ratelend geluid bij verdeler na vervanging distributietandwielen?

Lees meer
12-11-2018 13:48 #180262 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic ratelend geluid bij verdeler na vervanging distributietandwielen?
Lekke spruitstuk pakking kan ook voor een ratelend/tikkend geluid zorgen. Dit geluid treed alleen op als de motor onder last is.

Pascal, word het geluid minder als de motor opwarmt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2018 14:19 #180263 door Kees Vos
Lekke spruitstuk pakking of een scheur in het spruitstuk geeft een sissend geluid en is eenvoudig te controleren door met lopende motor er remmenreiniger op te spuiten, gaat de motor harder lopen dan zit er ergens een lek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2018 16:27 - 12-11-2018 16:30 #180268 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic ratelend geluid bij verdeler na vervanging distributietandwielen?

Kees Vos schreef : Lekke spruitstuk pakking of een scheur in het spruitstuk geeft een sissend geluid en is eenvoudig te controleren door met lopende motor er remmenreiniger op te spuiten, gaat de motor harder lopen dan zit er ergens een lek.


Bij mij was het een ratelend / tikkend geluid.
Als het lek alleen bij het uitlaatgedeelte van het spruitstuk zit dan doet remmenreiniger niet zo heel veel bij stationair lopen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2018 17:32 #180270 door Fred Kok
Beste sleutelaars,
Lees dat eea zich manifesteert bij de hogere toerentallen??
Ooit gedacht aan zwevende kleppen??De klepveren hebben ook vaak een heleboel bewegingen achter de rug
en dan sluiten de kleppen minder snel. En worden allen bij hele serieuze revisie vervangen.
Sterkte in de strijd, Fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2018 18:52 #180272 door Pascal Kranen
Hallo Kees,

Ik loop ook met de gedachte dat inderdaad de veertjes van centrifugaal gewichten versleten zijn. Maar ben nog niet zover om hem uit elkaar te halen. Ben zeer benieuwd wat je tegenkomt. Ik voel geen zijdelingse speling in de as van de verdeler. Maar kan hem wel iets omhoog en omlaag drukken/trekken aan het voetje wat onderaan zit met de spie in als je me begrijpt. Dus in de vertikale richting van de verdeler as heb ik wel speling. Volgens mij hoort dit ook zo maar weet niet of dit ondertussen meer is geworden. Wat de distributie tandwielen betreft zitten deze 100% goed. stipjes zaten mooi tegen over elkaar bij het terug monteren. Daar hoor ik verder ook geen getik meer. En de motor loopt ook goed verder.


ik ben in ieder geval benieuwd wat je tegenkomt als je hem gaat demonteren.

Met vriendelijk groet,

Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2018 18:57 #180273 door Pascal Kranen
Hallo Roland,

Nee, het geluid komt pas naar boven als de motor opwarmt. En komt tevoorschijn als je goed gas geeft, Zodra je het gas loslaat is het weer weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2018 19:15 - 12-11-2018 19:52 #180274 door Pascal Kranen
Hallo Hans,

Ik heb toevallig gisteren ook nog eens mijn oude verdelerkap erop gezet. om inderdaad te kijken of het geluid dan weg zou zijn. Maar helaas. Bij de nieuwe ook even gekeken of er iets van zichtbare beschadigingen/ strepen/sporen in zaten. Maar dat was ook niet het geval.

Met vriendelijke groet,

Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2018 19:55 #180275 door Pascal Kranen
Hallo Hans Wassink,

Ik lees dat je eventueel bereid bent om een complete verdeler uit te lenen. Super. Zou wel een uitkomst zijn om op een snelle manier te kunnen testen of het probleem inderdaad echt in mijn verdeler zit. Want je blijft maar gissen zo. Ben dan ook benieuwd waar je woont. Ik kom uit de buurt van Venlo, Maasbree in Limburg. Ben dus wel heel benieuwd hoe ver we van elkaar af wonen.

Met vriendelijke groet,

Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2018 23:41 #180279 door Hans W.
Putten op de veluwe.. Is een dingetje denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2018 00:01 #180281 door Rob Baeten
Hallo Pascal, ik denk dat ik er nog een heb liggen zal morgen even kijken.
Ik woon in Geleen, is wat meer in de buurt :-)
Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.