Ontsteking 180 graden verkeerd
- Dick Spieard (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Ben bekijk het filmpje maar even op youtube
Denk dat het dan wat duidelijker wordt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 338
Misschien niet onbelangrijk om er bij te zeggen dat ik een B16 motor heb. Als ik in het onderdelenboek kijk, zit er een borgpin net onder dat tandwiel. Het lijkt me dat deze er niet uit te halen is. Misschien kan ik dan het alternatief van Rudi gebruiken en de as van de ontsteking verdraaien. Voor de werking van de ontsteking zal dit niet uitmaken?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2050
succes,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 338
De verdeler zal wel ongeveer hetzelfde zijn. En ik heb nu ook in het onderdelenboek van de B18 gekeken. De as eronder is ook ongeveer hetzelfde. Het lijkt me moeilijk om deze er uit te krijgen. En om hem er daarna weer goed in te krijgen. Dus daarom wilde ik jouw tip volgen en de verdeler aanpassen.
Weet ik nog niet waar het geratel vandaan komt, als de motor op toeren komt. Als de motor goed start, kan de ontsteking er toch niet heel ver naast staan?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2050
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 338
Bedankt, het geratel lijkt van de ontsteking te komen. Maar je hebt gelijk, het kan van alles zijn. De ontsteking heb ik met een lampje op tijd gezet. Ik zal eerst de kleppen nog stellen. En daarna met de stroboscoop de ontsteking controleren. Dat zal pas na volgende week zijn. Even andere zaken die voorgaan. Iedereen nogmaals dank.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ton van Kan (GAST)
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 30
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 784
De ontsteking staat goed als:
-de poelie op 0 graden staat;
-de kleppen van de vierde cilinder op tuimelen;
-de rotor naar het streepje op het ontstekingshuis staat;
-de rotor wijst dan naar de eerste cilinder;
-de ontsteking staat zo dat het vacuumhuis naar de achterzijde van de motor wijst, ongeveer 1cm vanaf de motor.
gr. Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Leo Foederer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 613
En denk er ook aan dat de ontsteking in een B16 (rechtsom) de andere kant op draait dan in een B18 (linksom).
De ontstekingsvolgorde is wel gelijk: 1-3-4-2.
P544B B16A, P220VE B18A
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.