgende edities "technotip" in de Volvoice.
  • Willy De Baere
02-08-2009 10:53
Beantwoord door Willy De Baere in topic 22444VF, Amerikaan in NL?
<p>Hallo Mats</p><p>
op de zweeds AM site www.volvoamazonpictures.se/ (bij "Production"
en "Model years") vind je wat meer over de betekenis van cijfers en letters
op identificatieplaatje.</p><p>
Wat betreft de V en de F: </p><p>
V betekent links gestuurd, en voor P220 betekent F dat de wagen van
modeljaar 1966 is.</p><p>
Over historie van je P220 kan wel iemand anders wat vertellen, of ook Mevr
Ulla Bergwall in Zweden ( Ulla.Bergwall@coor.com ), naar het schijnt HET
adres voor antwoorden op oorsprong van AM.</p><p>
Groeten, en succes met P220,</p><p>
Willy DB</p><p>
ps. de hedenddaagse "plastiek"auto's dienen gewoon om mee te rijden (en
waar je vooral moet afblijven), met AM/PV daarentegen heb je het gevoel te
rijden met iets dat van jezelf is, zo zie ik het althans.</p>
  • Mark Smeets
17-07-2009 22:22
Beantwoord door Mark Smeets in topic Het grote &quot;Gespot&quot; topic

Bodejodel;113287 schreef : Op vakantie een hele berg 300's van allerlei bouwjaren gespot op een bekend adresje in Malmedy...
Treurige bedoeling...


bekend adres?

volvofiel;113310 schreef : JIk heb zelfs pas sinds een jaar een portemonnee bij me, vanwege de identificatieplicht


ach zo ben ik ook. Meestal heb ik alleen sleutels en een mobiel mee. Die portemonnee is veel te dik van alle pasjes (geld neem ik nooit mee, dan kan ik ook niks uitgeven :halo:)
  • 16673-dummy
17-07-2009 17:11
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het grote &quot;Gespot&quot; topic
Jean-Luc, ik ben redelijk "ouderwets": bijna nooit een camera bij me, laat staan een mobieltje (niet dat die een camera heeft hoor, maar toch).

Ik heb zelfs pas sinds een jaar een portemonnee bij me, vanwege de identificatieplicht :woops:

Maar wees gerust, de komende 2,5 week is er altijd een camera voor handen :D
  • V300 register
15-07-2009 23:23
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Ok, heb vandaag het nieuwe kentekenbewijs binnen gekregen:w00t:

Hoe ging het bij mij in z'n werk?

1. Afspraak gemaakt voor motorwissel (heeft een bepaalde naam, weet ik niet meer)
2. Naar keuringsstation gereden op dag van afspraak
3. Papieren afggeven (alleen deel 1A)
4. Auto naar binnen gereden:P
5. Eerst wordt het VIN nummer gecontroleerd. Keurmeester heeft soort uitdraai van huidige papieren en kijkt dat na.
6. Keurmeester vroeg wat er anders was (4 cyl. ipv 6 en 2000cc ipv 2800cc). Motortype wordt opgeschreven
7. Kon ik het vermogen aantonen (en cylinderinhoud)? Ja, had een uitdraai van een volvo greenbook.
8. Naast motortype ook motorcode (soort identificatienummer van de motor). Was moeilijk te zien, dus heb hem papieren van de donorauto laten zien. Heeft de keurmeester gecontroleerd (ik denk dat ze dan kijken of de motor uit een gestolen auto komt)
9. Keurmeester keek onder de kap, niet zo lang ofzo, gewoon of het er netjes uit zag. Vraagt naar de motorsteunen (origineel of zelf gemaakt?)
10. Kijkt onder de auto naar de motorsteunen en stuurdelen (as die het stuurhuis in gaat moet vrijlopen van kabels etc.) Duurde niet lang, had ie snel gezien.
11. Keurmeester rijdt auto remmentestbank op, zeer softe test. Wielen draaien iets van 15 km/h en dan remt hij langzaam tot aan blokkeren (ongeveer).
12. Naar de weegbrug. Eerst totale auto, en dan alleen de achteras.
13. Auto wegrijden en naar de balie om te betalen. Ik was ?50,- kwijt.

Dan een paar dagen wachten. Alleen cylinderinhoud, cylinderaantal, vermogen en gewicht is veranderd. Handelsbenaming (type) etc. is gelijk gebleven.

Hopelijk is het verhaal nu weer wat duidelijker
  • Peter Grapendaal (GAST)
11-07-2009 17:28
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic oliekoeling automaat
<p>Op de volvo1800pictures site staat onder documents een fault tracing manual van de BW35. Een stuk naar beneden scrollen om hem te vinden. Daarin staat ook hoe je de verschillende BW35's kan onderscheiden aan de kleur van het identificatie plaatje en wat de verschillen zijn. </p><p> volvo1800pictures.com/ </p>
  • V300 register
28-05-2009 00:44
Beantwoord door V300 register in topic waar komt deze onzin vandaan?
een juiste identificatie van edelstaal (de algemene term voor staalsoorten die niet of nauwelijks roesten) kan alleen met een nummer.

RVS419; ofzoiets.
  • V300 register
07-03-2009 22:25
Beantwoord door V300 register in topic nabespreking sleuteldag bunnik
even zoeken, waar is dat lijstje ook weer.

ledenmenu; documentatie; technische documentatie; identificatie elektronische ontstekingsunits.pdf


Het verschil zit dus niet in de unit zelf
, maar in de bedrading van de C-stekker. Die verlaat het tijdstip met 3 of 6 graden als 1 of 2 draden aan massa gelegd zijn.
  • V300 register
22-11-2008 01:18
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360

Jos360;76622 schreef : 360 hebben bij injectie wel een begrenzer, bij carb niet geloof ik.

Bij mijn vorige 360 was de begrenzer kapot denk ik, misschien veelvoorkomend probleem?



sommige hebben het wel, sommige niet. Hangt van het preciese nummer van de RENIX unit af. Zie het (inmiddels blijkbaar weer vergeten) tabelletje "identificatie elektronische ontsteking units"..... :yesyes: daar staat het in!!
  • Anjo van den Akker
12-11-2008 19:10
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic regels omtrent andere motorblokken
even tussendoor, ik zit even m'n kentekenpapieren door te neuzen, ik kan nergens een motoridentificatiecode vinden, alleen het xlb chassisnummer.

heeft politie/rdw wel toegang tot deze gegevens, wat dus niet op het kentekenbewijs staat, maw hoe kunnen ze bewijzen of een motor wel of niet in een auto hoort?

ik weet dat bij terberg bij de mercedesblokken alleen de softwarenummers/codes gedocumenteerd worden, bij cummins en volvo* blokken (*ook die van de weg-trucks) de typenummers en softwarenummers/codes

ik weet echter niet precies hoe het bij de aflevering van de trucks zit (ze krijgen nl allemaal nog een wegtest en kenteken in lelystad)...
  • Ed van der Zee
  • Ed van der Zee's Profielfoto
19-10-2008 15:16
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo velg nummer 684910
<p>Hoe ziet de velg er verder uit, gewoon gaatjes model ? Of is nhet een Krone Prinz velg ?</p><p>Volvo heeft vaak Dunlop als leverancier gebruikt, voor de 140 is het 684xxx voor de 1800coupe 282xxx.</p><p>Kijk maar eens op volvo1800pictures.com en dan naar technical information, grill and wheels</p><p>Soms staat aan de binnenzijde nog Volvo Import met een nummer om identificatie mogelijk te maken.</p>
  • Jeroen van Bodegom
22-07-2008 23:11
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Thread zonder onderwerp :D
Geintje heb ik ook gehad.
De werkgever moet de bestuurder bekendmaken zodat deze "vervolgd" kan worden.
Ik weet ondertussen ook dat je bij Freeroad niet zomaar een auto meekrijgt als klant. Identificatie is verplicht. Deze wordt vervolgens door een bepaalde database gehaald om te checken of je niks op je kerfstok hebt en of je uberhaupt wel bestaat o.i.d. :D
  • Ed van der Zee
  • Ed van der Zee's Profielfoto
04-01-2008 10:41
Beantwoord door Ed van der Zee in topic monteren schuifdak rubbers hollandiadak
Voor de 'oudere'typen is meestal een Coenen schuifdak gemonteerd, wellicht dat een foto op dit forum de identificatie kan vergemakkelijken. Er zijn sommige schuifdak motage bedrijven die rubbers/vilt kunnen krijgen.
  • V300 register
17-09-2007 23:56
Beantwoord door V300 register in topic renix uitwisselen
wtf is een greppel?


@Ronald, je moet goed kijken naar het witte stickertje wat op die dingen hoort te zitten, daar staan een aantal nummer op.

die moeten kloppen.


als het nummer niet klopt moet je alleen het gedeelte met de bobinekabel aansluiting overzetten; anders ga je er alleen op achteruit....


OJA een tabel met de juiste nummers voor de verschillende motoren staat in de discussie 'identificatie electronische ontstekings units'
Weergeven 151 - 175 uit 196 resultaten.