B18D met één carburateur. Afstelgegevens voor B18A volgen?

• Saskia De Vos
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2015 14:24 #155265 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic B18D met één carburateur. Afstelgegevens voor B18A volgen?
Ik heb de stangetjes opgemeten, zoals ze nu gemonteerd zijn. De korte bedraagt 11,5 cm (gemeten tot het midden van de kogeltjes), het deel van de stang zonder schroefdraad meet 4 cm. De lange, vertikale, meet 17,5 cm. Het gedeelte van de stang zonder schroefdraad meet ca. 10 cm. Ik schrijf het er maar bij, omdat dit een niet variabele factor is (de lengte van de stangetjes varieert natuurlijk naarmate de kogeltjes meer in- of uitgeschroefd zijn) en toelaat uit te sluiten of de juiste stangen wel gemonteerd zijn.

Ik ga op zoek naar een ander vertikaal stangetje met goed gangbare uiteinden. Kan ik proberen e.e.a. toch beter af te stellen. Ik maak me sterk dat het probleem hiermee wel op te lossen moet zijn. En indien niet, weet ik ook dat de oorzaak dan elders moet worden gezocht.

Ik heb wel gemerkt dat de choke-kabel te slap is afgesteld. Met de choke-knop iets uitgetrokken staat het streepje op de hendel van de carburateur niet tegenover het schroefje, zoals in de manuals is beschreven. Moetik wat strakker zetten, dus. Maar ik geloof dat dit verder niet van invloed is op de afstelling van de gasstangen, omdat het choke-mechanisme onafhankelijk werkt aan dat van het gas, niet?

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Polder
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-10-2015 08:43 #155275 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic B18D met één carburateur. Afstelgegevens voor B18A volgen?
Saskia,

Is dit wat je zoekt? link.marktplaats.nl/m955939591

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

• Saskia De Vos
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2015 20:29 #155330 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic B18D met één carburateur. Afstelgegevens voor B18A volgen?
Dat is 'm, Gerben! Wat een timing :)

Maar als het goed is, kan ik via de post een stangetje verwachten van Dick :)

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD