Geavanceerd zoeken

Zoekresultaten (Gezocht naar: HG verf)

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
01-09-2015 13:41
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Vergeelde Hemel
Ik heb eind vorig jaar het interieur (zetels, zijpanelen en dashboard) geverfd met "HG-leerverf".

Zie ook deze link: www.volvoklassiekervereniging.nl/forum/v...5bef1cdc8fe4a52b5ae2

Top resultaat! Aanbrengen gebeurt gewoon met roller en kwast (voor de randjes en moeilijk bereikbare delen). Na verven kort met de föhn (koude stand) erover om de meeste luchtbelletjes te verwijderen en je krijgt een heel strak resultaat. Het droogt snel en is makkelijk aan te brengen. Zolang het nat is, kan het zelfs makkelijk met water weer worden verwijderd (handig om druppels en ongewenste vlekken te verwijderen). Wel goed de instructies volgen. Lees: zeer goed reinigen en ontvetten, vervolgens de primer en dan pas verven. Koop een 'kit', dan zit alles erin wat je nodig hebt (primer, verf, kwast, rollers en verfbakje).

Het hemeltje van mijn Ama is ook niet al te wit meer, maar verder wel gaaf. Ik heb om die reden gelijk ook de witte HG-leerverf gekocht en ben van plan die op termijn ook te verven. Komt nog wel.
  • Rene Brandt
  • Rene Brandt's Profielfoto
30-08-2015 13:27
Beantwoord door Rene Brandt in topic Vergeelde Hemel
De reactie van Gert ben ik het volledig mee eens.
wil je toch aan de slag gebruik ik HG intensief kunststofreiniger.
p.s. een spierwitte hemel is geen gezicht , spuiten met spuitbussen met gemonteerde hemel is geen optie , het hele interieur komt onder de spuitnevel en zelf vergas je in de kleine ruimte..
het betreft meestal nicotineaanslag en nicotine bloedt door met watergedragen verf , altijd.
de verf zal dus op synthetische basis moeten zijn of een speciaalproduct met nicotine en vuilisolerende eigenschappen.
  • Gert Vegter
  • Gert Vegter's Profielfoto
08-03-2015 18:04
Beantwoord door Gert Vegter in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
Mooie resultaten! Op de verpakking van die HG leerverfkit staat dat het voldoende is voor een tweezitsbank. Maar voor twee stoelen plus een bank van een Amazon is één kit dus ook nog voldoende?
  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
08-03-2015 16:55 - 01-02-2019 16:37
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
Oh, wat een zalig zonnetje. Maar wat graag had ik de Amazon van stal gehaald om een ritje te maken. Zonde om daarentegen nog zes uren op het werk te moeten slijten, vanwaar ik echter wel getuige mag zijn hoe de overbuur een knappe oldtimer Porsche boxer (cabrio) van stal haalt (wist niet dat ie die had). (en dat alleen maar om zijn lelijke daily met platte batterij te reanimeren, tsk) Enfin. Ook gelegenheid om nog een stukje te schrijven over de Amazon:

Na de VKB gelijk aan de slag gegaan met het interieur. Zoals reeds gemeld zat in de Amazon een niet-origineel zwart interieur, bovendien van een later type (onder andere met achterbank zonder middenarmsteun). Volgens het type-plaatje onder de motorkap hoorde er echter oorspronkelijk een donkerrood (bijna paars) interieur in. Gelukkig had de eigenaar hiervan nog de beide voorstoelen en de achterbank bewaard. Weliswaar was dat volledig door de zon afgebleekt en herinnerde het nog weinig aan de originele mooie dieprode kleur. Voor de rest was het nog in behoorlijk goede staat.

Van de beide interieurs heb ik met de beste delen weer een nagenoeg gave set kunnen samenstellen. Van elke set vertoonde telkens één voorstoel beschadigingen (scheuren) in de bekleding, dus hield ik de twee beste. De stoelframes van de originele set waren beter dan deze van de zwarte stoelen en behoefden voornamelijk een grondige schoonmaak- en smeerbeurt.

Op dit forum meldde iemand de volledig verbleekte (ooit rode) stoelen van zijn Amazon te hebben geverfd met bordeaux HG-leerverf ( Link ). Op de bijgesloten foto’s was te zien dat het resultaat indrukwekkend was! Het interieur was weer bijna nieuw. Na bovendien ook een hoop positieve dingen te hebben gelezen op het wereld-wijde-web over de HG-leerverf besloot ik zelf ook de gok te wagen en heb een kit besteld.



Tussen de soep en de patatten ben ik er weken aan bezig geweest, maar het resultaat liegt er inderdaad niet om: het interieur lijkt weer bijna als nieuw! Top-product, echt waar! Ik kan deze HG-leerverf aan iedereen aanbevelen. Koop wel de kit, daar alles wat je nodig hebt reeds inbegrepen is: primer, verf, rollers, verfbakje en uitgebreide en duidelijke handleiding. De instructies zijn simpel, maar dienen wel strikt opgevolgd te worden. Het eindresultaat valt of staat met een goede voorbereiding. Dus: grondig reinigen met spiritus en de primer gebruiken.

Ik heb alle interieurdelen gedemonteerd en afgeplakt waar nodig (zoals rond de stoffen onderzijde van het zitkussen). Vervolgens grondig schoongeschrobt met schuurspons en zelfs metaalspons (kan geen kwaad, je mag zelfs licht opschuren met schuurpapier). 24 uur laten drogen en vervolgens goed ontvet met flink veel spiritus. Opnieuw laten drogen, gevolgd door een eerste laag primer. Na nog eens 24 uur drogen mag de eerste verflaag erop. Na minstens twee en uiterst 24 uur mag een volgende verflaag erop. Ik heb uiteindelijk drie lagen verf aangebracht. De dekkracht verbaasde me wel. Op veel plaatsen leken twee lagen reeds voldoende, maar op plaatsen waar een borstel in plaats van de verfrol diende te worden gebruikt, was het net nog onvoldoende. Bovendien wilde ik geen risico nemen, daar het om zitmeubelen gaat en dus onderhevig zullen zijn aan slijtage. De verwerkbaarheid van het spul is uitstekend. Het geurt nauwelijks en droogt zeer snel. Nog voor ik het ene uiteinde van de achterbank had bereikt, was het eerste uiteinde al reeds stofdroog. Enige minpuntje: daar de flacon verf goed moet worden geschud en de verf aangebracht wordt met een schuimrol, ontstaan veel luchtbelletjes in het oppervlak. De meeste verdwijnen tijdens het drogen, maar er bleven er genoeg achter om een ruw aanvoelen te veroorzaken. Dat kon uiteindelijk heel eenvoudig worden opgelost door onmiddellijk na het verven er overheen te gaan met een haardroger (koude stand). Probleem opgelost en glad resultaat.







De zetels zien er weer bijna als nieuw uit! Personen aan wie ik het liet zien, konden niet geloven dat het zelf was geverfd. Uiteraard verschilt het kleur bordeaux wel wat van de oorspronkelijk rode kleur, maar eigenlijk benadert het dat best goed - vooral in het daglicht. Bij minder licht heeft het een meer bruinere tint dan origineel. Maar nogmaals: ik had niets te verliezen, daar het originele interieur volledig was afgeschenen, tot zelfs bijna beige.

Bij daglicht:


Bij minder licht:


Natuurlijk de stoelframes voorzien van nieuwe banden:


Zit beduidend beter (en hoger!) dan de oude:


Hoe slijtvast de verf in de praktijk is, zal de tijd moeten uitwijzen. Sinds de verfbeurt heb ik slechts één korte rit gemaakt in de Amazon. De verf hield het goed, het lijkt voldoende flexibel en vertoont (nog) geen scheurtjes of barstjes. En neen: het geeft niet af aan kleding, dus het is veilig (mee)rijden ? Naarmate de tijd vordert, zal ik mijn bevindingen over de duurzaamheid wel laten weten.

Oja: ook het zwarte dashboard-dek werd voorzien van een HG-laagje. Dat dash was niet diepzwart meer, vertoonde een scheurtje en leek bedekt met een soort hardnekkige spuitnevel, dat er met poetsen niet af te krijgen was. De scheur is opgevuld (niet perfect, maar het is wel een pak beter) en het dash is weer helemaal diepzwart en vlekvrij. Niet te onderscheiden van origineel!

De stoffen mantel rond de tochtband aan de (rechter) instapopening was over een groot deel losgescheurd, waardoor de tochtband maar wat hing te bengelen. Zie je wel vaker bij een Amazon. Met wat creativiteit heb ik dat weer hersteld door middel van (dubbel gelegd en met ecoline zwart geverfd) verbandgaas! De grove structuur van het gaas komt verrassend dicht bij de originele stof. Je ziet nauwelijks dat het gerepareerd is.

Op de foto nog het zwarte interieur.
  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
12-02-2015 09:00
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
Het probleem bij de RetroSound is dat het display (met klok) blijft branden, ook als de radio 'uit' is. Dat vreet immens veel stroom, wat wellicht wel op te lossen is met een contactgeschakelde voeding of met een massa-schakelaar. Deze radio's - met oneindig veel stijl- en combinatiemogelijkheden (ook in de oorspronkelijke oude radio-openingen) - worden ook vaak in de VW-wereld gebruikt, waar de eigenaars van campers de radio ook willen gebruiken als het contact uit staat.

De Caliber heeft de normale, universele DIN afmetingen. De afmetingen van het frontje zijn 16 cm x 5,6 cm. Een mogelijk nadeel (maar mij stoort het niet zo), is dat het frontje wel erg dik is: 2 cm. Het ligt dus 2 cm bovenop het dashboard. Nu, zo'n Caliber kost rond de 100 à 120 euro en biedt veel radio aan voor deze scherpe prijs. Er is ook een beperkte variatie in het uitzicht van het frontje (ik dacht zo'n drie soorten: geheel chroom, chroom met zwart en voornamelijk zwart). Voor die prijs wou ik wel een gokje wagen en ik ben er vooralsnog tevreden van!

Ik ben wel iemand die originaliteit belangrijk vindt, maar het moet binnen de haalbare (en veiligheids-)normen blijven. Zo blijft de rembekrachtiger uiteraard zitten (die had ik er anders later nog wel aan toegevoegd) en ben ik aan het overwegen of het haalbaar is om een deelbare stuurkolom erin te (laten) plaatsen. Daarentegen zal ik het vlinderstuur vermoedelijk weer vervangen door het originele (en mooiere) stuur. Het zwarte interieur is er inmiddels uit... Dat wil zeggen: alles is nu weer donker (bordeaux)rood, wat het best bij de originele kleur aansluit. Ik heb van zowel het zwarte als het originele (maar compleet verbleekte) interieur de beste delen genomen en alles geverfd met HG-leerverf. Later meer hierover. ;)
  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
25-01-2015 15:16
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Interieur verven (stoelen, bank, panelen)
Dat is geen enkel probleem lammert-Jan. Als je voor zwart gaat, kan ik je de HG aanbevelen; zwart zit gewoon in hun gamma. Koop wel de kit (kost ongeveer 32 euro online bij bol.com of andere online drogisterijen), gezien die alles al bevat wat je nodig hebt en goedkoper is dan als je alles afzonderlijk dient te kopen. Voor het gehele interieur heb ik ongeveer anderhalve kit gebruikt. Met één zou misschien ook nét lukken, maar het is toch wat krap. Ik heb op veel delen toch drie lagen gelegd, just for sure en ik had de boel toch uit elkaar liggen.



De verf dekt zeer goed, rood over zwart was bij mij geen enkel probleem. Zwart over bruin zou dus al helemaal goed moeten gaan. Hoewel ze het niet aanraden, las ik recensies van mensen die zelfs wit over zwart verfden en zelfs dat leverde na een drie of vier lagen een uitstekende dekking op.

De voorbereiding is het halve werk: goed schoonmaken (sopje met dasty, gebruik gerust een schuursponsje), afspoelen en 24u laten drogen. Daarna met een schone doek goed ontvetten met lekker veel spiritus. Na een uurtje de spiritus laten wegdampen kan je al aan de slag met de primer. Plak de delen die je niet wilt verven af met schilderstape (de stoffen zijkanten van de bank bv). De primer moet tevens 24u drogen. Daarna kan je verven: meerdere lagen verf aanbrengen met minimum twee uur tussenin (maximum 24uur). Verf niet te grote oppervlakten ineens en ga er dan steevast eens overheen met de (koude) haardroger! Het vergt wat voorbereiding en redelijk wat vrije tijd, maar het is perfect zelf te doen. En voor een paar tientallen euri heb je een interieur dat er helemaal als nieuw uitziet. Laten verven of stofferen kost een veelvoud.

@ Perro: onder de hoeden gaan lelijke opbouw-speakers schuil. In afwachting van een iets kleiner setje komen deze hoedjes van grootvader wel van pas :D
  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
24-01-2015 17:35
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Interieur verven (stoelen, bank, panelen)
Ik heb zelf ZEER goede ervaringen met HG Leerverf. Het product is tevens prima geschikt voor het verven van nep-leer, zoals het vinyl dat je in het interieur van een Amazon vindt.

Zelf heb ik het volledige interieur van een 67'er Volvo Amazon in het bordeaux-rood geverfd met HG leerverf. Het ziet er ongelooflijk uit en mensen die ik het liet zien konden niet geloven dat ik dat zelf had geschilderd. Het geverfde interieur bestond zowel uit delen van een volledig verbleekt (oorspronkelijk) donkerrood interieur (achterbank en één voorstoel), als delen van een zwart interieur (tweede voorstoel en zijpanelen). Bij beide bereikte ik een optimale dekking. na twee lagen was het resultaat al zeer goed, maar bij de derde laag had ik dan ook echt overal een goede dekking.

Het spul verwerkt ZEER goed en is enorm gebruiksvriendelijk. Als je de 'kit' koopt zit alles wat je nodig hebt erbij: primer, rollers, penseel, uitrolbakje etc). De gebruiksaanwijzing is omstandig en zeer duidelijk. Voor een optimaal resultaat dien je wel zeer nauwkeurig de instructies op te volgen. Dat wil onder andere zeggen: gebruik de primer en VOOR de eerste behandeling (dus met primer) ook grondig schoonmaken, drogen en ontvetten met spiritus.

Als enige nadelen ondervond ik:
- zeer beperkt kleurengamma (bordeauxrood, zwart, wit, cognac, blauw...? )
- gezien je de flacon verf goed dient schudden en de verf vervolgens met een schuimroller aanbrengt, ontstonden veel luchtbelletjes in het oppervlak. De meeste verdwenen vanzelf bij droging, maar er bleven er toch een hoop achter waardoor het oppervlak niet helemaal glad werd. Echter: door na verven onmiddellijk met een fohn (koude stand!) er overheen te gaan was dit probleem geheel opgelost!

De verf droogt bijzonder snel en voor ik bijvoorbeeld de zitting van een achterbank volledig geschilderd had, was de eerste helf alweer geheel stofdroog). Weinig tot geen geurhinder en schoonmaken gebeurt eenvoudig met water (nat) of spiritus (droog).

Doe er je voordeel mee!
  • T. Sertons (GAST)
  • T. Sertons (GAST)'s Profielfoto
04-04-2014 09:59
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic De veteraan - LPG, SU's,...
Gisteravond lekker aan het hakken geweest!



En het beugeltje van de ruitenvloeistof zag er ook niet zo netjes uit, daar moet ook even een nieuw laagje verf overheen.
Dus eerst gestraald, en dan weer kleurtje geven.



  • Wouter Borsje
  • Wouter Borsje's Profielfoto
14-04-2013 20:52
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ondertussen heb ik de nodige voorbereidingen getroffen voor het straks monteren van de trekhaak, de trekhaak en bevestigingsplaten nog even behandeld met roestomvormer van HG.

En verder de Jeager contactdoos voorzien van labels zodat het straks wat makkelijker aansluiten is, en meteen uitgezocht welke draadkleuren er voor de achterlicht units worden gebruikt, dat alles in een excel gezet en uitgeprint.

Ik vind dat uitzoek werk leuk en hoop het aansluiten er straks ook zo soepel mogelijk mee te laten verlopen.

Morgen ga ik de trekhaak in de Hammerite satijn zwart zetten, ik denk dat ik twee laagjes ga aanbrengen.

En dan volgende week als de verf goed droog is de contactdoos en typeplaatje monteren.

Nog even wat plaatjes van de spulletjes:







Als de trekhaak in de Hammerite staat natuurlijk weer even een kleine update.
  • p
  •  p's Profielfoto
09-08-2011 13:22
Beantwoord door p in topic herkleuren interieur
hier een link met meer informatie van HG,
nl.hg.eu/fast-shop/index/productId/201/H...or_zitmeubels_zwart_
  • p
  •  p's Profielfoto
08-08-2011 20:02
Beantwoord door p in topic herkleuren interieur
van HG producten is er wit, beige, bruin, bordeaux, zwart, je kan natuurlijk ook mengen,
heb intusssen eens gebeld naar de firma-invoerder voor wat technische uitleg, en kan evengoed op leer en vinyl worden toegepast daar er een versoepling in de verf zit van 35 procent,
dat is meer dan dat ik al in spuitlak heb gedaan om (zachte)spiolers te spuiten, en daar kon ik toen ook al mijn duim induwen zonder de lak te doen barsten, ik deer er toen 15 procent in. dus dat zit wel goed denk ik.
  • p
  •  p's Profielfoto
07-08-2011 16:52
herkleuren interieur is gemaakt door p
bij deze wil ik mijn ervaring meegeven hoe ik mijn interieur heb herkleurd, product is van HG producten, prijs was
15 euro voor de verf en 3 euro voor de spiritus. dus voor nog geen 20 euro alles herverfd !
alles mooi ontvetten met spiritus, dan dunne lagen opbouwen, met bortsel in de naden, met acryl rolletje op de grote vlakken
na 2 uur telkens een nieuwe laag opbouwen, en de dag nadien al mooi droog!
HET RESULTAAT IS VERBLUFFEND!! de rolstrepen drogen mooi uit,en alles is 1 egaal vlak geworden.



de boord bovenaan de achterzetel was echt lichtbruin bijna geworden van de zon, nu terug mooi bordeaux kleur.
  • Paul Jongerius (GAST)
14-01-2009 22:14
Beantwoord door Paul Jongerius (GAST) in topic Behandelen leren voorstoelen 1800ES
<p>Hallo Lars</p><p>Deze winter ben ik ook begonnen aan het leer van het bordeauxrode interieur van mijn 164. Ik heb het behandeld met leerverf van HG zie ook nl.hg.eu/wizard-shop/index/id/7/leer Mijn zittingen zagen er ongeveer zo uit als die op jouw foto,s. Nu na de behandeling zien ze er gelikt uit, wat Ed ook al zegt is dat je het eerst <em><strong>heel goed</strong></em> moet ontvetten, in mijn geval dus gewoon met spiritus daarna een hechtlaag aanbrengen en dan 2x de kleur.Ik heb wel de vinyl zij en achterkant geschilderd en het hecht goed. Ik moet nog even een foto maken van hoe het is worden indien je interesse hebt wil ik ze wel mailen. HG heeft 4 of 5 standaard kleuren maar dat staat op hun site. Het is trouwens in elke doe hetzelf winkel(gamma, formido) te krijgen. Gebruikshandleiding is ook duidelijk. Voor een paar tientjes ben je klaar. groeten Paul Jongerius</p>
  • V300 register
13-02-2006 21:20
Creatief met paint is gemaakt door V300 register
Ik denk dat ik binnekort langs de praxis rij voor een 5-literbus witte verf en een stel goede kwasten



http://groups.msn.com/_Secure/0RQAAACYTLZE8qekGlQEAfzHgBsw890e1yuL!aZV7YVA6IR0IaEBko22j6SFS2v7eNK41vLUEw7yYraQ&#42;oMAqxVwfZo2rl2nlXViNe0Bb6jM/r%20sport.JPG?dc=4675560154815011923
27-04-2004 10:00
Beantwoord door in topic fertan
Ik heb geen ervaring met fertan, wel met roestoplosser van HG. Dit kun je puur opbrengen ofwel oplossen in water en dan het te ontroesten deel erin dompelen en een tijdje (uren tot soms dagen) laten weken. Bijt alle roest weg, ook sterk verroeste delen. Ik heb mijn voorwielophanging erin gehad en het is mooi schoon geworden. Na gebruik goed afspoelen met water en na droging in de verf zetten.
13-03-2002 07:45
Beantwoord door in topic owatrol
Op de website van rustbuster (www.rustbuster.nl)is Owatrol ook onderwerp van 'gesprek'.Onderstaand een stukje uit deze discussie.Dat Owatrol (RLS tenminste) is een menging van loodmenie en Owatrol olie en droogt errrrrrrrugggggggg langzaam......... Zeker als je het niet flinterdun aanbrengt. Het vloeit overigens dermate uit, dat het verbazingwekkend is hoe weinig je nodig hebt voor een relatief groot oppervlak. Let wel op dat je geen hangende druppels krijgt rond hoeken en randen, want die drogen na een maand nog niet op! Voor de Owatrol kan je op www.owatrol.nl kijken, en voor de Fertan opwww.fertan.nldan zal je ook het grote verschil zien tussen deze 2 goedjes:Owatrol is een olie achtig goedje, dat in alle mogelijk en onmogelijkegaatjes kiertjes ed kruipt. Het kruipt dus ook in de poriën die in roestzitten. De owatrol droogt later uit tot een taai vetachtige massa, en zorgter zo voor dat er geen water meer in naden en bij het roest kan komen. Hetzaakje zal niet verder roesten! Owatrol is te vergelijken met Tectyl ML enTeroson.Tectyl Ml vind ik trouwens erg makkelijk werken. Het wordt geleverd in eengrote spuitbus met verschillende spuitmondjes: de normale zoals die opiedere verfspuitbus zit, eentje met een slurfje om beter in de hoekjes tekomen, en eentje met een lange slang om echt diep in de holle profielen tekunnen komen!Fertan zet de roest om tot een andere vorm van ijzeroxide. Deze oxide vormis zwart, niet poreus, en vormt zo een dekkende en beschermende laag tegenroest! Fertan is vergelijkbaar met HG Roestoplosser, Rust Arrestor,RustMaster, etc. Herm Vlake
Weergeven 26 - 41 uit 41 resultaten.