- Berichten: 40
Mijn motor revisie.
- Dustin Swann
- Offline
- Senior lid
- K nokkenas inc. Nokvolgers & stoterstangen
- Drijfstang lagers
- Zuigerveren
- Aluminium distributie
- Cilinderkop met lpg zetels en vergrote kleppen.(gevlakt naar B20B)
- Moderne keringen voor & achter.
Heb ik na het inbouwen inloopolie nodig? Ook vraag ik me af waar ik het inlooppasta allemaal voor kan gebruiken. Alleen de nokkenas of ook bij de zuigerveren of de glijlagers (ivm het aanhaal moment)
Mvg
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dustin Swann
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 40
Een moderne kering lekt toch alleen eerder als die bus diepe krassen heeft? Mijne heeft dat ook aan een kant maar als ik die ondraai moet dat geen probleem geven neem ik aan.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Ik rijd al 20 jaar met de K-nokkenas en ben er tevreden mee, toen had je die keuze nog niet.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dustin Swann
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 40
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Ik heb het meegemaakt een te glad oppervlak kering ging telkens lekken ik ben teruggegaan naar een vilte ring geen problemen meer.
Je moet ook meten of je cilinder niet ovaal zijn of taps toelopen geen te grote stootrand anders is het geld weggegooid.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Zo'n B20 is bijna niet kapot te krijgen bij normaal gebruik.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dustin Swann
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 40
Ik ga mijn cilinders idd nog ff uitmeten, dat mag 5 honderdste schelen toch?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Helaas is dat vaak verstopt. Ook blok helemaal ontdoen van verf en met engine paint weer rood maken.
De kop ook laten vlakken, nieuwe kopbouten te gebruiken en gewoon in drie stapjes op eindspanning te zetten.
Inloop olie wordt niet meer gebruikt, de huidige Klassieke olieën zijn heel goed, wel na 1500 km wisselen en oliefilter vervangen.
Als je op LPG rijdt moet je de kleppen iedere 7500- 10000 km stellen, ze neigen te strak te gaan staan.
Ik zet ze dan ook niet te strak
De TT3 lijkt inderdaad heel veel op de K-as, maar loopt mooier stationair.
Tenslotte laat de tuimelaarsas ook ultrasoon reinige, kijk of de tuimelaars niet te veel zijn ingelopen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Dan is het verstandig weer naar de viltenkeerring te gaan.
Aan de voorzijde kun je gewoon een nieuwe ring erop schuiven en zou een rubbere net zo goed als een vilten zijn
Er is al vaak op dit forum verteld dat je bij montage van de keerring veel vet moet smeren om verbramden bij de eerste omwentelingen te voorkomen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Geloof je het niet probeer het maar droog monteren met de hand draaien dan met WD40 inspuiten en dan nog eens draaien je voelt gelijk het verschil.
Als je dan gaat rijden doet de smeerolie de rest.
Vet duurt veel te lang voordat dat er tussenuit is en werking van een keering is gebasseerd op de filmlaag olie die tussen de as en de keering zit. zie het verhaaltje van ERIKS.
Met WD40 zit er al gelijk filmlaagje tussen.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.