- Berichten: 491
Geen olie in het klepdeksel...?
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Als je de revisie hebt uitbesteed, zou ik in ieder geval het bedrijf hierover inlichten en zien wat zij erop te zeggen hebben anders verlies je elke garantie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leof
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 673
P544B B16A, P220VE B18A
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1290
In dat geval wordt het gaatje van de oliedrukleiding naar de kop ook afgesloten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 491
"Han Misdom" schreef:
Koppakking verkeerd om gemonteerd?
In dat geval wordt het gaatje van de oliedrukleiding naar de kop ook afgesloten.
Maar de kop ligt er toch al af?
Er loopt inderdaad maar een leiding naar boven, maar dat neemt niet weg dat andere vertakkingen onderaan ook verstopt zouden kunnen zitten, hopelijk van niet, maar als je zekerheid wil moet alles open.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Kuiter
- Junior lid
-
- Berichten: 37
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Kuiter
- Junior lid
-
- Berichten: 37
Het ziet er naar uit dat het blok er weer uitmoet. Is dit mogelijk zonder de versnellingsbak met overdrive er aan te laten…?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Even een misschien domme vraag tussendoor hoor, maar moet je het wel kunnen doorblazen als de oliepomp erop zit? Kan de lucht dan wel ergens heen?"Arno Kuiter" schreef:
Helaas, Bij het onderluchtdruk zetten van zowel de druksensor als het olie filter komt er geen lucht of olie uit het kanaaltje boven op het blok...
Weet je zeker dat je oliedruk hebt/had onderin je blok?
Met andere woorden, als je start zonder dat de motor aan kan slaan, is dan eerst het oliedruklampje aan en gaat hij daarna uit (en dan niet tijdens het starten want dan is het wellicht omdat de spanning wegvalt).
Of is het je P1800 en zie je oliedruk op de mechanische oliedrukmeter?
Zou het ook kunnen dat je überhaupt geen oliedruk hebt omdat de oliepomp niet wordt aangedreven?
Bijvoorbeeld omdat de as die ook de verdeler aandrijft er niet goed inzit of doordat de aandrijf nokjes op de pomp zijn afgebroken?
Schijnt nog al eens te gebeuren (al zou je dat niet mogen verwachten bij een gereviseerd blok).
Boele had dit ook in zijn 1800E en heeft een verstevigingsring geplaatst op de nieuwe oliepomp (zie zijn blogpost Oliepomp defect Volvo 1800 )
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Kuiter
- Junior lid
-
- Berichten: 37
Het kan best zijn wat je zegt dat het niet door te blazen valt.
Is het dan niet raar dat er geen olie omhoog komt tijdens het ronddraaien.
Ik heb bij het oude blok, waar de olie uit is en het distributiedeksel eraf, wel een open verbinding met het kanaaltje boven en het onderblok wanneer ik er lucht opzet.
Overigens zit er een nieuwe oliepomp in!
Oja, en dit blok zit in mijn Amazon.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Als het goed is moet je dan lucht krijgen daar waar je sensor zit en het oliefilter.
Zo niet dan zit je kanaal van boven naar beneden dicht.
Wat je dan kunt doe is met WContstopper het kanaal opvullen en een tijdje laten staan en dan weer proberen door te blazen.
Kijk wel uit voor handen en ogen want WContstopper is vrij aggressief.
Waarschijlijk hebben reviesiebedrijven ook wel een goedje om dit los te krijgen.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.