Mijn motor revisie.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Aanvankelijk kon ik er ook niet bij, maar het lijkt alsof de bovengenoemde link niet klopt.Simon S schreef : Het staat allemaal in dit "draadje"
www.volvokv.nl/forum/137/22493&hilit=krukaskeerring
KAN IEMAND VAN DE MODS DAT HER-OPENEN aub
Met deze link www.volvokv.nl/forum/motor/22493-vilt-versus-rubber-olie-kering kom je er wel.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ernst Sangen
- Offline
- Moderator
- Berichten: 212
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
Ik zie geen oliepomp , als je de oude pomp laat zitten moet je minimaal de 2 rubbers voor het pijpje vervangen.
ook zie ik geen lagerschalen voor de nokkenas , deze zijn net zo versleten als de schalen van de krukas.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dustin Swann
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 40
En chemisch reinigen van t blok. Benzine + kwasje prima?
En de rode motorlak, heeft die geen primer nodig?
Dankjewel allemaal
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Wat betreft de krukas en lagers, altijd eerst kijken hoe ze eruit komen.
Dan zijn er twee opties, ofwel alleen de lagerschalen vervangen, danwel de krukas slijpen naar volgende overmaat.
Oliepomp is een ander verhaal, als de speling : 0,35 is moet deze worden vervangen, zorg dat je een originele krijgt MET de nummers erin.
Vaak zijn de pompen zonder nummer erin al op 2,0 - 2,5
Als dit niet lukt kun je hem ook zelf reviseren.
De rode engine paint heeft geen grondverf nodig, alleen wel zorgen dat het blok mooi schoon en ontvet is.
Ik maak de vriesdoppen mooi schoon en polijst de nummers.
Dat ziet er zo uit
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Dustin Swann schreef : Zijn die nokkenaslagers niet moeilijk te vervangen?
En chemisch reinigen van t blok. Benzine + kwasje prima?
En de rode motorlak, heeft die geen primer nodig?
Dankjewel allemaal
Nokkenaslagers zijn idd niet zo eenvoudig. Door eerst de achterste vriesplug er uit te tikken, kom je met een aantal hulp tools een heel eind. Ik heb dit weekend nog dop van een doppenset gebruikt welke de juiste diameter had. Het spul is erg zacht, met de nagel kan je er al een kras in zetten.
Let wel goed op dat de gaatjes voor smering juist blijven zitten. Anders heb je een probleem.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dustin Swann
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 40
Wat bij mij meer het "probleem" is is mn budget en eerlijk gezegd was de revisatie niet noodzakelijk, sterker nog de drijfstanglagers zagen er nog redelijk nieuw uit. Ook heb ik er een monteur naar laten kijken en adverseerde me alleen de drijfstang lagers, distributie en de cilinders aan t pakken.
Vandaar dat ik niet alles meteen mee pak
Olie pomp ga ik nog wel nachecken.
Dankjewel voor t advies
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Als je een blok uit de wagen hebt en zo ver open hebt liggen, zou ik in ieder geval het goed reinigen en alle onderdelen bekijken.
Het is zonde om een nieuwe pakkingset te gebruiken aan een gesletenblok.
Als de cilinders nog zo goed zijn kun je ze laten opruwen, zodat de sporen er weer in zitten. Een geheel gladde wand is zelden egaal en dus een reden om iets te doen.
Dan hoef je alleen maar nieuwe zuigerveren te kopen, zuigers zijn duur !!
Nokkenas ?
Stoters ? moeten geen pitjes hebben
krukas bruine spoor met waterproof 1000 wegpoetsen
Kop in ieder geval vlakken en kleppen opnieuw inslijpen, geleiders geven vaak olieverbruik, als je de klep er doorheen haalt en je voelt speling, vervangen!. Dan is helemaal reviseren een kleine stap...
Waar woon je, ik kan je helpen met een goed revisiebedrijf in mijn regio, Arnhem
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dustin Swann
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 40
Cilinders laat ik vanmiddag honen, wanden waren idd spiegelglad
Nokkenas word vervangen door een K met nieuwe volgers.
Wat bedoel je met de bruine spoor op de krukas?
Regio Gennep/Nijmegen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
beetje zonde om hier op stuk te lopen als je verder alles hebt vernieuwd.
met het speciaalgereedschap is het 10 minuten werk, het is logisch dat het speciaalgereedschap niet wordt uitgeleend.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.