Ontstekingsprobleem definitief opgelost.

Lees meer
27-03-2017 19:32 #167688 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic Start niet na check rotor
Goed, nog even met z'n tweeën gemeten. Bobinekabel springt wel een vonkje over bij een centimeter van het blok, maar zeker geen mooie blauwe vonk, eerder matig geel. De bougie gaf een heel flauw vonkje als je goed keek.

Amazon '65
245 '76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2017 01:39 #167695 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Start niet na check rotor
zoals ik al eerder vermelde het moet een mooie blauwe vonk zijn een gele ontsteekt niet onder druk.
Je moet er rekening mee houden dat de bougie moet onsteken onder druk en dat gebeurt niet met flauw vonkje.
Ik zou voor een nieuwe bobine gaan zo duur zijn die niet.


succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2017 09:32 #167726 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic Start niet na check rotor
Hij loopt! Na vervangende (gebruikte) bobine werd de vonk al beter, maar ik was nog niet onder de indruk. Accuspanning was inmiddels flink gedaald, dus even startkabels aan de s60 gehangen. Liep direct.

Na even gelopen te hebben valt hij echter uit, ongeacht toerental. toerental daalt dan snel tot 0. Als ik net daarvoor gas wat intrap, pakt hij weer op. Kan dit met de timing van de ontsteking te maken hebben? Dat zou wel eens iets verdraaid kunnen zijn in mijn pogingen tot 'verbetering' :unsure:

Dank voor al jullie adviezen, ik ben een hoop wijzer geworden!

Amazon '65
245 '76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2017 10:12 #167728 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Start niet na check rotor
Mooi dat hij in ieder geval loopt nu! Het blijft op afstand ingewikkeld om diagnoses te stellen, maar het ontstekingstijdstip is natuurlijk wel belangrijk. Echter, hij moet er een heel eind "uit" staan, wil hij niet blijven lopen..
Ik zou als ik jou was snel naar een afstel/sleuteldag van de club gaan. En verder eens kijken of er een ervaringsdeskundige uit je buurt je een beetje wegwijs wil maken? Is ook nog gezellig, want dat zijn wij Volvo-mensen natuurlijk hè? :lol: :silly:

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2017 14:07 #167732 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Start niet na check rotor (opgelost?)
Beste Sander. doet hij dit zowel op LPG als benziene?

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2017 17:43 #167741 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic Start niet na check rotor

Tom Steverink schreef : Mooi dat hij in ieder geval loopt nu! Het blijft op afstand ingewikkeld om diagnoses te stellen, maar het ontstekingstijdstip is natuurlijk wel belangrijk. Echter, hij moet er een heel eind "uit" staan, wil hij niet blijven lopen..
Ik zou als ik jou was snel naar een afstel/sleuteldag van de club gaan. En verder eens kijken of er een ervaringsdeskundige uit je buurt je een beetje wegwijs wil maken? Is ook nog gezellig, want dat zijn wij Volvo-mensen natuurlijk hè? :lol: :silly:


Goeie tip, Tom, had ik al bedacht. Zaterdag in Nijkerk ;)

Net even 3 kwartier getoerd, nergens uitgevallen. Misschien dus gewoon te vroeg geklaagd B)

Amazon '65
245 '76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-04-2017 22:38 #167998 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic Start niet na check rotor ,- heropend
Helaas het topic weer moeten heropenen. Na een aantal keer prima te hebben gelopen, wil hij weer niet starten.

Achter me zit een autobedrijfje, zal hun eens vragen mee te kijken. Of er moet een enthousiast lid in de buurt van Renkum even mee willen kijken...

Amazon '65
245 '76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2017 07:25 #168000 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Start niet na check rotor ,- heropend
Het boutje op de stroomverdeler met het kabeltje naar de puntjes wil weleens spontaan sluiting maken. Zittenpertinax ringetjes tussen. Maar dan heb je ook geen vonk tussen de puntjes.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2017 07:49 #168001 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic Start niet na check rotor ,- heropend

Ruud Reniers schreef : Het boutje op de stroomverdeler met het kabeltje naar de puntjes wil weleens spontaan sluiting maken. Zittenpertinax ringetjes tussen. Maar dan heb je ook geen vonk tussen de puntjes.


Bedankt Ruud, voor de tip. Ik krijg wel vonk, maar flauw. Ik ga het even proberen met een direct lijntje vanaf de + accu naar de bobine. Volgens Haynes zit mijn storing waarschijnlijk in het contact. Die maar even omzeilen..

Amazon '65
245 '76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2017 20:13 - 07-04-2017 20:28 #168010 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic Start niet na check rotor ,- heropend
Dag allen,

Vanavond weer wat gerommeld: contactslot doorgemeten, draad naar bobine geeft 10,4v tijdens starten.

Ik vraag me af wat verder wijsheid is. Zou het nog aan het binnenste van de verdeler kunnen liggen? Uitbouwen, uit elkaar en schoonmaken? Of vervangen?

Verder vielen me 2 dingen op: tussen de kop en + meet ik spanning, tussen het blok en + niet. Moet het blok zelf aan massa?
Verder krijg ik steeds als ik gestart heb een schokje van m'n portier als ik een voet op de grond zet.

Alvast bedankt!!

Amazon '65
245 '76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.