- Berichten: 245
Elektrische ontsteking Amazon B18A
- Chris Caenen
- Offline
- Elite-lid
De - gaat naar de verdeler. De + gaat naar het contact slot. Ik denk dat jij deze kabel bedoeld als pantserkabel?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Chris Caenen
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 245
Ik zie echter dat de vervanger een plus en min heeft waarbij mijn bobine niet de plus heeft. Hoe kan ik dan mijn pantserkabel monteren op deze nieuwe bobine?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Daar zie je ook hoe de plus verstopt zit.
Met de pantserkabel bedoel ik die metalen 'ribbelbuis' die naar links steekt op de foto's.
Dat is een omhulsel waardoor de + kabel binnendoor naar het contactslot loopt. Diefstalpreventie uit de jaren 60.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Chris Caenen
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 245
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Chris Caenen
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 245
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Chris Caenen
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 245
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
In dit geval lijkt een nieuwe bobine wel de oplossing.
Ik weet dat de 123 een permanente + uitschakelt, dus dat kan hij hebben, doorbranden heb ik nog niet mee gemaakt.
De 123 is in de hogere toerentaller echt beter dan de oude ontsteking, mijn 1800E loopt soms in de 6000 toeren en dat gaat met een 123 echt veel beter. De oude kan dat niet volgen en voelt als vermogensverlies.
Als je een 123 monteert (werkje van 10 minuten) teken dan de oude ontsteking af bij de voet en ook op het blok met viltstift of een andere markering en behoud de aansluitpunten, leg de oude ontsteking in de achterbak en je kunt - zo nodig - weer terug naar origineel.
Heb inderdaad al versleten 123's gezien....uitgelopen lager.... dus niet alles van vroeger is beter, maar vaak wel duurzamer
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Chris Caenen
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 245
De 123 ontsteking heeft drie kabels. De +, De 1, en een kabel dat naar het contactslot gaat. Begrijp ik goed dat deze laatste kabel niet aangesloten hoeft te worden want de + kabel zit indirect, via de bobine, al aan het contactslot?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 782
gr. Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.