Starten duurt lang- is dat normaal?

Lees meer
17-08-2023 14:04 - 17-08-2023 14:05 #204254 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Starten duurt lang- is dat normaal?
Een koude Volvo motor starten duurt best lang. Zeker niet 1 seconde zoals ik in een reactie las. 5 seconden lijkt mij niet abnormaal.
Als de auto meerdere dagen heeft stilgestaan duurt het nog langer. 15 seconden lijkt mij niet abnormaal.

Smeer het slot eens als het erg zwaar draait.

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2023 14:08 #204255 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Starten duurt lang- is dat normaal?

Een koude Volvo motor starten duurt best lang. Zeker niet 1 seconde zoals ik in een reactie las. 5 seconden lijkt mij niet abnormaal.
Als de auto meerdere dagen heeft stilgestaan duurt het nog langer. 15 seconden lijkt mij niet abnormaal.

Smeer het slot eens als het erg zwaar draait.
Goed om te horen, nu ben ik ook weer gerustgesteld 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
17-08-2023 22:01 - 17-08-2023 22:09 #204271 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Starten duurt lang- is dat normaal?

Amazones hebben carburateur(s) en dan zit er altijd wat benzine in de vlotterkamer, zeker voldoende voor te starten
Dus even terug in de tijd.

Moet je toch niet in de Filippijnen wonen, mijn carburators staan dikwijls droog na een weekje niet gebruiken.
Ik moet mijn benzienpomp (electriesch) altijd even laten draaien om de carburators vol te krijgen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Beste Johan, net zoals de genoemde B21a in de 245 dus. Hoewel nieuwer dan een Amazon, is dat intussen ook al een eind terug in de tijd. Gold ook voor de B14.4 motor met weber in de 340. En in mijn ervaring is dat er, zeker als auto wat in zon en wind staat, er na verloop van tijd weinig tot geen benzine meer in staat.
Kennis van me heeft op een hobby YA66 ook een benzinepomp met manueel pompje, om te helpen voor het starten.

Je hoeft dus niet naar de Fillipijnen te gaan voor dit soort ervaring( al gaat het daar wrs wel sneller).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Frans Boeijen
  • Frans Boeijen's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Maak graag roadtrips met de Amazon
Lees meer
31-08-2023 11:49 #204489 door Frans Boeijen
Beantwoord door Frans Boeijen in topic Starten duurt lang- is dat normaal?
Als ik mijn B18 Amazon wil starten op LPG lukt dat de eerste keer ook niet. Reden hiervoor is dat het even (lees 2 sec) duurt voordat de LPG in de carburateur stroomt. Remedies hiertegen:
1) Zet de auto op contact, wacht 2 seconden, en dan start ie direct (wel de choke gebruiken)
2) Start 2x, eerste keer kort en en de 2e keer slaat ie gemakkelijk aan.

Wellicht heb je iets aan deze tips mbt het starten op LPG?
Succes en veel plezier met je prachtige groene Volvo Amazon!

__________________________
Frans Boeijen
'60 P1200 B16B
'67 P131 B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.