- Berichten: 1421
Elektrische ontsteking Amazon B18A
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Caenen
-
- Elite lid
-
- Berichten: 247
Ik vraag mij alleen af of ik alleen dit nodig heb of heb ik ook nog andere onderdelen nodig?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Caenen
-
- Elite lid
-
- Berichten: 247
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 338
Hans Wassink schreef : .. Maar na 30 km was hij erg warm, met een originele bobine met pantser kabel, kon volgens Dries. Moet ik een andere bobine, of is er iets anders?
Hans,
Ik rij al meer dan 10 jaar met een 123 ignition icm originele bobine met pantserkabel, inderdaad zonder problemen.
Inderdaad had Dries gelijk, het kan dus!
Zal waarschijnlijk iets anders aan de hand zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 338
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Wat werd er warm, de bobine of de 123?Hans Wassink schreef : Dan durf ik ook eenvraag te stellen, ik heb een 123 gemonteerd, lag eerst 1,5 jr in de schuur omdat ik dacht dat het moeilijk was om te monteren... Maar na 30 km was hij erg warm, met een originele bobine met pantser kabel, kon volgens Dries. Moet ik een andere bobine, of is er iets anders?
De 123 moet aan een bobine met eem weerstand niet kleiner dan 1 ohm. Gebruik icm een originele bobine wordt afgeraden omdat je dan niet weet of de weerstand groter dan 1 ohm is. Door ouderdom kan dit zakken.
Het kan dus goedgaat met een originele, maar ook weer niet altijd. Lastige is dat je de draad in de pantserkabel nodig hebt om dit te kunnen meten.
Ik heb begrepen dat de 123 kan doorbranden als die weerstand te laag is, dus daarom denk ik dat veel mensen ervoor kiezen om toch sowieso ook een nieuwe bobine te plaatsen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Berichten: 1914
De vacuumvervroeger zit aan de stroomverdeler ( ontsteking). Aan de zijkant zit een min of meer rond trommeltje met een doorsnede van ongeveer 6 cm. Hieraan zit een rubber slangetje dat naar het spruitstuk of de carburateur loopt.
Je kunt de werking van de vacuumvervroeger eenvoudig controleren :
-neem de verdelerkap los (2 veerklemmen) let goed op hoe de kap ,zit door te onthouden waar bv de bougiekabel zit die naar de eerste bougie loopt.
-neem dan het slangetje los bij de carburateur of bij het spruitstuk.
-zuig nu aan het slangetje en kijk tijdens het zuigen naar de stroomverdeler.Als het goed is zie je dan dat de grondplaat ,waarop de contactpunten zitten , ongeveer 1 cm beweegt. Als je stopt met zuigen gaan de contactpunten weer terug.Nu komt er iets belangrijks: het gaat er ook om,dat het membraan in de vacuumvervroeging het vacuüm ook vasthoudt.
Zuig om dit te testen weer aan de slang en de contactpunten bewegen en houdt met het puntje van je tong het slangetje dicht.Zolang je het slangetje dichthoudt mogen de contactpunten niet terugbewegen. Als je je tong weer los doet van het slangetje mogen de contactpunten pas terugvallen. Het membraan is dan in orde.
-doe het slangetje weer op zijn plaats en zet de verdelerkap teug op de verdeler.Hierbij goed opletten,want de kap kan er maar op een manier goed op.Er zit namelijk een uitsparing in de kap om te voorkomen dat hij verkeerd zit.Hij moet dus goed recht zitten .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Berichten: 1914
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Caenen
-
- Elite lid
-
- Berichten: 247
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
En dan methode 2, puntje 3.
Maar de ene “pool” zit bij de Amazon verstopt in de pantserkabel.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.