hoe ontsteking te verlaten/vervroegen (+ nog wat perikelen)

Lees meer
11-06-2011 09:47 #103721 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic hoe ontsteking te verlaten/vervroegen (+ nog wat perikelen)
Leuk daar ga ik ook mee experimenteren.
Ik heb er een van Tech Edge ( wbo2.com/ )besteld.
Zodra ik hem binnen heb en wat ervaring heb, zal ik daar wel wat over schrijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2011 19:29 #103732 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic hoe ontsteking te verlaten/vervroegen (+ nog wat perikelen)

"Lars Rengersen" schreef:
Leuk daar ga ik ook mee experimenteren.
Ik heb er een van Tech Edge ( wbo2.com/ )besteld.
Zodra ik hem binnen heb en wat ervaring heb, zal ik daar wel wat over schrijven.



Ben benieuwd! Wil eigenlijk ook zo'n ding aanschaffen. Wat is de beste positie voor de sensor? Ik wil hem het liefst in het eerste stuk na de demper, dan kan ik hem eenvoudig monteren naast de auto..

Eerst maar eens jouw ervaringen bekijken/lezen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
11-06-2011 20:53 #103735 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic hoe ontsteking te verlaten/vervroegen (+ nog wat perikelen)

"Boele Braaksma" schreef:

"Lars Rengersen" schreef:
Leuk daar ga ik ook mee experimenteren.
Ik heb er een van Tech Edge ( wbo2.com/ )besteld.
Zodra ik hem binnen heb en wat ervaring heb, zal ik daar wel wat over schrijven.



Ben benieuwd! Wil eigenlijk ook zo'n ding aanschaffen. Wat is de beste positie voor de sensor? Ik wil hem het liefst in het eerste stuk na de demper, dan kan ik hem eenvoudig monteren naast de auto..

Eerst maar eens jouw ervaringen bekijken/lezen


Je kunt hem het beste zo dicht mogelijk bij het spruitstuk plaatsen, je moet hem een klein beetje schuin erin lassen
zodat het vocht eruit kan lopen.
Bij mijn Amazon heb ik hem erin gelast terwijl de uitlaat gewoon gemonteerd was, ging prima!

Bijlage:


Uploaded with ImageShack.us


Bijlage:


Uploaded with ImageShack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-06-2011 16:29 #103771 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic hoe ontsteking te verlaten/vervroegen (+ nog wat perikelen)
Zo na een lekker lange rit gister ben ik redelijk tevreden over hoe de ama loopt.

Temperatuur blijft netjes (meestal net aan de rechterkant van het middelste groene blokje). Geen rare geluiden en haperingen (op lpg)

Maar ik blijf me afvragen of er niet meer in het blokje zit, hij is behoorlijk traag. Als ik een weber conversie van de zenith 36 aanschaf ( op het moment in de aanbieding bij Dries) zou het dan beter gaan? En zou het plofferige gedrag dan weg zijn? En zou ik meer compressie kunnen krijgen als ik er een iets dunnere koppakking tussen zet, en is dit niet slecht voor het blok?

ps. zoals eerder vermeld is de compressie test me best meegevallen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.