Koppakking,distributie tandwielen
- Ferrie
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
14-02-2015 19:33 #148472
door Ferrie
Beantwoord door Ferrie in topic Koppakking,distributie tandwielen
Expansievat opgehangen, nu een paar keer de motor laten lopen, heel veel geborrel af en toe wat koelvloeistof bij vullen..
ben benieuwd!
ben benieuwd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14-02-2015 19:48 #148473
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Koppakking,distributie tandwielen
Als de bovenste slang warm is, is de thermostaat open. Dan wat gas geven en in de bovneste slang knijpen. Dan komt de lucht eruit. De verwarming natuurlijk op vol!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Ferrie
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
15-02-2015 19:41 #148526
door Ferrie
Hij blijft borrelen, wel een stukje gereden. Nieuwe nokkenas is echt een voorruitgang! Vanochtend weer gestart, gelijk weer geborrel in het expansievat.. Verdamper bevroor. Slangen los gemaakt en ja een en al lucht. De boel ontlucht, alle slangen worden nu warm, maar er blijft geborrel.. Ik vrees..
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-02-2015 19:44 #148527
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Koppakking,distributie tandwielen
is je verdamper niet rot?
Heb het al eens vaker meegemaakt dat de verdamper lekte en gas lekte in het koelsysteem en vice versa.
Heb het al eens vaker meegemaakt dat de verdamper lekte en gas lekte in het koelsysteem en vice versa.
- Ferrie
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
15-02-2015 20:02 #148529
door Ferrie
Ok, niet aan gedacht. Dan zou hij op benzine niet moeten borrelen? Ga gelijk even overzetten op benzine.
Heb wel last gehad van backfire met starten op lpg.
Heb wel last gehad van backfire met starten op lpg.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-02-2015 20:15 #148530
door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Koppakking,distributie tandwielen
als al je afsluiters goed werken borrelt hij niet inderdaad.
Beste methode van testen 2 koelwaterslangen eraf halen doorverbinden, ontluchten en op benzine rijden.
Beste methode van testen 2 koelwaterslangen eraf halen doorverbinden, ontluchten en op benzine rijden.
- Ferrie
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
16-02-2015 19:35 #148584
door Ferrie
Gouden Tip, bedankt. Verdamper er tussen uit gehaald, geen geborrel! Als ik dan terug denk, verdamper lekt door, koelvloeistof uit het systeem, motor veel te heet en dan....
Maar goed, nokkenas had slechte nokken, nokvolgers waren ingeslagen,dus waren wel aan vervanging toe.
Motor loopt met de K-nokkenas er mooi, zeker met de simons uitlaat en 4-2-1 spruitstuk.
Nu nog een nieuwe verdamper regelen omvl 90re, maar deze zit er pas 4 jaar op dus waarom is hij stuk?
Cardanas, overdrive, versnellingsbak, koppeling en vliegwiel demonteren. Kan ik gelijk de keerringen van de krukas en overdrive vervangen.
Voorlopig ben ik nog onder de panne.
Maar goed, nokkenas had slechte nokken, nokvolgers waren ingeslagen,dus waren wel aan vervanging toe.
Motor loopt met de K-nokkenas er mooi, zeker met de simons uitlaat en 4-2-1 spruitstuk.
Nu nog een nieuwe verdamper regelen omvl 90re, maar deze zit er pas 4 jaar op dus waarom is hij stuk?
Cardanas, overdrive, versnellingsbak, koppeling en vliegwiel demonteren. Kan ik gelijk de keerringen van de krukas en overdrive vervangen.
Voorlopig ben ik nog onder de panne.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-02-2015 21:13 #148596
door Joost Buiting (GAST)
Rendering Error in layout Message/Item: Kunena\Forum\Libraries\BBCode\KunenaBBCodeLibrary::renderEbayLayout(): Argument #1 ($ItemID) must be of type int, string given, called in /var/www/vhosts/volvoklassiekervereniging.nl/domains/volvoklassiekervereniging.nl/public_html/libraries/kunena/src/BBCode/KunenaBBCode.php on line 304. Please enable debug mode for more information.
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Koppakking,distributie tandwielen
Rendering Error in layout Message/Item: Kunena\Forum\Libraries\BBCode\KunenaBBCodeLibrary::renderEbayLayout(): Argument #1 ($ItemID) must be of type int, string given, called in /var/www/vhosts/volvoklassiekervereniging.nl/domains/volvoklassiekervereniging.nl/public_html/libraries/kunena/src/BBCode/KunenaBBCode.php on line 304. Please enable debug mode for more information.
- Ferrie
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-02-2015 19:57 #148668
door Ferrie
Bedankt, ben toch gegaan voor een nieuwe via luccio.nl, ook niet duur in vergelijk met andere Nederlandse aanbieders.
Als het allemaal weer draait en loopt, dan deze verdamper reviseren. Heb ik weer wat op de plank voor de komende jaren.
Hier voor had ik en Lovato verdamper maar had te weinig capaciteit, van daar de omvl, echter toch last van Backfire met het starten met koude motor. Voor de rest liep dit prima. Ik denk dat de backfire gezorgd heeft voor deze malaise. Ik ben niet de enige de in de Volvo rijdt...
Als het allemaal weer draait en loopt, dan deze verdamper reviseren. Heb ik weer wat op de plank voor de komende jaren.
Hier voor had ik en Lovato verdamper maar had te weinig capaciteit, van daar de omvl, echter toch last van Backfire met het starten met koude motor. Voor de rest liep dit prima. Ik denk dat de backfire gezorgd heeft voor deze malaise. Ik ben niet de enige de in de Volvo rijdt...
- Ferrie
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
28-03-2015 15:48 #149877
door Ferrie
Nou alles zit er weer op en rijdt weer. LPG moet nog iets beter afgesteld worden en een olie lekkende benzinepomp vervangen!
Waarschijnlijk was de verdamper de oorzaak van alles.. Ik heb ook alles weer teruggebouwd naar 1 lpg toevoer. Geen backfires meer. Choken is ook niet meer nodig, contact aan, 1 tel wachten, starten lopen.
Bedankt voor alle reacties!
Waarschijnlijk was de verdamper de oorzaak van alles.. Ik heb ook alles weer teruggebouwd naar 1 lpg toevoer. Geen backfires meer. Choken is ook niet meer nodig, contact aan, 1 tel wachten, starten lopen.
Bedankt voor alle reacties!