Rem loopt vast op alle 4 de wielen

• 11019-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2016 07:45 #160939 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Rem loopt vast op alle 4 de wielen

Ed van der Zee schreef : Met trommelremmen rondom NOOIT rembekrachtiger monteren.....

niemand heeft het gehad over rembekrachtiging op trommelremmen (ongeacht wat hier juist is of niet).
de vraag gaat puur over wat het verschil is van HRC icm trommel of schijfremmen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2016 10:20 #160942 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Rem loopt vast op alle 4 de wielen
Hallo Jacques,
de HRC bij trommelremmen heeft een soort restdrukventiel in de bodem (bodemventiel), zodat er nog wat druk in het systeem blijft. Een HRC bij remschijven mag niet op druk blijven, dus heeft geen bodemventiel cq er wordt bij een ombouw een ring met kerven in der HRC aangebracht zodat het systeem makkelijk de druk afbouwen kan.
Zie hier voor een beschrijving (bij de voorlaatste foto):
www.veterancar.nl/schijfremmen.html
Er zijn trouwens auto's met origineel rondom trommelremmen en een rembekrachtiger, trommelremmen zijn er in diverse varianten.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• 11019-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2016 20:14 #160944 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Rem loopt vast op alle 4 de wielen
He Rudi.
Ik moet zeggen dat ik met jouw reactie al een stuk meer duidelijkheid heb gekregen maar toch nog enkele vragen in deze:
1) Is in het geval van een trommelrem HRC
.....a) de restdruk een resultaat wat tenietgedaan moet worden dmv de veren aan de remschoenen of
.....b) is de restdruk met opzet gecreerd omdat het nodig is en zoja, waarom is dat dan nodig.
2) Kan ik dus een schijfrem HRC wel gebruiken icm trommelremmen en niet andersom (trommel HRC icm schijfremmen)?

• Pieter Jans
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
04-06-2016 20:26 #160945 door Pieter Jans
Beantwoord door Pieter Jans in topic Rem loopt vast op alle 4 de wielen
Beste allemaal,

Als eerste wil ik graag zeggen dat ik in de afgelopen 3 dagen meer heb geleerd van hrc en servo's (ik gebruik zelfs al afkortingen B) dan ooit tevoren. Bedankt dus iedereen.

Ik heb vandaag het volgende gedaan:
1) rempedaal los om te kijken of die niet volledig terug kwam: geen effect, bleef hangen
2) omleiding van de hrc direct naar de verdeler op het schutbord, dus zonder servo. En JAWEL; mijn dit jaar 50 oude servo heeft de geest gegeven.

Met alle voorgaande berichten zal ik nu gaan kijken voor een lockheed. Tenzij er overigens mensen zijn die iets anders adviseren (ik weet, gevaarlijke opmerking. Zoveel mensen, zoveel meningen).

Ik ben al lang lid vd club maar heb me altijd een beetje afzijdig gehouden. Leuk dit, bedankt!

Groeten Pieter

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-06-2016 16:17 - 05-06-2016 16:17 #160961 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Rem loopt vast op alle 4 de wielen
Ik ben inmiddels ook vertrouwd met de afkortingen.
Ja, ik sta ook voor de keuze wat te doen met de keuze voor de remmen bij een restauratie van een '63 1800S.
Originaliteit tegen over veiligheid en kwaliteit.
Doe een poging om de originele Girling te reviseren, anders ga ik over naar het dubbele systeem.
Maar duidelijk is dat het Engelse enkele ysteem niet meer van deze tijd is.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Laatst bewerkt 05-06-2016 16:17 door Ed van der Zee. Reden: Spelling

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-06-2016 16:32 #160963 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Rem loopt vast op alle 4 de wielen
Lijkt mij geen moeilijke keuze. Remmen moeten het gewoon doen.
Ik kwam overigens vandaag (op zoek naar Dunlop remmen voor mijn oude BMW) een revisie-set tegen voor de Girling. Die zijn echt zeldzaam zijn, dus toch maar gekocht.

Al valt de motor uit in de stromende regen (ik zat gisteren bij Rotterdam tijdens het onweer, maar de V-70 bleef het gelukkig doen) dan wil ik dat ik in ieder geval de beschikking heb over twee dingen: sturen en remmen!

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD