APK afkeur op remwerking achter

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
27-08-2019 18:14 #184945 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic APK afkeur op remwerking achter
Iedereen bedankt voor het meedenken en Lars bedankt voor je aanbod. Fijn dat men bereid is elkaar zo te helpen binnen de VKV!

Het verhaal heeft een andere wending genomen: Ik ben vandaag direct uit het werk met de Amazon naar mijn dorpsgarage gegaan om (met warme remmen) op de remmenbank te gaan. En wat schetst onze verbazing: de achterremmen voldeden!
Ik heb er nog niet echt een goede verklaring voor.
Wellicht tot nog het gevolg vh omwisselen vd trommels maar nu na deze zo'n 40 km ingereden en ingeremd te hebben?
De APK keurmeester zei: "Op dit moment remmen ze goed genoeg, ik zou de auto in de garage zetten en er niet meer aankomen voor a.s. vrijdag", want dan moet de Amazon voor de APK. Dat heb ik dan ook maar gedaan en wacht met spanning de uitkomst van de meting van a.s. vrijdag af. Tot die tijd onderneem ik nog even geen actie op het gebied van remdrukverdelers vervangen of reviseren. Kiek'n wat ut wut !
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
30-08-2019 16:19 - 30-08-2019 18:12 #184973 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic APK afkeur op remwerking achter
Vandaag APK: de remmenbanktest is goed verlopen!
Helaas gaf 1 koplamp verkeerd beeld en de monteur vroeg of ik zin had om dat zelf te komen verhelpen, omdat hij erg druk was en daar eigenlijk vandaag geen tijd voor had. Ik heb daarom vanmiddag 1,5 uur in de werkplaats geprobeerd het lichtbeeld vd linkerkoplamp (bestuurderskant) goed te krijgen. Contant stellen, controleren etc. Het lukt me om het beeld aan de linkerkant te verhogen tot aan de gewenste stippellijn, maar de rechterkant van dat beeld bleef steeds te hoog (schuin weglopend) dwz boven de schuine pijl. Ik heb de veren in de pot verwijderd, klemringetjes plaatsen van alles geprobeerd. Steeds was een vd 2 stelschroeven goed, maar dan schoot de de lamppot weer uit/over de andere stelschroef. Lang verhaal kort: Het is me uiteindelijk niet gelukt, dus nog geen APK. Wie de truuk weet hoe de afstelling vh lichtbeeld van een koplamp goed te krijgen weet, mag het zeggen.
Maandag hebben ze meer mankracht en gaat de garage er mee verder. Geduld is een schone zaak....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-08-2019 09:49 #184978 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic APK afkeur op remwerking achter
Fijn dat de remmen nu goed waren! Wel balen dat nu de lamp roet in het eten gooit.
Is de reflector an sich wel goed? Als die onderaan geroest zijn / het chrome geribbeld is (wat nogal eens voorkomt) zal het lichtbeeld wellicht uberhaupt verstoord zijn en los je het met stellen niet op. Ik heb eventueel wel een andere voor te te leen als test.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
31-08-2019 10:13 #184979 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic APK afkeur op remwerking achter

Lars Rengersen schreef : Fijn dat de remmen nu goed waren! Wel balen dat nu de lamp roet in het eten gooit.
Is de reflector an sich wel goed? Als die onderaan geroest zijn / het chrome geribbeld is (wat nogal eens voorkomt) zal het lichtbeeld wellicht uberhaupt verstoord zijn en los je het met stellen niet op. Ik heb eventueel wel een andere voor te te leen als test.


De reflectoren zijn goed (lampen zijn slechts 4 jaar oud). Bedankt voor je aanbod Lars , ik wacht maandag het afstellen eerst even af voordat ik eventueel ga omwisselen.
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-08-2019 10:43 #184980 door Zon
Beantwoord door Zon in topic APK afkeur op remwerking achter
Begrijp ik het nu goed dat het omwisselen van de remtrommels het heeft opgelost? Eventueel icm met warme remmen?

Of heb je nog iets anders tussendoor gedaan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
31-08-2019 11:23 #184981 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic APK afkeur op remwerking achter

Zon schreef : Begrijp ik het nu goed dat het omwisselen van de remtrommels het heeft opgelost? Eventueel icm met warme remmen?

Of heb je nog iets anders tussendoor gedaan?


Klopt trommels omgewisseld (dan draaien ze de andere kant op). Wel uit voorzorg de remvoeringen vervangen (oude was dik genoeg, maar iets vettig door de lekkage), opnieuw afstellen en ontluchten.
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
02-09-2019 17:47 - 02-09-2019 21:13 #185020 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic APK afkeur op remwerking achter
Gelukt! De Amazon is goedgekeurd tot sept 2021!
De monteur heeft uiteindelijk de lamppot vd Amazon die de garagehouder gaat restaureren er in gezet. Daarmee was het lichtbeeld wel goed af te stellen. Nu nog een goede zwarte kunststof pot aanschaffen voor hem.
We kunnen weer de weg op.
Groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2019 20:48 #185029 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic APK afkeur op remwerking achter
Gefeliciteerd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
02-09-2019 22:40 #185035 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic APK afkeur op remwerking achter

Lars Rengersen schreef : Gefeliciteerd!


Thanks, Lars!
Zo zie je maar weer, de aanhouder wint...
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2019 19:57 #186055 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic APK afkeur op remwerking achter
Dat is een mooi setje Lars, daar kun je dus ook de druk ná de verdelers meten.... ik heb een aantal remdrukverdelers gereviseerd, waar heb je die set gekocht en wat kost dat ongeveer ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.