Vastgelopen trommel
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-10-2012 21:46 #118439
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic Vastgelopen trommel
Hi Rob en Niek,
Ik was vergeten om het bij de laatste post te vermelden, maar het kwaad zit hem inderdaad in de servo. Na losmaken van de vacuumslang was het probleem over.
De remcylinders zijn (uiteraard) exact hetzelfde.
Ik wacht nu nog op het reserveonderdeel en hoop eind van de week weer "Amazonomobiel" te zijn.
Teun
Ik was vergeten om het bij de laatste post te vermelden, maar het kwaad zit hem inderdaad in de servo. Na losmaken van de vacuumslang was het probleem over.
De remcylinders zijn (uiteraard) exact hetzelfde.
Ik wacht nu nog op het reserveonderdeel en hoop eind van de week weer "Amazonomobiel" te zijn.
Teun
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-10-2012 22:39 #118441
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Vastgelopen trommel
He geweldig Teun dat je het gevonden hebt, weer een probleem opgelost.
See you,
Rob
See you,
Rob
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-10-2012 20:32 #118483
door Teun van Popta
Het is inderdaad een mijlpaal Rob,
Ik heb vandaag zelfs een stukje kunnen rijden en direct een afspraak gemaakt voor de APK. Dit bij mijn geliefde garagebedrijf "Touw" in Koudekerke. dit is echt een super-garage: hier vindt je op één dag een TR3 voor een nieuwe koppeling, een Porsche 911 turbo voor nieuwe schokbrekers, een MGB GT te koop, een MG A voor een beurt en een Amazon Combi, ook voor een beurt. Misschien moet de sectie Zuid-West in overleg met de eigenaar, Cees Aernoutse, daar eens een ochtendje organiseren om een leuk technisch onderwerp aan te snijden. (wordt vaker gedaan door klassieker-clubs)
In ieder geval gaat het weer goed met mijn Ama en kan ik mijn aandacht weer besteden aan alle andere projecten zodat volgend jaar de zestigste tulpenrally over de bühne kan gaan. Ik hoop dat de APK geen onverwachte ellende brengt (kan ik mij nauwelijks voorstellen want zo langzamerhand is alles nieuw), maar je weet maar nooit. De APK is volgende week dinsdag en woensdag heb ik een cursus in Aken, dus veel tijd om eventuele gebreken op te lossen voor het weekeinde is er niet. "Hope for the best, plan for the worst".
Teun
Ik heb vandaag zelfs een stukje kunnen rijden en direct een afspraak gemaakt voor de APK. Dit bij mijn geliefde garagebedrijf "Touw" in Koudekerke. dit is echt een super-garage: hier vindt je op één dag een TR3 voor een nieuwe koppeling, een Porsche 911 turbo voor nieuwe schokbrekers, een MGB GT te koop, een MG A voor een beurt en een Amazon Combi, ook voor een beurt. Misschien moet de sectie Zuid-West in overleg met de eigenaar, Cees Aernoutse, daar eens een ochtendje organiseren om een leuk technisch onderwerp aan te snijden. (wordt vaker gedaan door klassieker-clubs)
In ieder geval gaat het weer goed met mijn Ama en kan ik mijn aandacht weer besteden aan alle andere projecten zodat volgend jaar de zestigste tulpenrally over de bühne kan gaan. Ik hoop dat de APK geen onverwachte ellende brengt (kan ik mij nauwelijks voorstellen want zo langzamerhand is alles nieuw), maar je weet maar nooit. De APK is volgende week dinsdag en woensdag heb ik een cursus in Aken, dus veel tijd om eventuele gebreken op te lossen voor het weekeinde is er niet. "Hope for the best, plan for the worst".
Teun
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-10-2012 23:13 #118597
door Teun van Popta
Zo,
Het gewraakte onderdeel is binnen en inmiddels gemonteerd. Alles dik in orde. Waartoe een heel klein detail kan leiden!
Ik hoop dat de APK volgende week dinsdag geen gekke dingen naar voren brengt.
Mijn vrouw helpt mij nog met het poetsen van het chroomwerk, dus de mooist glimmende Ama is van mij.
Nogmaals allen die meegedacht hebben heel hartelijk dank,
Teun
Het gewraakte onderdeel is binnen en inmiddels gemonteerd. Alles dik in orde. Waartoe een heel klein detail kan leiden!
Ik hoop dat de APK volgende week dinsdag geen gekke dingen naar voren brengt.
Mijn vrouw helpt mij nog met het poetsen van het chroomwerk, dus de mooist glimmende Ama is van mij.
Nogmaals allen die meegedacht hebben heel hartelijk dank,
Teun
04-10-2012 23:26 #118598
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Vastgelopen trommel
Mooi! Goed om te horen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- 02114-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
05-10-2012 17:21 #118632
door 02114-dummy
Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
Beantwoord door 02114-dummy in topic Vastgelopen trommel
Teun,
goed te horen dat het gelukt is met de remmen.
Overigens ben ik ook druk aan het poetsen dus de meest glimmende
:
goed te horen dat het gelukt is met de remmen.
Overigens ben ik ook druk aan het poetsen dus de meest glimmende

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-10-2012 21:33 #118878
door Teun van Popta
Hé Frans,
Ik reageer wat laat maar werk, Amazon en nog een cursus deze week hebben het leven niet bepaald rustig gemaakt.
Jij bent sowieso de winnaar van de chroompoetscompetitie, want de Amazon moet helaas thuis blijven: er zijn helaas at APK-puntjes geweest (allemaal klein grut), maar ik haal het domweg niet meer en mijn garage haalt het morgen ook niet meer. De andere reden is dat ik de velgen van de 940 verkocht heb en dat de oversteek tijdens de beurs is, dus die moet ik wel in de V70 vervoeren. Dan moet ik ook nog spul meenemen van de beurs, dus ik overweeg om een vrachtauto te kopen.
Anyway, ik ben er zaterdagochtend om 10:00u!
Teun
PS de remmen werken fantastisch en de B18 spint als een naaimachine. Dat dan weer wel.
Ik reageer wat laat maar werk, Amazon en nog een cursus deze week hebben het leven niet bepaald rustig gemaakt.
Jij bent sowieso de winnaar van de chroompoetscompetitie, want de Amazon moet helaas thuis blijven: er zijn helaas at APK-puntjes geweest (allemaal klein grut), maar ik haal het domweg niet meer en mijn garage haalt het morgen ook niet meer. De andere reden is dat ik de velgen van de 940 verkocht heb en dat de oversteek tijdens de beurs is, dus die moet ik wel in de V70 vervoeren. Dan moet ik ook nog spul meenemen van de beurs, dus ik overweeg om een vrachtauto te kopen.
Anyway, ik ben er zaterdagochtend om 10:00u!
Teun
PS de remmen werken fantastisch en de B18 spint als een naaimachine. Dat dan weer wel.
12-10-2012 07:25 #118887
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Vastgelopen trommel
Hey Teun, heeft Peter de Pholus velgen gekocht? Hij kwam via het V700 forum en ik vertelde hem dat je naar de VKB zou gaan. "Love it when a plan comes together" !
Tot morgen allemaal!
Tot morgen allemaal!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-10-2012 13:34 #118897
door Teun van Popta
Hi Tom,
Hij wil ze geloof ik wel kopen. Ik neem ze in ieder geval morgen in de V70 mee.
De Ama had nog een paar kleine APK-punten waardoor het toch net niet lukt om haarmee te nemen.
Ik zie je morgen/overmorgen,
Teun
Hij wil ze geloof ik wel kopen. Ik neem ze in ieder geval morgen in de V70 mee.
De Ama had nog een paar kleine APK-punten waardoor het toch net niet lukt om haarmee te nemen.
Ik zie je morgen/overmorgen,
Teun