- Berichten: 15
Starten duurt lang- is dat normaal?
- Marjan Knippenberg
-
- Offline
- Nieuw lid
-
Mijn Volvo Amazon 121, B18 heeft 3x zo'n 5 seconden starten nodig voordat hij het doet. Is dat normaal? Ik doe het maar in gedeeltes en niet 1 lange start, want dat voelt niet goed. Maakt dat uit? Choke staat uiteraard open. Dat sleuteltje is best scherp/pijnlijk als je die zo lang moet draaien. Heeft iemand daar misschien ook nog een tip voor?
Amazon '68
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Offline
- Platinum-lid
-
- Berichten: 1108
Als hij dat niet doet dan is er vermoedelijk iets mis met de afstelling; klepspeling, ontstekingstijdstip en carburateur. Kan eventueel ook nog valse lucht in het spel zijn.
Al deze zaken zullen dus een voor een nagelopen moeten worden.
Veel Amozon rijders monteren een extra startknop als remedie tegen het zwaar draaien van de contactsleutel.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees Vos
- Offline
- Platinum-lid
-
- Berichten: 382
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
-
- Berichten: 1846
vriendelijke groet Niek de Boer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Offline
- Elite-lid
-
- Berichten: 233
Beiden waren prima onderhouden en voorzien van een fabrieksnieuwe carburator.
Bij beiden duurde het starten ook lang, dezelfde dag starten duurde enkele seconden, maar als die langer dan een dag stilstond, duurde het ca 10 seconden samen met pompen gaspedaal en choke eruit.
Ik weet niet beter, maar zo te horen is het blijkbaar niet normaal?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Fred Kok
-
- Offline
- Elite-lid
-
- Berichten: 296
Er zullen nog vele adviezen gegeven worden, maar de oplossing met een appart start (druk) knop heb il al vaker uitgelegd. Zoek op "contactslot"
B/ startijd blift vaak een probleem verouderde /gecorrodeerde contacten etc. Suggesties vaak met een zg "1-2-3" ontstekeing, is duur en geeft vaak complicaties
De simpelste oplossing: Koop/bestel bij BUTTKEREIT na opgave juiste type ontstekeng (wat nu gemonteerd is) een zg "ignator" is heel simpel en ik heb dat reeds een tiental jat=ren in mijn P544
Het heeft tulpen rallyies / SLS doorstaan.
Laat dit door een deskundige inbouwen en je hebt nooit meer problemen
Succes Fred
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
-
- Offline
- Expert lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 123
Dan pompt deze pas als motor rondgaat, dus tijdens starten. Als je de auto een tijdje niet gebruikt hebt, kan de aanwezige benzine uit carb en omgeving langzaamaan verdampen. De pomp zal dus wel enkele slagen moeten doen om dit weer aan te vullen. Moderne auto's hebben bijna altijd een electrische pomp, die al voor het feiteijke starten gaat pompen, dan is de benzine al aanwezig voor de motor rondgaat.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Fred Kok
-
- Offline
- Elite-lid
-
- Berichten: 296
Amazones hebben carburateur(s) en dan zit er altijd wat benzine in de vlotterkamer, zeker voldoende voor te starten
Dus even terug in de tijd
Groet fred
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
-
- Berichten: 3283
Dus even terug in de tijd.
Moet je toch niet in de Filippijnen wonen, mijn carburators staan dikwijls droog na een weekje niet gebruiken.
Ik moet mijn benzienpomp (electriesch) altijd even laten draaien om de carburators vol te krijgen.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees Roskam
-
- Offline
- Nieuw lid
-
- Een tevreden en gelukkige 240-rijder.
Dus niet zoals bij een moderne auto met saaie "klik en start".
Mijn B19A loopt alleen nog op LPG en moet ook een tijdje doorstarten tot hij aanslaat. En de choke moet ik er ook bij gebruiken, niet om het mengsel rijker te maken maar om het stationaire toerental even vast te houden. Zonder dat slaat hij anders af. Puur genieten, die oude maar simpele techniek.
Het is toch zo fijn om (klassieke)Volvo-rijder te zijn!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.