Alles vernieuwd LA 40 -50% minder dan RA

Lees meer
11-10-2015 01:10 #154741 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Alles vernieuwd LA 40 -50% minder dan RA
Ik heb van mijn vorige amazon ook een keer de trommels uit laten draaien omdat er in een trommel een groef zat en dus ongelijkmatig van achter.
Na het uitdraaien nooit geen problemen meer gehad ook niet op een rollenbank met APK.
Je moet er wel op letten dat de trommels exact even groot zijn.
Volgens mij zijn er ook bedrijfjes die immitatie trommels verkopen of een nieuwe trammel rond de bestaande naaf kunnen monteren.
probeer deze eens: www.mijnautoonderdelen.nl/volvo/ ... remtrommel
www.onderdelendirect.nl/volvo/a ... emtrommels

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2015 11:00 #154746 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Alles vernieuwd LA 40 -50% minder dan RA
gebruikte trommels met voldoende "vlees" is ook niks mis mee en uitdraaien is niet zo duur.
zo kosten gebruikte trommels , zie website amazon-parts woudenberg daar €50/stuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2015 13:09 #154753 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Alles vernieuwd LA 40 -50% minder dan RA
Als de ene trommel een grotere diameter heeft dan de andere zal die met de grootste diameter harder remmen dan die met de kleinste, dus meet eens de diameters. Door de trommels te verwisselen zal je dat ook merken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2015 13:42 #154755 door Goossen Foppen
Beantwoord door Goossen Foppen in topic Alles vernieuwd LA 40 -50% minder dan RA

"Alfriedel Boelen" schreef:
Als de ene trommel een grotere diameter heeft dan de andere zal die met de grootste diameter harder remmen dan die met de kleinste, dus meet eens de diameters. Door de trommels te verwisselen zal je dat ook merken.


Ik vraag me af of dat zo is Alfriedel. Als de binnendiameter van de trommel groter wordt, zal ook de radius groter worden. De radius van de remschoenen blijft echter gelijk. Hierdoor neemt de grootte van het contactvlak af, waardoor er minder wrijving = minder weerstand = minder vertraging en dus minder remkracht optreed.

Soms is rond beter, soms vierkant, maar soms ook allebei: VOLVO

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2015 00:22 #154764 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Alles vernieuwd LA 40 -50% minder dan RA
Beste Goossens, de oude schoenen hebben een loop gecreeerd in de trommels.
Daardoor is er aan weerszijde een opstaande rand ontstaan.
Als nu de nieuwe schoenen net iets breeder zijn als de oude, gaan de nieuwe schoenen tegen de opstaande rand lopen, met als gevolg geen remkracht.
Je zou dus eens moeten meten of je nieuwe schoenen iets berder zijn dan de oude en hoe zijn de oude afgesleten? zijn deze aan de kant afgerond.
Nieuwe trommels hebben een diameter van 228,6mm,
Hebben de oude trommels een rand en de nieuwe schoenen zijn iets breeder dan zou je de oude trommels iets uit kunnen laten draaien totdat de opstaande rand weg is.
Aan de schoenen gaan zitten vijlen om een bolle kant te creeeren zodat ze binnen de groef vallen zou ik zomaar niet doen, als je te veel weghaalt dan pakken ze weer ongelijkmatig.
Ik dacht dat je bij uitdraaien tot 230mm kon gaan.
Als trommels zijn uitgedraaid gaan de schoenen in het begin op het midden van het schoenoppervlak slijten maar met een goede afstelling zijn ze dan wel gelijk te krijgen.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2015 18:29 #154774 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Alles vernieuwd LA 40 -50% minder dan RA
De maximale diameter is 229 mm !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2015 18:56 #154776 door Goossen Foppen
Beantwoord door Goossen Foppen in topic Alles vernieuwd LA 40 -50% minder dan RA
Vanmiddag beide trommels weggebracht naar een remrevisiebedrijf ( www.ronda-harderwijk.nl ) Ze gaven aan dat de diameter nog ruim voldoende was om uit te draaien binnen de marge. Woensdagochtend kan ik ze weer ophalen (normaal zelfs binnen een dag klaar, maar ik kan zelf niet eerder) en dan weten we meer.

Soms is rond beter, soms vierkant, maar soms ook allebei: VOLVO

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
12-10-2015 20:59 #154785 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Alles vernieuwd LA 40 -50% minder dan RA
Goed besluit denk, bedrijf ziet er keurig verzorgd uit op de website.
Ik hoop dat zulke bedrijven nog lang mogen bestaan, zit vaak tientallen jaren ambachtelijke ervaring.
Helaas wordt ook de auto-onderdelenmarkt soms verziekt door "kiloknallers" waardoor het steeds moeilijker wordt voor zelfstandige bedrijfjes om concurrerend te blijven.

Houd ons op de hoogte, leerzaam topic ;)

groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2015 01:12 #154797 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Alles vernieuwd LA 40 -50% minder dan RA
Nu gaat het goed komen, dit is ook het beste bij nieuwe schoenen plaatsten uitdraaien of nieuwe trommels, Ik wist trouwens niet van de 229 mm, waar heb je die informatie vandaan gehaald?

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2015 13:27 #154810 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Alles vernieuwd LA 40 -50% minder dan RA
Beste Goossen,
Laat ook de remschoenen aanpassen aan de radius van de remtrommel zodat de schoenen goed aanliggen, anders heb je niet het volledige remvermogen. Vroeger monteerde men onderlegvoering maar met de geplakte remvoering kan dat niet en moet je de radius aanpassen. Vraag er naar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.