weinig vermogen

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
02-04-2016 21:35 #159279 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic weinig vermogen
Mijn b20e liep ook niet geweldig, naar Jan Ooms geweest en daarna liep de motor weer perfect, ook geweldig beter m.b.t. de trekkracht en acceleratie. Bij mij was de MAP sensor ook kapot, bij een gewone Volvo garage hadden ze dit voor ik de auto kocht niet gevonden maar geprobeerd dit te verhelpen door de brandstof druk op te schroeven. Ik weet niet wat de compressiedruk was van de cilinders. Jan Ooms heeft in ieder geval alles gecontroleerd inclusief kleppen stellen.
Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-04-2016 23:06 #159288 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic weinig vermogen
Blauwe rook bij het starten zijn vaak de klepseals.
olie ziet er goed uit , dan lijkt het onderblok in orde.
in dat geval is een koprevisie voldoende , als de kop is verwijderd kun je de cilinderwanden bekijken en vervolgens besluiten of het een kop of gehele revisie wordt.

• Frederik van Beek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
03-04-2016 09:55 #159299 door Frederik van Beek
Beantwoord door Frederik van Beek in topic weinig vermogen
Bedankt voor de reacties wederom :)

"Jurriaan Hesselman" schreef:
Je schrijft dat je met een B20E rijdt. Heeft die toevallig het D-jetronic injectiesysteem?
Zo ja, dan kan je wellicht het metaalkleurige granaatje controleren dat zich in de motorruimte bevindt.

Ik heb ook een d-jetronic injectiesysteem, maar heb ongeveer een jaar terug de Manifold Airpressure Sensor (MAP-sensor) laten reviseren. Hij liep toen niet goed op benzine, maar toen ik dat heb vervangen liep hij redelijk goed op benzine. Maar hoofdzakelijk rijd ik op gas dus dan heb je heel dat systeem niet nodig. Hij loop op lpg en op benzine het zelfde dus denk niet dat het daar aan kan liggen. Maar zal het voor de zekerheid nog een keer checken.

"van Bosch" schreef:
Had het zelfde, bleek het draadje naar temperatuur sensor te zijn welke in de kop zit naast luchtschuif.

Ook dat is bij mij een keer het geval geweest, maar dat maakt niet meer uit toch als je op LPG rijd?

"van Bosch" schreef:
Hoe heb je overigens je compressie gemeten? Met warme motor en gas klep geheel open? Ook al geprobeerd nadat je een beetje olie op de zuiger hebt gedaan?

Ik heb compressie gemeten met een warme motor, maar niet met gas klep geheel open. Moet dit dan? Maakt dat nog iets uit?
Nee dat heb ik nog niet gedaan, is het zo als de motor dan meer compressie heeft dat de zuigers ook zijn beste tijd hebben gehad? Maar dat zal ik binnenkort eens gaan proberen.

"Rene Brandt" schreef:
Blauwe rook bij het starten zijn vaak de klepseals.
olie ziet er goed uit , dan lijkt het onderblok in orde.
in dat geval is een koprevisie voldoende , als de kop is verwijderd kun je de cilinderwanden bekijken en vervolgens besluiten of het een kop of gehele revisie wordt.

Ja dat denk ik ook, zal dan ook binnenkort de kop eens van het blok liften. Voor en revisie van de kop, wat zijn hier ongeveer de kosten van? Bij mij in de buurt zit Martens, maar is volgensmij redelijk prijzig of wat is jullie mening hierin?

mvg, Frederik

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-04-2016 12:47 #159301 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic weinig vermogen
Voor een revisiekop ben je een €500 kwijt.
Dan ben je er nog niet , kopbouten gaan 1 keer mee , dus nieuwe kopbouten . Tapeinden , koppakking ,
spruitstukpakking.
Bij b.v. amazon-parts , willem en willem etc zijn ook gebruikte gaskoppen te koop
het e.e.a. is afhankelijk van je portemonnee ;)
dit is dan mogelijk ook de kern van het probleem , je hebt nog geen geharde loodvrije klepzittingen.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-04-2016 13:20 #159304 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic weinig vermogen
Ik vind de prijzen van de koprevisies hoog, meestal kom ik uit rond de 350 euro, dit is exclusief de pakkingen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Alfriedel Boelen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-04-2016 15:06 #159346 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic weinig vermogen
Kopbouten gaan maar een keer mee? Ik heb nog nooit kopbouten vervangen en al heel wat blokken gedaan o.a. Harley's, Kevers, BMW's een Jaguar 3.8 en wat Panhards (maar die hadden geen kopbouten) en nooit last gehad, wel altijd goed gecontroleerd natuurlijk.

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-04-2016 20:17 #159351 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic weinig vermogen
Bij een Harley blijft alles heel, Kever heeft lage compressie, bij BMW scheurt de kop zelf eerder dan dat de bouten het opgeven, maar normaal gesproken dienen er nieuwe kopbouten gemonteerd te worden.
Ik mag even herinneren aan de tijd dat de voorschriften voor het vastzetten betroffen het aanhalen op draaimoment en daarna nog een aantal graden. Dit om optimaal van de reksterkte in de bouten (volpastisch moment) gebruik te maken.
De rek is er op een bepaald moment wel uit. Ik ken geen enkel revisiebedrijf dat de oude kopbouten gebruikt. En diegenen die dat wel doen wil ik niet kennen. Ik heb dat in vier jaar revisie in ieder geval nooit gedaan.
Heel fijn als iemand "er nooit problemen mee heeft gehad", maar in mijn optiek absoluut "not done".

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

• Frederik van Beek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
05-04-2016 20:44 #159353 door Frederik van Beek
Hallo,

Vandaag ben ik bezig geweest met mijn volvo, eerst de inlaat en uitlaatspruitstuk eraf gehaald, zie hieronder:

Wat me opviel aan de uitlaatpoorten dat ze zo wit zijn. Is dit normaal of waar komt dit door? Koelwater?

De kop is eraf:

Er zit redelijk wat olieresten aan de kleppen.

Dus de kopbouten kan ik wel of niet opnieuw gebruiken? Wat is jullie mening hierin? Ik laat nu mijn kop reviseren bij helmondse motoren revisie. Dit is voor mij heel dicht in de buurt en vraag er rond de 300 euro voor. Ook heeft de man mij verteld dat ze daar al heel veel ervaring mee hadden en al veel volvo b20 motoren hebben gereviseerd.

Is er nog iets wat ik kan controleren bij de zuigers? De wanden zien er netjes uit naar mijn visie, maar heb hier weinig ervaring in.

mvg, Frederik

Bijlagen:

• Frederik van Beek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
05-04-2016 20:53 #159354 door Frederik van Beek
Wat ik vergeten was te vermelden de inlaat of de uitlaat of de inlaat klep (weet zo even niet meer welke het was) van de 4e cilinder wordt minder diep ingedrukt als de rest. De kleppen waren goed gesteld, ligt dit waarschijnlijk aan mijn nokkenas? Of waar kan dit aan liggen? Voor mijn nokkenas eruit te halen moet het blok er dan uit?

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-04-2016 22:22 #159359 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic weinig vermogen
Als de klep minder word ingedrukt is je nokkenas versleten ja, dit is waarschijnlijk ook je hoofdprobleem voor je vermogensverlies.
Nokkenas kan er zo uit: volgers eruit pakken, radiateur eruit halen en de nokkenas kan naar voren toe eruit gehaald worden, uiteraard na verwijderen tandwielen e.d.

Zit er trouwens een typefout in want dit zit er niet uit als een blok met 20.000km??

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD