regels omtrent andere motorblokken

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-11-2008 17:39 #737206 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic regels omtrent andere motorblokken
m.a.w. gewoon het typeplaatje overzetten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2008 17:48 #737208 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic regels omtrent andere motorblokken
zit je alleen nog met het probleem dat je teveel vermogen hebt,

misschien elektrisch een begrenzer maken zodat je niet aan de 40% overschrijding komt? in 't geval van een turboblok elektrisch een aansturing maken dat er geen turbodruk aangevoerd word naar de kop, zal al een hele bak vermogen schelen, schakelaartje in de auto verstoppen en die stiekem omhalen als je een aanrijdingkje hebt gehad:D (liever niet uiteraard)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-11-2008 18:52 #737215 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic regels omtrent andere motorblokken
Typeplaatje omtikken zal niet gaan; het nummer zit namelijk op het blok gegoten.......lastig......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2008 19:10 #737218 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic regels omtrent andere motorblokken
even tussendoor, ik zit even m'n kentekenpapieren door te neuzen, ik kan nergens een motoridentificatiecode vinden, alleen het xlb chassisnummer.

heeft politie/rdw wel toegang tot deze gegevens, wat dus niet op het kentekenbewijs staat, maw hoe kunnen ze bewijzen of een motor wel of niet in een auto hoort?

ik weet dat bij terberg bij de mercedesblokken alleen de softwarenummers/codes gedocumenteerd worden, bij cummins en volvo* blokken (*ook die van de weg-trucks) de typenummers en softwarenummers/codes

ik weet echter niet precies hoe het bij de aflevering van de trucks zit (ze krijgen nl allemaal nog een wegtest en kenteken in lelystad)...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-11-2008 20:02 #737234 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic regels omtrent andere motorblokken

Lucluc;75474 schreef : Bij de auto van Frank de Boer kon ik niet zien dat er een B230 in zat. Welke keurmeester zou daar op letten? Ik geloof dat de peilstok aan de andere kant zit (en de verdelerkap op een andere plaats?)


Mijn B230 is exact hetzelfde als de B200 van uiterlijk, omdat ik een andere hulpas en dus dezelfde verdelerkap heb. Ook de peilstok zit op de originele plaats.

Typenummers op de cilinderkop en het motorblok is het enige waar je het aan kan zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-11-2008 21:38 #737273 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic regels omtrent andere motorblokken
De overstap van een B200 naar een B230 is ook weer niet zo groot als van een B14 (64pk) naar B18FT (125pk).

De gewone politieman zal je nooit zomaar vragen om onder de motorkap te kijken. Als ze eenmaal onder de motorkap kijken en ze zien dat de boel niet meer origineel is, dan begint de ellende.
En als je dan ooit eens een ongeluk maakt............dan heb je helemaal een probleem........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2008 21:47 #737275 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic regels omtrent andere motorblokken
gewoon een grote kunststof afdekkap maken voor in je motorruimte, is bij de nieuwere auto's ook heel hip;)

met een flink aantal meters koelslang kan ik een std b14 er ook behoorlijk indrukwekkend eruit laten zien hoor, als je dan je kleppendeksel rood verft en er performance op schildert is het feest helemaal compleet;

maw, hoe kan een politieagent oordelen of iets wel of niet direct in een auto hoort, zonder een zekere voorkennis.
menig politieagent kan het verschil tussen een 8 en 16v kop niet herkennen zonder het logotje achterop de auto...

daarnaast is het volgens mij ook nog zo, dat in geval van schade er aanwijzing moet zijn dat het desbetreffende onderdeel verantwoordelijk moet zijn voor het ongeluk, heb je std een top van 160 maar maak je met 200km+ een ongeval wat tegenwoordig zo achterhaald kan worden, dan ben je de sjaak.

heb je achteraf schijfremmen zitten beunen waarvan de klauw losgeklapt is en zich vastgeslagen heeft tussen velgspaak en achterasophanging wat een blokkerend wiel veroorzaakt heeft waardoor jij een kettingbotsing veroorzaakt hebt, d?n ben je de lul.

rijd een dronken medeautomobilist je vol in je linkerflank terwijl jij voorrang of een groen licht had dan doet niemand moeilijk over de 600pk in je vooronder, dat heeft er dan totaal niets mee te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2008 22:02 #737276 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic regels omtrent andere motorblokken
Daar heeft Anjo helemaal gelijk in. Is hetzelfde als jij zonder apk rijd. Als het niet jou schuld is of dat het wel jou schuld is maar niet door een apk-afkeurpunt ben je gewoon verzekerd.

Maar met een ombouw van een b200e naar een b230fb (dus ong. 20 pk meer) hoef je officie?l niets te melden. Dit omdat je niet meer af 40% vermogenstoename hebt. En je dus niet onveilig de weg opgaat.
Maar je kan wel je kentekenbewijs laten aanpassen. Is volgens mij zo gedaan omdat dat blok al goedgekeurd is voor op de nederlandse weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-11-2008 23:18 #737286 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic regels omtrent andere motorblokken
Elke motorwijziging moet door worden gegeven bij de RDW. Dus ook van B14.0 naar B14.4. Wanneer 't type-nummer van de motor wijzigt dan moet dat altijd aangegeven worden. Wanneer die motorvermogenswinst binnen de 40% heb je niet zo'n probleem........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-11-2008 23:34 #737288 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic regels omtrent andere motorblokken

Ovlov 3.6L;75584 schreef : Elke motorwijziging moet door worden gegeven bij de RDW. Dus ook van B14.0 naar B14.4. Wanneer 't type-nummer van de motor wijzigt dan moet dat altijd aangegeven worden. Wanneer die motorvermogenswinst binnen de 40% heb je niet zo'n probleem........


Helemaal correct, ik moet er zelf ook aan geloven binnenkort...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets