owatrol

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-02-2002 22:19 #57081 door
owatrol is gemaakt door
Heeft hier iemand ervaring ervaring met Owatrol? Ook in combinatie met epoxy? En primer. Owatrol door de verf?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-02-2002 22:47 #60064 door
Beantwoord door in topic owatrol
Owatrol is GEWELDIG spul!!Ik rijd al jarenlang een oude roestige bak ik smeer de owatrol OVER de roest, het impregneert tot het blanke staal en het roest niet meer verder. In lak is het ook prima toepasbaar; de lak wordt sterker en de lak vloeit beter uit.combinaties met epoxy en primer is mij helaas niet bekend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-02-2002 13:03 #60063 door
Beantwoord door in topic owatrol
En waar koop je dat spul?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-02-2002 17:02 #60062 door
Beantwoord door in topic owatrol
Check www.owachem.nl.Succes Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-02-2002 18:58 #60061 door
Beantwoord door in topic owatrol
In 1988 heb ik een golf (type 1) gestraald en twee maal in de Owatrol gezet, waarna ik hem deels in de epoxie primer heb gespoten. Zo heeft die golf tot 1995 in een niet verwarmde garage gestaan waar hij vies en stoffig maar beslist niet geroest uit kwam.Afhankelijk van de voorbewerking is het voor de d.h.z. beslist goed spul.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-02-2002 19:24 #60060 door
Beantwoord door in topic owatrol
>>> Ik rijd al jarenlang een oude roestige bak <<<Dit is toch niet zo'n elegante benaming voor een klassieke Volvo... Tank, OK, maar roestige bak?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-03-2002 21:56 #60059 door
Beantwoord door in topic owatrol

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-03-2002 22:01 #60058 door
Beantwoord door in topic owatrol
Ikheb via de website foldermateriaal opgevraagd over Owatrol en andere produkten. Je kunt via info@owachem.nl vragen waar bij jou de dichtsbijzijnde leverancier is.Winkels voor scheepsbenodigdheden / jachtwef verkopen het.Ik heb hele goede ervaringen met Owatrol. Het laat zich goed behandelen, is beslist niet duur en het werkt uitstekend.Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-03-2002 12:28 #60057 door
Beantwoord door in topic owatrol
Stel dat ik een slechte plek wil behandelen, die ook opgevuld moet worden met plamuur o.i.d. wil dat in combinatie met Owatrol. En wat is de juiste volgorde?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-03-2002 07:45 #60056 door
Beantwoord door in topic owatrol
Op de website van rustbuster (www.rustbuster.nl)is Owatrol ook onderwerp van 'gesprek'.Onderstaand een stukje uit deze discussie.Dat Owatrol (RLS tenminste) is een menging van loodmenie en Owatrol olie en droogt errrrrrrrugggggggg langzaam......... Zeker als je het niet flinterdun aanbrengt. Het vloeit overigens dermate uit, dat het verbazingwekkend is hoe weinig je nodig hebt voor een relatief groot oppervlak. Let wel op dat je geen hangende druppels krijgt rond hoeken en randen, want die drogen na een maand nog niet op! Voor de Owatrol kan je op www.owatrol.nl kijken, en voor de Fertan opwww.fertan.nldan zal je ook het grote verschil zien tussen deze 2 goedjes:Owatrol is een olie achtig goedje, dat in alle mogelijk en onmogelijkegaatjes kiertjes ed kruipt. Het kruipt dus ook in de poriën die in roestzitten. De owatrol droogt later uit tot een taai vetachtige massa, en zorgter zo voor dat er geen water meer in naden en bij het roest kan komen. Hetzaakje zal niet verder roesten! Owatrol is te vergelijken met Tectyl ML enTeroson.Tectyl Ml vind ik trouwens erg makkelijk werken. Het wordt geleverd in eengrote spuitbus met verschillende spuitmondjes: de normale zoals die opiedere verfspuitbus zit, eentje met een slurfje om beter in de hoekjes tekomen, en eentje met een lange slang om echt diep in de holle profielen tekunnen komen!Fertan zet de roest om tot een andere vorm van ijzeroxide. Deze oxide vormis zwart, niet poreus, en vormt zo een dekkende en beschermende laag tegenroest! Fertan is vergelijkbaar met HG Roestoplosser, Rust Arrestor,RustMaster, etc. Herm Vlake

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.