Koppakking,distributie tandwielen
- Joop van Putten
-
- Platinum lid
-
Je kon weleens gelijk hebben. Bovendien is het algemene koelingsplrobleem van sommige Amazons misschien eerder te wijten aan de constructie van (wat kleine)radiator en niet thermostaat-gestuurde fan dan aan de doorstroming.Ik zou niet aan een koppakking rommelen, door voortschrijdend inzicht kan het zijn dat men er achter is gekomen dat één van de cilinders relatief veel gekoeld wordt. Door nu de doorstroming te beinvloeden kan een meer egale koeling bereikt worden. Of dat in dit geval ook zo is durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Een oplossing daarvoor zoekt iedereen niet voor niets in een extra koelfan en/of een dikkere radiator.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Heb mijn radiator toen om laten bouwen naar een driekanaals systeem geheel van koper kost toen der tijd iets meer dan 300gld en een electrisch gestuurde fan van een citroen CX.
Geen problemen meer zelfs niet naar Spanje met caravan.
Wat ik wil zeggen zodra je de motor gaat kietelen moet je de koelcapacitiet opvoeren.
m.vr.gr.
Johan Geers
- Ferrie
-
- Senior lid
-
Die extra aanpassingen zijn allemaal al gedaan. Dat werkt prima. Maar ja ik blijf het vreemd vinden dat de pakking daar de kanalen half afsluit. De pakking is verder ook symmetrisch, als je hem draait blijven de voorste koelkanalen half afgesloten.
- Rademaker
-
- Senior lid
-
VOLVO 142 SAAB 96
- Ferrie
-
- Senior lid
-
Na wat oponthoud vandaag de Volvo gestart, slepend geluid bij het vliegwiel en olie lekkage. Ik vond al dat met het plaatsen van de nieuwe nokkenas er al zoveel speling naar achteren zat. De nokkenas ging er al heel makkelijk in. Dus waarschijnlijk het afdekdopje er uit getikt. Dat wordt dus versnellingsbak, overdrive, koppeling en vliegwiel demonteren!
Maar toch de motor even laten draaien, verder koelvloeistof bij gevuld. En ja hoor ook nu blaast hij alles weer via het expansievat er uit. Voordat de kop is gevlakt is deze afgeperst en was niet lek! Iemand nog suggesties? Ben er eigenlijk even klaar mee!
De vriend die mijn 144 klaarmaakt heeft een B18 onderblok liggen....niet opgeven, maar oplossen. Maar wel nadat je de pest in je lijf kwijt bent: ik ken het!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Ferrie
-
- Senior lid
-
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
- Ferrie
-
- Senior lid
-
Wat betreft het onderblok dit kan toch niet? Dat wil dus zeggen dat er een scheur in de cilinderwand zou moeten zitten. Of het onderblok is ook niet meer vlak. Iemand een idee hoe ik kan testen of er toch iets lekt?
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Ik gok ook op dat het systeem nog aan het ontluchten is.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl