Smiths toerenteller aansluiten icm 123 ontsteking
- Danny Meeuwessen (GAST)
- Offline
- Elite-lid
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
designed in the days of contact breakers , they give inconsistent results when used with electronic ignitions.
some suggestions for rewiring the ignition to eliminate the problem have been tried with limited success.
incorrect wiring of the unit can cause damage to the electronic ignition module.
vrij vertaald,,
ouwe meuk , werkt slecht , alles is al door anderen geprobeerd om dit tot een succes te laten worden , verkeerd aansluiten
beschadigd wel degelijk de ontstekingsmodule.
dit is dus precies wat ik al in gedachte had.
je combineert achterhaalde oude techniek , ontwikkeld voor contactpunten met moderne electronica.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Heeft iemand al eens geïnformeerd wat een upgrade naar moderne techniek van een toerenteller bij Casu ( www.casu.nl ) kost?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
En om nou zelf aan de slag te gaan om in het huidige huisje een universele RVC te knutselen zal ook wel lastig worden.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
"Lars Rengersen" schreef:
Hmm, dilemma, het laten ombouwen van mijn huidige toerenteller kost ook 150 euro (excl. porto 2x), mits die werkend is en er niets gerepareerd hoeft te worden.
En om nou zelf aan de slag te gaan om in het huidige huisje een universele RVC te knutselen zal ook wel lastig worden.
RVC?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
RVI
Before 1974 (approx.) the electronic tachometer were current impulse triggered. This means the tachometer sense wire is connected in series with the ignition coil, usually between the ignition switch and coil/ballast positive as in Fig 1. Smiths unit of this type can be identified by the letters RVI on the face of the tachometer.
RVC
Later electronic tachometers are voltage pulse trigged and the single sense wire is connected directly to coil negative as in Fig 2. Smith unit have the designation RVC printed on the face.
Hun conclusie:
As mentioned above some owners have tried alternative wiring for the sense wires with RVI tachometers with limited success. Lumenition’s recommended solution is either to:
• Replace the RVI tachometer with a later RVC model if available or aftermarket equivalent or
• Convert the existing RVI tachometer to new internal electronics.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Danny Meeuwessen (GAST)
- Offline
- Elite-lid
"R. Brandt" schreef:
incorrect wiring of the unit can cause damage to the electronic ignition module.
Dat was wel erg selectief gequote. Wat er eigenlijk stond is: als je een RVI toerenteller aansluit als RVC of vice versa dan kun je de ontsteking beschadigen, niks anders. Het leek me al apart dat je wat in essentie voor de ontsteking alleen maar een doorgaande draad is verkeerd kon aansluiten. Het enige dat er gebeurt is dat je toerenteller niks doet.
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
"Danny Meeuwessen" schreef:
"R. Brandt" schreef:
incorrect wiring of the unit can cause damage to the electronic ignition module.
Dat was wel erg selectief gequote. Wat er eigenlijk stond is: als je een RVI toerenteller aansluit als RVC of vice versa dan kun je de ontsteking beschadigen, niks anders. Het leek me al apart dat je wat in essentie voor de ontsteking alleen maar een doorgaande draad is verkeerd kon aansluiten. Het enige dat er gebeurt is dat je toerenteller niks doet.
Ik zou het gewoon proberen.
De witte draad van de rpm teller moet toch gewoon aan de zwarte (massa) van de 123? Zie ook niet goed wat hier fout in kan gaan.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Danny Meeuwessen (GAST)
- Offline
- Elite-lid
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.