- Berichten: 130
Rem bekrachtiger is het veiliger?
- Jacob van Zwet
- Offline
- Expert lid
Ik ben niet bang voor het remmen en was een harde levens les om altijd en dan ook altijd voldoende afstand te houden. Ook al denk je dat iemand de normale handelingen binnen het verkeer gebruikt maar je hebt altijd een uitzondering op de regel deze kwam ik die dag tegen .
Een reden voor de vraag was ook om wat ervaring te horen maar iedereen is het er mee eens dat een rem-bekrachtiger een positieve toevoeging is.
Ik kwam hier en daar wat verhalen tegen dat een niet bekrachtigd systeem meer feedback geeft en in die zin ook meer controle. Nu is de vraag hoe deze mensen rijden en waar. Ik woon in de stad dus ik rem meer als iemand die b.v. in omgeving Drenthe woont.
Het rem systeem goed onderhouden geeft indd de beste vorm van veiligheid.
Ook het systeem testen zo nu en dan een nood stop en bij stilstand de remmen een keer heel goed aandrukken en natuurlijk het niveau van de rem vloeistof controleren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 780
Mijn amazones waren bij aankoop standaard, dus combi met en de anderen zonder rembekrachtiger. Het zegt genoeg dat al mijn auto"s inmiddels zijn uitgevoerd met een rembekrachtiger. Je kunt veel gemakkelijker een noodstop uitvoeren zonder geblokkeerde wielen met een rembekrachtiger dan zonder. De dosering kan veel beter worden uitgevoerd. Dus...mijn advies: Met rembekrachtiger.
gr. Cor. .
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 346
Nee Cor, niet ik maar Jacob schreef dit en moet maar naar die anti-slip cursus. .......Cor Kraaijeveld schreef : Jacques schrijft:
""Nu dus de hoofd vraag is een...............
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 780
gr. Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1871
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1871
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 780
de ama combi met schijfremmen, de 1800 en 123 gt waren standaard uitgerust met een rembekrachtiger. Voor de amerikaanse markt was vaak een gescheiden systeem ingebouwd en afwijkende achterremmen, maar ook weer niet altijd. Overigens was de rembekrachtiger bij aankoop van een nieuwe amazon altijd als extra te koop.
Hoe is het met je motor, maak ons deelgenoot..
gr. Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pieter
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 113
Heb bij onderdelen magazijn wel eens rondje gedaan wat kosten zouden zijn om een amerikaans systeem na te bouwen.
Dus ook met losse drukverdeler voor de achterkant en andere hoofdremcilinder dubbel/US, maar dan wordt het een duurder experiment.
www.volvokv.nl/producten/product/5884-ho...a/category_pathway-2
www.volvokv.nl/producten/product/7804-re...n/category_pathway-2
Wat betreft een remdrukverdeler; die zit er bij mij ook niet in. (Amazon uit 65, waar later schijfremmen voor zijn gezet)
Maar ik las in een oud bericht dat er verschil is in remcilinder aan achterzijde (3/4 of 1") tussen de versie zonder en met die drukverdeler.
Dit heb ik verder nooit uitgezocht, maar wie weet dit?
nog paar linkjes waarin dit ook is besproken:
www.volvokv.nl/forum/remmen/21445-dubbel...nkel-systeem?start=0
www.volvokv.nl/forum/remmen/13034-remdrukverdeler-p1800#53843
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Fred Kok
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 306
Als senior, mag ik wel zeggen: Bezuinig nooit op een remsysteem,niet allen je eigen leven,maar ook je mooie klassieker en dat van anderen. Bedenk dat de hedendaagse auto's aanmerkelijk sneller remmen (sommige automatisch), dus is het zaak om met de klassieker niet allen goed op te letten, maar ook goed en snel in de ankers te gaan en te kunnen gaan.
Dus die rembekrachtiger is geen luxe. Zie het niet als een experiment. Volgens het grote amazon onderdelen boek hebben zowel de sedans als de combi's zonder rembekrachtiger was een optie, bij de vroege uitvoering.
Later bij schijven voor werd de rembekrachtiger standaard. Tevens veranderde toen de achterrem cylinders.
Zonder rembekrachtiger dia 1" (25 mm) part nr 671216 Met rembekrachtiger dia 7/8" (22 mm|) part nr 670404. Bij de rembekrachtiger ook de remdrukbegrenzer gebruiken. De rembekrachtiger levert immers meer druk En anders komen de achter wielen voor bij de voor kant met heftig remmen. Dat is een uitspraak van Ton Fick een amateur racer welke met een rode PV op Zandvoor en Hockenheim + diverse rallys eind jaren '80 kon laten zien wat er mogelijk was.
Succes Fred Kok
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.