low-budget vermogen creëren

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
21-11-2013 18:35 #134188 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic low-budget vermogen creëren
Jouw brommer is een 2 takt.

Waarom zou de koppaking te warm worden, als ik een b20 koppaking neem, dan zit ie net zo als elk andere pakking op een 2 liter.

Het gaat puur om meer lucht, ik verwacht niet dat de compressie veel zal veranderen, kop wordt smaller, maar je krijgt er idd een stukje ruimte bij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2013 19:51 #134190 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic low-budget vermogen creëren
Mijn ervaring: als je spullen van verschillende motoren gaat combineren wordt het er meestal niet beter van. Je kunt natuurlijk wel een nokkenas met andere nokkentiming monteren, maar verder is het dan een kwestie van bijregelen van mengsel/inlaat en uitlaat. Meer is er niet low-budget. Als je met compressieverhoudingen gaat rommelen heb je binnen de kortste keren een pingelende motor, die niet vooruit te branden is en de boel opvreet. En waarvan je ook niet meer weet wat voor voorontstekingscurves je zou moeten gebruiken.
(Bijna helaas-) is bij oudere Volvo's bijna alles uitwisselbaar, maar dat wil niet zegen dat het goed werkt. De hoeveelheid motoren die ik in mijn leven heb gezien met verkeerde verdelers etc..........en lopen als een tractor dus...
Maar goed, als je alleen een jaar wilt rijden schroef je gewoon wat je hebt op elkaar. Maar hoop niet op betere resultaten!
Of je laat de boel gewoon zoals het is en spaart voor een echte verbetering. Maar dan moet je praten met Tinustechniek en mensen zoals zij die weten wat ze doen. Een 4-takt is bepaald geen 2-takt brommertje hoor!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2013 23:31 #134195 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic low-budget vermogen creëren

"Tom Steverink" schreef:
...Of je laat de boel gewoon zoals het is en spaart voor een echte verbetering...

M.i. de enige aanbevelenswaardige tip. Alleen al de titel van dit topic in praktijk brengen is vragen om problemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2013 00:03 #134196 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic low-budget vermogen creëren
Beste Ronald, ik heb al eens gelezen een B20 kop op een B18, binnen een jaar dikke problemen.
Als je een B18 beter wil laten ademen moet je de kop van de B18 aanpassen, dat is de enige goede manier.

Het B20E blok wat je hebt zou ik opknappen/reviseren en van twee SU carburators voorzien.
En als de de motor ook nog op gas loopt twee gasstukken van Tines Techniek en een OMVL verdamper.

Geloof me een B20E motor met K nokkenas en twee SU carbuartors loopt verdomt mooi en heeft meer als genoeg vermogen zeker als je ook nog een HotSparks module in je ontsteking bouwd.

Succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2013 23:07 #134228 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic low-budget vermogen creëren
Gaan een enkele Stromberg en een K-as trouwens goed samen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2013 23:14 #134230 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic low-budget vermogen creëren
Dat gaat prima.
zowel op gas als benzine.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
23-11-2013 19:08 #134241 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic low-budget vermogen creëren
Dat sparen gaat gebeuren voor het extra B20e blok, omdat ik dus niet meer lang met mijn huidige blok ga rijden, wil ik daar niet meer investeren om daar meer uit te krijgen. Onderhoud is een ander verhaal.

Met de komst van de b20e verdwijnt ook de carbarateur(s). Denokkenas die daar in ligt, verdwijnt zowiezo in de vuilbak evenzo voor de ontsteking. (Heb nu genoeg tips gegeven, wat ermee gaat gebeuren)

Kop blijf ik houden zoals het nu is (18a) nokkenas wissel ik wel om.

Zoals eerder aangegeven rij ik niet op gas, en staat ook zeker niet in de planning.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2013 14:29 #134328 door Jan Soetens (GAST)
Beantwoord door Jan Soetens (GAST) in topic low-budget vermogen creëren
Die Zweden weten met alles wel te racen en hebben daarom veel zaken te koop.
Kijk eens op folkraceshop.se voro allerlei B20 spul om het wat sneller te maken.
De bedragen moet je door ongeveer 9 delen om op Euro's uit te koemn.


Groetjes,
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
30-11-2013 22:42 #134482 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic low-budget vermogen creëren
ik denk dat er een D nokkenas in de B20E zat, dit staat immers op de voorkant van de as ingeslagen.

Maar in de as zelf staat een T gegoten. Ik weet niet wat dit zegt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2013 23:34 #134486 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic low-budget vermogen creëren
De ingeslagen letter is de juiste, de andere zeggen niets over het type.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.