Elektrische ontsteking Amazon B18A

Lees meer
14-10-2017 18:08 #172472 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Elektrische ontsteking Amazon B18A
Dan durf ik ook eenvraag te stellen, ik heb een 123 gemonteerd, lag eerst 1,5 jr in de schuur omdat ik dacht dat het moeilijk was om te monteren... Maar na 30 km was hij erg warm, met een originele bobine met pantser kabel, kon volgens Dries. Moet ik een andere bobine, of is er iets anders?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2017 20:56 #172475 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Elektrische ontsteking Amazon B18A
Ik heb mij verdiept in de 123 ontsteking en ik begin het te snappen. Dit is wat ik nodig heb: www.volvokv.nl/onderdelenshop/product/20...gory_pathway-2447311

Ik vraag mij alleen af of ik alleen dit nodig heb of heb ik ook nog andere onderdelen nodig?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2017 01:52 #172479 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Elektrische ontsteking Amazon B18A
Hoe weet ik of mijn auto een vacuum-vervroeging heeft?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2017 09:16 #172480 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Elektrische ontsteking Amazon B18A

Hans Wassink schreef : .. Maar na 30 km was hij erg warm, met een originele bobine met pantser kabel, kon volgens Dries. Moet ik een andere bobine, of is er iets anders?


Hans,
Ik rij al meer dan 10 jaar met een 123 ignition icm originele bobine met pantserkabel, inderdaad zonder problemen.
Inderdaad had Dries gelijk, het kan dus!

Zal waarschijnlijk iets anders aan de hand zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2017 09:19 #172481 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Elektrische ontsteking Amazon B18A
Als er aan de zijkant van je verdeler (ontsteking) zo een "potje" zit zoals op bijgaande foto, dan heb je een vacuum vervroeger.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2017 09:30 #172482 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Elektrische ontsteking Amazon B18A

Hans Wassink schreef : Dan durf ik ook eenvraag te stellen, ik heb een 123 gemonteerd, lag eerst 1,5 jr in de schuur omdat ik dacht dat het moeilijk was om te monteren... Maar na 30 km was hij erg warm, met een originele bobine met pantser kabel, kon volgens Dries. Moet ik een andere bobine, of is er iets anders?

Wat werd er warm, de bobine of de 123?
De 123 moet aan een bobine met eem weerstand niet kleiner dan 1 ohm. Gebruik icm een originele bobine wordt afgeraden omdat je dan niet weet of de weerstand groter dan 1 ohm is. Door ouderdom kan dit zakken.
Het kan dus goedgaat met een originele, maar ook weer niet altijd. Lastige is dat je de draad in de pantserkabel nodig hebt om dit te kunnen meten.
Ik heb begrepen dat de 123 kan doorbranden als die weerstand te laag is, dus daarom denk ik dat veel mensen ervoor kiezen om toch sowieso ook een nieuwe bobine te plaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2017 09:38 #172483 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Elektrische ontsteking Amazon B18A
Hoi Chris
De vacuumvervroeger zit aan de stroomverdeler ( ontsteking). Aan de zijkant zit een min of meer rond trommeltje met een doorsnede van ongeveer 6 cm. Hieraan zit een rubber slangetje dat naar het spruitstuk of de carburateur loopt.

Je kunt de werking van de vacuumvervroeger eenvoudig controleren :

-neem de verdelerkap los (2 veerklemmen) let goed op hoe de kap ,zit door te onthouden waar bv de bougiekabel zit die naar de eerste bougie loopt.
-neem dan het slangetje los bij de carburateur of bij het spruitstuk.
-zuig nu aan het slangetje en kijk tijdens het zuigen naar de stroomverdeler.Als het goed is zie je dan dat de grondplaat ,waarop de contactpunten zitten , ongeveer 1 cm beweegt. Als je stopt met zuigen gaan de contactpunten weer terug.Nu komt er iets belangrijks: het gaat er ook om,dat het membraan in de vacuumvervroeging het vacuüm ook vasthoudt.
Zuig om dit te testen weer aan de slang en de contactpunten bewegen en houdt met het puntje van je tong het slangetje dicht.Zolang je het slangetje dichthoudt mogen de contactpunten niet terugbewegen. Als je je tong weer los doet van het slangetje mogen de contactpunten pas terugvallen. Het membraan is dan in orde.
-doe het slangetje weer op zijn plaats en zet de verdelerkap teug op de verdeler.Hierbij goed opletten,want de kap kan er maar op een manier goed op.Er zit namelijk een uitsparing in de kap om te voorkomen dat hij verkeerd zit.Hij moet dus goed recht zitten .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2017 09:41 #172484 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Elektrische ontsteking Amazon B18A
Oh, ik had de foto van Jacques de vacuumdoos niet gezien!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2017 09:54 #172486 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Elektrische ontsteking Amazon B18A
Kan je met een voltmeter controleren hoeveel ohm de bobine heeft? Zoals jullie wellicht hebben gemerkt ben ik een leek op elektronica gebied. Hoe dien je dan de bobine te meten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2017 11:03 #172488 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Elektrische ontsteking Amazon B18A
Zie www.google.nl/amp/s/nl.m.wikihow.com/Een-bobine-testen%3Famp=1
En dan methode 2, puntje 3.
Maar de ene “pool” zit bij de Amazon verstopt in de pantserkabel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.