Rem loopt vast op alle 4 de wielen
- Ed van der Zee
-
- Platinum lid
-
De hele vroege Girling is na 10 jaar stilstand wel 'frosen', ik heb een aantal pogingen gedaan om hem te reviseren maar lukt niet altijd.
De latere versies zijn geseald en kun je niet reviseren.
Ik denk ook dat het de bekrachtiger is, dus demonteren en dan verwacht ik dat de remember loskomen.
De 'nieuwe' Girling met de witte nippel is de beste optie, als je de originele niet meer kunt krijgen.
Dus welk bouwjaarjaar en een foto mag ook....
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Jans
- Senior lid
-
- Berichten: 60
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik zou trouwens als ik jou was een doorzichtig potje op het remreservoir zetten: dan zie je het niveau van je remvloeistof.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 942
Leve de echte auto's
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Jans
- Senior lid
-
- Berichten: 60
Groeten Pieter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 338
Waar heb je deze wetenschap vandaan en kun je misschien uitleggen wat je precies hiermee bedoelt?Pieter Jans schreef : Ik begrijp dat de hoofdremcilinder een soort van overdruk systeem heeft......
Ik zoek nl naar een verschil in HRC voor trommelremmen en HRC voor schijfremmen.
Misschien dat jij of evt iemand anders dit verschil kan uitleggen. Ik weet niet of dat kan in dit topic, anders over te hevelen in een nieuw topic.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dus alleen als je voor schijfremmen hebt is een bekrachtiger zinvol.
Er zijn dus alleen bekrachtigers voor schijfremmen
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Als je niet in staat ben om met je Eigen beenkracht de wielen te blokkeren dan kan een kleine rembekrachtiger zoals ik heb gedaan van een oude mini uitkomst bieden.
Deze bekracht 2 a 3 maal je beenkracht en dat kan genoeg zijn om de wielen te blokkeren.
Ik heb een amazone origineel met schijf voor en trammel achter en kreeg het niet voor elkaar om bij een noodstop de wielen geblokkeerd te krijgen.
Met de rembekrachtiger van de mini die er nu opstaat lukt dat wel.
Dus het hangt ook een beetje af van de fisieke kracht die iemand met zijn benen uit kan oefenen.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.