- Berichten: 72
weinig vermogen
- Frederik van Beek
- Senior lid
-
Ik bedoelde hiermee dat ik zelf 20.000km met de auto heb gereden, wat de auto of motor totaal heeft gereden weet ik niet. Dit is in ieder geval heel wat meer."Kevin de Leuw" schreef:
Zit er trouwens een typefout in want dit zit er niet uit als een blok met 20.000km??
Ja dat zou inderdaad ook goed de oorzaak van mijn probleem kunnen zijn, maar nu weet ik niet wat ik ga doen. Ik kan een andere nokkenas kopen en dan alles weer netjes in elkaar zetten met nieuwe pakkingen (deze heb ik al besteld). Een complete revisie vind ik veel te duur. Maar ik zie dat ook mijn motor het een en het ander geleden heeft, want mijn zuiger en cilinder ziet er volgens mij ook niet heel goed meer uit. Ik zie lichte krassen in de lengte richting en een lichte stootrand. Ook kan ik de zuiger op en neer bewegen van links naar rechts. Dus eigenlijk is mijn motorblok ook niet alles meer volgens mij. Zit er aan te denken om een ander motorblok te kopen en mijn kop te laten reviseren en dat dan in mijn auto te bouwen. Maar het probleem hiervan is dat ik dan een goed onderblok moet gaan vinden voor een goede prijs. Misschien dat iemand mij hiermee kan helpen of dit forum?
Hier nog een paar foto's van mijn zuiger/cilinder.
Wat is jullie mening hiervan?
mvg, Frederik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Een tweede hands blok ga eens bij slopers langs somige verkopen met garantie.
Mijn ervaring je koopt altijd andermans ellende.
Je zou eerst eens kunnen kijken of je cylinders/zuigers nog mooi rond zijn, kun je misschien met een kleine overmaat zuigeveren uit de voeten.
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
- Berichten: 554
Ik heb en paar keer (kleine) klussen laten doen door Helmonds Motoren Revisie, waar je je kop hebt heen gebracht.
Ik heb uitstekende ervaringen met deze mensen.
Succes met het onderblok.
Groet, Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frederik van Beek
- Senior lid
-
- Berichten: 72
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Als je al de nokkenas wilt vervangen en de kop wilt laten reviseren, ook nog lengte strepen en geen hoongroeven meer in je cilinderwand ziet.... wat houdt je dan tegen om gelijk het hele blok open te trekken.
Dit lijkt me een simpele beslissing.
Enne ja, er is meer dan genoeg ervaring binnen de VKV.
Overigens wees zuinig op je E blok, mocht je het willen ruilen tegen een gereviseerde B20A/B dan hoor ik het graag.
Kan je ook helpen met reviseren van je eigen blok.
Doe zo'n 5 revisies per jaar, we gaan vandaag de gereviseerde B20E in een 142GT uit zijn slaap halen...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frederik van Beek
- Senior lid
-
- Berichten: 72
tja dat lijkt me inderdaad de beste oplossing, maar denk dat het als snel flink in de papieren gaat lopen..."Ed van der Zee" schreef:
Als je al de nokkenas wilt vervangen en de kop wilt laten reviseren, ook nog lengte strepen en geen hoongroeven meer in je cilinderwand ziet.... wat houdt je dan tegen om gelijk het hele blok open te trekken.
Is het onderblok van een b20 A,B,F of E niet het zelfde? Ik dacht dat het enigste verschil in de kop zit? Als je alleen naar een kaal blok kijkt.
mvg, Frederik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frederik van Beek
- Senior lid
-
- Berichten: 72
Heb mijn nokkenas eruit gehaald en de nok van de uitlaatklep van cilinder 4 is helemaal rond, dus dat is de oorzaak van mijn probleem. Dus als ik het goedkoopste klaar wil zijn moet ik alleen een nieuwe nokkenas erin zetten en alles weer netjes in elkaar zetten. Maar dit is voor langer duur niet de beste oplossing...
mvg, Frederik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 942
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
- Berichten: 554
Martens in Deurne heeft ook wel gebruikte onderdelen liggen en daar krijg je ook altijd prima advies; Wim's Classics in Helmond verkoopt vooral alleen complete auto's en ik heb, helaas, een minder goed gevoel bij dat bedrijf (vooroordeel?).
Dit forum is natuurlijk een heel goede bron voor tweedehands onderdelen (en dan hou je het geld binnen de club ,hè!).

In mijn hal in Eindhoven ligt ook wel iets, maar het zou een toevaltreffer zijn als ik iets heb liggen dat jij nou net zoekt.
Succes, Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 490
En het blok, dat hangt er natuurlijk van af wat je er mee wil en wat je kan spenderen.
Als je professioneel advies haalt bij een commercieel bedrijf, krijg je gegarandeerd de raad om alles te reviseren.
Dat is professioneel en commercieel ook het enige mogelijke correcte advies.
Moeilijk op foto's te oordelen, mij lijkt het beste er ook wel van af, maar om nu zomaar te stellen dat die aan zijn einde is?
Onze blokken staan ervoor bekend heeeel lang dooooor te blijven gaan.
Als er geen duidelijke motorschade is zou je kunnen overwegen om de gereviseerde kop en een nieuwe nokkenas te monteren en opnieuw compressie te meten, is die acceptabel dan kan de totaal revisie mogelijk worden teruggebracht tot honen, zuigerveren, en twee setjes lagers, want het beeld dat de cilinderwanden laten zien doet vermoeden dat de lagers indien niet eerder vervangen ook de nodige kilometertjes hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.