Lawaai distributietandwielen staal/staal

Lees meer
14-12-2019 15:05 - 14-12-2019 15:05 #186248 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Lawaai distributietandwielen staal/staal

Kasper Behrendt schreef :
Zou het kunnen dat ik het grote tandwiel met te veel geweld op de as geslagen heb, met een verschoven nokkenas als gevolg?


Volgens mij als je de nokkenas tandwiel er met te veel geweld opslaat sla je de vriesplug aan de andere kant er uit?
Is geen vriesplug maar wel een plug die de olie binnen houd bij je vliegwiel.
Is het blok uit de auto geweest?
wat was de staat van de lagers ? speling?

Het klinkt of het tandwiel niet rond is dus van teveel naar te weinig speling gaat.
Je zou een beetje verf op je tandwiel kunnen doen om het aanloop vlak te zien zoals bij een achter as afstelling.

olie lijkt mij ook niet voldoende maar heb deze zelf nooit zien sproeien.
Anders alles weer demonteren en inspecteren.

Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2019 00:32 - 15-12-2019 00:33 #186252 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Lawaai distributietandwielen staal/staal
Lijkt me nu wel duidelijk, nieuwe ALU set erin, 15W40 olie voor de winter (dun) en niet langer aan klooien, deze set in de prullemand.
Dus goede trekker kopen/lenen bij KVO/Regio en beide tandwielen er af en vernieuwen, voor montage beide tandwielen verhitten in kokend water en dan duw je ze er zo op.
Koud is vaak lastig en moet je timmeren met risico achterste vriesplug eruit te slaan, nokkenas verschuift dan pas.
Succes !

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.