- Berichten: 237
B20E houdt in op Benzine
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
Djet is een mooi systeem, ga gestructureerd zoeken en doormeten. Ga anders naar Jan Ooms. Het P1800 register houdt er regelmatig Djet afsteldagen.
Ik heb zelf, met gedetailleerde gegevens over de stelschroeven in de MPS (we zitten er twee achter de verzegeling!) en een lambda sensor mijn injectie systeem afgesteld op mijn 'verkeerde' nokkenas. Die instellingen luisteren erg nauw.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Je zou deze sensor ook kunnen simuleren met een regelbare weerstand die je binnen in de auto doet, daar doe je niets verkeerd mee.
Ik dacht dat je een regelbare weerstand nodig heb van zo rond de 3000ohm.
Doe er wel een vaste weerstand voor van 1000ohm zodat je niet naar 0ohm kan (beveiliging)
Daar kun je dan mee spelen totdat hij wel goed oppakt.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Heb mijn info over de MPS van deze site> members.rennlist.com/pbanders/manifold_pressure_sensor.htm
@Johan; Dit is idd iets wat ik nog niet heb gecheckt. Vraag: word de weerstand groter of kleiner naarmate de temperatuur oploopt?
@Joop; Thanks voor de tip! Wat was je kwijt voor de afstel beurt als ik vragen mag?
De stand van zaken tot nu toe:
Ga er nu even van uit dat het inhouden komt door een te rijk mengsel. Dit zou kunnen komen omdat de ECU een te lage temperatuur doorkrijgt van de temp sensor.
Het zou ook kunnen komen door een defecte MPS sensor die een verkeerde waarde afgeeft.
Kan dus op twee fronten experimenteren....
1) een 3K (of meer) potentiometer parallel (of in serie) aan de temp sensor monteren.
2) de stelschroef van de MPS met de klok mee draaien voor een armer mengsel (zie deze site> members.rennlist.com/pbanders/manifold_pressure_sensor.htm )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Welke elektrische contacten bedoel je precies? Contacten in de MPS sensor?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
Bij mijn motor bleek de benzinedrukregelaar stuk te zijn. Heel raadselachtig, niemand heeft dit eerder meegemaakt. Dat overkomt mij dus op een klein eiland bij Schotland...
Het is een mooi systeem, problemen moet je systematisch zoeken.
Heb je de gasklep-stand-sensor correct afgesteld? Hierdoor kunnen ook de meest fantastische effecten ontstaan.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Mijn benzine drukregelaar is nog goed af te stellen dus werkt nog goed.
gasklep-stand-sensor of TVS (thottle valve switch) heb ik schoongemaakt en weer correct afgesteld, uiteindelijk weer in dezelfde stand dus die zat al goed.
Eerstvolgende wat ik ga checken is de temperatuur sensor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Op de B20e zitten er twee;
1) temp sensor cilinderkop, vooraan vlakbij de thermostaat.
> shop.nordicar.com/nl-nl/volvo-parts/temp...der-cilinderkop.html
2) temp sensor water, aan de kant van het schutbord
>shop.nordicar.com/nl-nl/volvo-parts/temp...uurzender-water.html
De vraag is, welke van de twee moet ik hebben? Ik vermoed de temp sensor bij de cilinderkop. Probleem is echter dat ik om er bij te kunnen de pomp vd stuurbekrachtiging er af moet halen....best wel een gedoetje...
Nog wat vragen;
waarom twee sensoren?
Welke sensor geeft info door aan de temperatuurmeter op het dashboard?
Meten ze allebei de temperatuur van de koelvloeistof?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.