Rem bekrachtiger is het veiliger?

Lees meer
03-02-2020 20:28 #186920 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Rem bekrachtiger is het veiliger?
Het was die dag -5 graden dat werkte ook niet mee met extra grip en de remafstand in te korte.
Ik ben niet bang voor het remmen en was een harde levens les om altijd en dan ook altijd voldoende afstand te houden. Ook al denk je dat iemand de normale handelingen binnen het verkeer gebruikt maar je hebt altijd een uitzondering op de regel deze kwam ik die dag tegen :(.
Een reden voor de vraag was ook om wat ervaring te horen maar iedereen is het er mee eens dat een rem-bekrachtiger een positieve toevoeging is.
Ik kwam hier en daar wat verhalen tegen dat een niet bekrachtigd systeem meer feedback geeft en in die zin ook meer controle. Nu is de vraag hoe deze mensen rijden en waar. Ik woon in de stad dus ik rem meer als iemand die b.v. in omgeving Drenthe woont.

Het rem systeem goed onderhouden geeft indd de beste vorm van veiligheid.
Ook het systeem testen zo nu en dan een nood stop en bij stilstand de remmen een keer heel goed aandrukken en natuurlijk het niveau van de rem vloeistof controleren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
03-02-2020 20:46 #186922 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Rem bekrachtiger is het veiliger?
Ik begrijp je helemaal hoor Jacob;

Mijn amazones waren bij aankoop standaard, dus combi met en de anderen zonder rembekrachtiger. Het zegt genoeg dat al mijn auto"s inmiddels zijn uitgevoerd met een rembekrachtiger. Je kunt veel gemakkelijker een noodstop uitvoeren zonder geblokkeerde wielen met een rembekrachtiger dan zonder. De dosering kan veel beter worden uitgevoerd. Dus...mijn advies: Met rembekrachtiger.

gr. Cor. .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2020 23:35 #186926 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Rem bekrachtiger is het veiliger?
Cor heeft gelijk remmen moet je leren en liefst in je eigen auto, ik weet niet of dat bij de ANWB is?

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2020 09:11 #186930 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Rem bekrachtiger is het veiliger?

Cor Kraaijeveld schreef : Jacques schrijft:
""Nu dus de hoofd vraag is een...............

Nee Cor, niet ik maar Jacob schreef dit en moet maar naar die anti-slip cursus. :huh: :unsure: :ohmy: .......:whistle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
04-02-2020 15:06 #186932 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Rem bekrachtiger is het veiliger?
Zal de leeftijd zijn, sorry, maar een slip-en rem cursus kan ik elke bestuurder aanbevelen.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2020 22:37 #187689 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Rem bekrachtiger is het veiliger?
Een combi amazon met schijfremmen voor had toch origineel altijd een rembekrachtiger?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2020 22:43 #187690 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Rem bekrachtiger is het veiliger?
Bij het zgn Amerikaanse systeem zijn de trommelremmen achter geheel afwijkend van de normale trommelremmen achter.Zie onderdelen boek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
01-04-2020 12:30 - 01-04-2020 12:32 #187710 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Rem bekrachtiger is het veiliger?
Hoi Niek;

de ama combi met schijfremmen, de 1800 en 123 gt waren standaard uitgerust met een rembekrachtiger. Voor de amerikaanse markt was vaak een gescheiden systeem ingebouwd en afwijkende achterremmen, maar ook weer niet altijd. Overigens was de rembekrachtiger bij aankoop van een nieuwe amazon altijd als extra te koop.

Hoe is het met je motor, maak ons deelgenoot..

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-04-2020 14:37 #187713 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Rem bekrachtiger is het veiliger?
Staat ook nog steeds op mijn lijstje.
Heb bij onderdelen magazijn wel eens rondje gedaan wat kosten zouden zijn om een amerikaans systeem na te bouwen.
Dus ook met losse drukverdeler voor de achterkant en andere hoofdremcilinder dubbel/US, maar dan wordt het een duurder experiment.
www.volvokv.nl/producten/product/5884-ho...a/category_pathway-2
www.volvokv.nl/producten/product/7804-re...n/category_pathway-2

Wat betreft een remdrukverdeler; die zit er bij mij ook niet in. (Amazon uit 65, waar later schijfremmen voor zijn gezet)
Maar ik las in een oud bericht dat er verschil is in remcilinder aan achterzijde (3/4 of 1") tussen de versie zonder en met die drukverdeler.
Dit heb ik verder nooit uitgezocht, maar wie weet dit?

nog paar linkjes waarin dit ook is besproken:
www.volvokv.nl/forum/remmen/21445-dubbel...nkel-systeem?start=0
www.volvokv.nl/forum/remmen/13034-remdrukverdeler-p1800#53843

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-04-2020 16:41 - 01-04-2020 16:46 #187714 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Rem bekrachtiger is het veiliger?
Dames en heren,
Als senior, mag ik wel zeggen: Bezuinig nooit op een remsysteem,niet allen je eigen leven,maar ook je mooie klassieker en dat van anderen. Bedenk dat de hedendaagse auto's aanmerkelijk sneller remmen (sommige automatisch), dus is het zaak om met de klassieker niet allen goed op te letten, maar ook goed en snel in de ankers te gaan en te kunnen gaan.
Dus die rembekrachtiger is geen luxe. Zie het niet als een experiment. Volgens het grote amazon onderdelen boek hebben zowel de sedans als de combi's zonder rembekrachtiger was een optie, bij de vroege uitvoering.
Later bij schijven voor werd de rembekrachtiger standaard. Tevens veranderde toen de achterrem cylinders.
Zonder rembekrachtiger dia 1" (25 mm) part nr 671216 Met rembekrachtiger dia 7/8" (22 mm|) part nr 670404. Bij de rembekrachtiger ook de remdrukbegrenzer gebruiken. De rembekrachtiger levert immers meer druk En anders komen de achter wielen voor bij de voor kant met heftig remmen. Dat is een uitspraak van Ton Fick een amateur racer welke met een rode PV op Zandvoor en Hockenheim + diverse rallys eind jaren '80

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

kon laten zien wat er mogelijk was.
Succes Fred Kok
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.