APK afkeur op remwerking achter

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
24-08-2019 20:53 #184881 door Pascal Kogelman (GAST)
APK afkeur op remwerking achter is gemaakt door Pascal Kogelman (GAST)
Bij mijn Amazon was er een te groot verschil tussen de remwerking vd trommels achter(rechts was minder dan links). Dit mag niet voor de APK. Tijdens de taxatie zagen we dat de steekas rechtsachter lekte (keerring), dat zal de oorzaak zijn dacht ik. Dus keerring besteld en geplaatst op de steekas, vilten ring vervangen trommels schoongemaakt (de rechter was iets vettig vanwege de lekkage) en voor de zekerheid aan beide kanten de remvoering vervangen. Daarna weer op de remmenbank: nog steeds te groot verschil (verschil was al minder). Advies gekregen om eerst eens een kilometer of 100 te rijden en af en toe ook de handrem aan te trekken. Nieuwe remmen moeten nog ingeremd worden was het devies. Voor de zekerheid nogmaals de trommels afgesteld en ontlucht. En een paar dagen gereden. Gisteren weer op de remmenbank: weer gezakt! Rechts blijft de remdruk achter t.o.v. links.

Maandag gaan we de remtrommels omwisselen als laatste redmiddel. Maar als dat ook geen soelaas biedt, wat kan ik dan nog proberen om hem door de APK te krijgen? (APK loopt 28 augustus af)
Tips en trucs zijn welkom (en die van achterwaarts de remmenbank oprijden zodat de wielen de andere kant opdraaien, ken ik al). Voorremmen (schijf) waren trouwens perfect (was ook compleet vernieuwd begin dit jaar).
Ik zou graag weer 2 jaar APK krijgen, voor de rest hebben we alle punten al aangepakt en is de auto goed.
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
24-08-2019 21:56 #184882 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic APK afkeur op remwerking achter
Pascal, in willekeurige volgorde: remcylinders vernieuwen, trommels omdraaien, bij een dubbelsysteem de remslangen achter vervangen bij dubbel systeem de remkrachtverdelers vervangen. Helaas is het controle middel alleen de remmentestbank maar wellicht kun je bij je apk station afspreken dat je e.e.a. telkens mag testen.

Succes, Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-08-2019 22:12 #184883 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic APK afkeur op remwerking achter
De oplossing kan zijn de kant die het meeste remt terugstellen zodat links en rechts weer gelijk is.
Ik heb het zelfde probleem gehad en ook van alles geprobeerd , totdat iemand met deze oplossing kwam.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2019 00:33 #184886 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic APK afkeur op remwerking achter
Ronald heeft het juiste antwoord heb ik ook een keer gehad en heb dezelfde truke toegepast op advies van de keurmeester en heb dit ter plekke bij het keurstaion gedaan.
En goedgekeurd.
Er kan verschil zitten in de veersterkte van de veren die de schoenen bij elkaar trekken. (dit kan zijn dat een van de veren een keer te warm is geworden of door ouderdom).
Dus veren kunnen ook het probleem veroorzaken.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2019 07:24 #184887 door Bob Marcelis
Beantwoord door Bob Marcelis in topic APK afkeur op remwerking achter
zitten de remschoenen goed gemonteerd? Ik heb het ook een keertje gehad en toen bleek dat de vorige eigenaar ze verkeerd om had gemonteerd

www.mostardyvonneregister.nl
instagram : @mostardyvonne
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2019 10:06 #184889 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic APK afkeur op remwerking achter
Uit je eerdere berichten maak ik op ,dat je een amazon uit 69 hebt.Deze heeft een zgn dubbel werkend remsysteem. Het verschil in remwerking achter bij dit remsysteem kan liggen aan ongelijk werkende remdrukbegrenzers. Ook kan er achter een remslang gedeeltelijk dicht zitten. Heb je de remcilinders goed getest .Bewegen bij beide cilinders ook beide zuigertjes? Zit de remvoering goed? Trommels verwisselen kan inderdaad ook wel eens helpen.Je hebt -las ik- eerder aan de hoofdremcilinder en de remklauwen gewerkt .Heb je tijdens het ontluchten toen het schakelaartje dat een remdrukverschil aangeeft er wel uit gehad ?Dit moet je ook doen als je de achterremmen ontlucht! Succes !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2019 10:11 #184890 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic APK afkeur op remwerking achter
Beste Pascal, als ik mij niet vergis stamt de betreffende ama van de laatste series , dus met een "dubbel gescheiden remcircuit". Zo ja, dan heeft het systeem ook 2 remdruk verdelers, die kunnen weleens vervuilen /niet goed werken, dan wordt het moeilijker.
De hoofdremcyl is dan ook dubbel, vervuiling van het ene deel kan een oorzaak zijn, want op de voorremmen zul je het verschil niet gauw merken, zit alles immers dubbel.
Voor de remdruk verdelers waren rrevisie setjes, maar eea zit vaak erg vast en secuur werk. Dus werk aan de winkel
groet fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sjef van Giersbergen
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
25-08-2019 10:31 #184891 door Sjef van Giersbergen
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic APK afkeur op remwerking achter
Voldoende nuttige tips Pascal. Laatste redmiddel: zoek een APK keuringsstation zonder remmentestbank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2019 13:27 #184892 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic APK afkeur op remwerking achter
Ik dacht ,dat een remmentestbank al enige jaren verplicht was voor een apk station/garage.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2019 13:33 #184893 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic APK afkeur op remwerking achter
Ja, ik heb het zojuist even opgezocht vanaf 1 mei 2014 moet een apk keurings inrichting een remmentestbank hebben!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.