- Berichten: 237
B20E houdt in op Benzine
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
Mijn B20E (d jetronic) houdt in als ik op Benzine rij. Op LPG rijdt hij goed. Met inhouden bedoel ik dat hij bij gasgeven even inhoud en dan wel doorzet met versnellen.
Ik heb het volgende al gecheckt:
Benzine druk = 2 Bar, dus OK lijkt me
TVS (Throttle valve switch) schoongemaakt en proberen beter af te stellen maar dat leverde geen verschil op
MPS sensor losgekoppeld met draaiende motor. Als ik aan de vacuum slang zuig gaat de motor sneller stationair draaien.
Denk dus dat de MPS wel in orde is, maar weet dit niet zeker. Zou nog even de weerstand tussen de pinnen kunnen meten, maar dat doe ik dan morgen als het licht is.
Dacht echt dat het opnieuw afstellen van de TVS het euvel zou verhelpen maar helaas...
Weet zo even niet wat ik nog verder kan doen.
Het is ook niet heel ernstig...hij start goed op Benzine en daarna schakel ik over op gas.
Toch lijkt het me leuk om de B20E ook goed op Benzine te laten rijden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3366
Je kunt zo een sensor open boren, maar dan moet je toch wel weten wat je doet.
Ik heb het een keer gedaan en met boutjes en moertjes terug in elkaar gezet, ik had een lek membraam, maar het is gewaagde operatie.
Als je het van plan bent om te doen moet je langs de achterzijde een gat boren daar waar de plug zit om bij het stelschroefje waar het membraam zit komen heb je nodig om een eventuele afstelling te doen als de schroef op je regelkast niet ver genoeg komt.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Jij hebt het over het afstelschroefje op de regelkast. Bedoel je de ECU? Dat schroefje regelt toch het stationair toerental?
Moet me daar ook nog eens in gaan verdiepen.
Mijn MPS houd wel vacuum vast.
Heb gister even zitten googlen en kwam op deze site terecht > members.rennlist.com/pbanders/manifold_pressure_sensor.htm
Weet niet of ik hem daadwerkelijk open ga maken. Heb nog een andere MPS liggen die ik ga proberen.
Maar die dingen worden allemaal oud dus ik verwacht er niet zoveel van....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3366
Je zet dan de schroef op de kast in middenstand en met het schroefje op het membraam regel je naar de juiste CO waarde.
De documentatie dei je op heb gezocht is de juiste, ik weet niet of dat er verschil is tussen de MPS van een B30E en een B20E.
Zover ik weet zijn er ooit revisiesetjes geweest deze MPS.
deze documentatie kan je ook nog verder helpen www.scribd.com/doc/57524901/Bosch-D-Jetr...uel-Injection-Manual
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Suc6
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Ik denk dat ik het heb gevonden....de retour leiding zit verstopt. Morgen even een brug huren en proberen deze leiding door te blazen ofzo...
Iemand nog tips hiervoor?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3366
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Maar is het niet beter om de retourleiding los te koppelen voor de benzinetank zodat de troep uit de leiding niet weer de tank in gaat?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Retourleiding doorgeblazen, maar die zat toch niet zo erg verstopt. Maakte ook geen verschil in het rijgedrag.
Toen een andere MPS sensor geprobeerd, ook geen verschil.
Het zou kunnen zijn dat alle twee de MPS units stuk zijn....maar dat is wel toevallig.
Even nog over de symptomen...bij snel gas geven lijkt het of de motor even verzuipt, daarna schiet hij door naar een hoger toerental.
Het is dus vooral storend als ik uit stilstand weg rij.
Als ik tijdens het reiden (b.v. 60 km/h) overschakel op benzine dan merk ik nauwelijks iets.
Bij langzaam gas geven werkt alles naar behoren.
Er valt dus wel mee te rijden maar het is niet ideaal
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3366
Sorry voor de late reactie maar ik had een paardagen geen internet.
Succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.