fertan

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2004 09:22 #54784 door
fertan is gemaakt door
Op de binnendorpel van mijn 1800E lag een mooie egale laag roest, evenals onder het (afgeslepen) zijscherm. Nu zullen er tijdens de 'roestoratie' nog wel meer van deze plekken opduiken, die je met de hand niet volledig weg kunt krijgen, en om nu meerdere keren naar de straler te rijden, gaat wat te ver.Nu hoorde ik van het 'wondermiddel' Fertan en vraag me af of iemand daar ervaring mee heeft. Werkt het zo goed als ze zelf beweren? Hoe dik mag de roestlaag zijn (hoe werkt het eigenlijk chemisch)?.Of zijn er betere alternatieven om roest in de moeilijke plekjes te verwijderen/stoppen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2004 10:00 #68302 door
Beantwoord door in topic fertan
Ik heb geen ervaring met fertan, wel met roestoplosser van HG. Dit kun je puur opbrengen ofwel oplossen in water en dan het te ontroesten deel erin dompelen en een tijdje (uren tot soms dagen) laten weken. Bijt alle roest weg, ook sterk verroeste delen. Ik heb mijn voorwielophanging erin gehad en het is mooi schoon geworden. Na gebruik goed afspoelen met water en na droging in de verf zetten.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2004 17:01 #68301 door
Fertan bijt het niet weg, maar zet het om in een zwart poeder dat je weg kunt vegen/spoelen met water. Fertan werkt het best op vochtige plaatwerk, dus enig vocht dat zich in de kokerbalken/dorpels zou bevinden werkt bevorderend. 24 uur laten inwerken, poeder verwijderen met water, laten drogen, verder afwerken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2004 16:32 #68300 door