- Berichten: 1917
Geen olie in het klepdeksel...?
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-06-2014 08:45 #141257
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Geen olie in het klepdeksel...?
Het gaat hier om een amazon.Motor moet er vrij gemakkelijk uit gaan zonder koppelingshuis.Bak ondersteunen met krik.Motor eerst naar voren trekken met motortakel en dan optakelen,zodat motor over subframe kan.Nooit problemen mee gehad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
13-06-2014 11:50 #141268
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Geen olie in het klepdeksel...?
Beste Aron, ik heb er ook nooit problemen mee gehad, ik haalde wel de rubbers tussen de steunen vandaan.
Dan het koppelings huis tegen het schutbord, ondersteunen dan moet hij er met een scheet en knikker uitkunnen zeker als er geen kop niet meer opzit.
Anders maak eens een fototje kunnen we zien waar het misgaat.
succes
Johan Geers
Dan het koppelings huis tegen het schutbord, ondersteunen dan moet hij er met een scheet en knikker uitkunnen zeker als er geen kop niet meer opzit.
Anders maak eens een fototje kunnen we zien waar het misgaat.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 491
13-06-2014 12:29 #141270
door Ivo Van Antwerpen
Dat deed bij mij ook alle problemen smelten als sneeuw voor de zon
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Geen olie in het klepdeksel...?
"Johan Geers" schreef:
ik haalde wel de rubbers tussen de steunen vandaan
Dat deed bij mij ook alle problemen smelten als sneeuw voor de zon

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Kuiter
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 37
14-06-2014 19:20 #141279
door Arno Kuiter
Beantwoord door Arno Kuiter in topic Geen olie in het klepdeksel...?
Ha Heren en wellicht dames,
Uiteindelijk had ik er voor gekozen de versnellingsbak eraan te laten.
Het koppelingshuis zat tegen het schutbord aan geperst en het blok moest nog minstens 3 cm omhoog om over het subframe te komen.
En nu de ontknoping van het olie probleem!!
Het was geen verstopping! Het bleek het middelste lager te zijn van de nokkenas. Deze hadden ze verkeerd gemonteerd!
Het lager zat te ver doorgedraaid. Er was 1 gat open in plaats van de twee. Heb hem eruit gehaald en op de juiste manier geplaatst.
Ben het blok weer in elkaar aan het zetten.
Hoop dat ik morgenavond de boel weer op zijn plek heb en het beestje weer daglicht mag zien!
Het blok had ik zo’n 15 jaar geleden van iemand overgenomen. Heb geen flauw idee waar hij het blok ooit heeft laten reviseren?? Dit zou niet echt een aanrader zijn..
Ik ga er vanuit dat ik straks weer heel wat jaartjes probleemloos kan rijden.
Bedankt voor al jullie tips!!
Uiteindelijk had ik er voor gekozen de versnellingsbak eraan te laten.
Het koppelingshuis zat tegen het schutbord aan geperst en het blok moest nog minstens 3 cm omhoog om over het subframe te komen.
En nu de ontknoping van het olie probleem!!
Het was geen verstopping! Het bleek het middelste lager te zijn van de nokkenas. Deze hadden ze verkeerd gemonteerd!
Het lager zat te ver doorgedraaid. Er was 1 gat open in plaats van de twee. Heb hem eruit gehaald en op de juiste manier geplaatst.
Ben het blok weer in elkaar aan het zetten.
Hoop dat ik morgenavond de boel weer op zijn plek heb en het beestje weer daglicht mag zien!
Het blok had ik zo’n 15 jaar geleden van iemand overgenomen. Heb geen flauw idee waar hij het blok ooit heeft laten reviseren?? Dit zou niet echt een aanrader zijn..
Ik ga er vanuit dat ik straks weer heel wat jaartjes probleemloos kan rijden.

Bedankt voor al jullie tips!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 491
15-06-2014 23:36 #141318
door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Geen olie in het klepdeksel...?
Goed dat je het gevonden hebt, en dit ook nog even hier laat weten. Een hoop werk, maar nu weet je ten minste zeker dat er nergens anders schade is.
Veel plezier nog met de motor en de auto!
Veel plezier nog met de motor en de auto!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Kuiter
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 37
25-06-2014 21:10 #141567
door Arno Kuiter
Beantwoord door Arno Kuiter in topic Geen olie in het klepdeksel...?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2147
26-06-2014 09:43 #141574
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Geen olie in het klepdeksel...?
Gefeliciteerd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
26-06-2014 23:57 #141598
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Geen olie in het klepdeksel...?
Arno, onder zo een mooi kleppendekesel wil je toch eigenlijk geen olie dat wil je toch schoonhouden?
Ziet er goed uit zitten zeker veel poetsuurtjes in?
Johan Geers
Ziet er goed uit zitten zeker veel poetsuurtjes in?
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Kuiter
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 37
27-06-2014 09:20 #141602
door Arno Kuiter
Beantwoord door Arno Kuiter in topic Geen olie in het klepdeksel...?
Hihhi
...reviseren is uiteindelijk gelukt…en het reviverven kon ik niet laten.
Bedankt voor de complimenten!

Bedankt voor de complimenten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-06-2014 12:34 #141608
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Geen olie in het klepdeksel...?
Gefeliciteerd met het succes! En dat "reviverven" kan ik ook niet laten als het blok ernaast staat... :lol:
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.