- Berichten: 886
low-budget vermogen creëren
- Ronald Damme (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
Waarom zou de koppaking te warm worden, als ik een b20 koppaking neem, dan zit ie net zo als elk andere pakking op een 2 liter.
Het gaat puur om meer lucht, ik verwacht niet dat de compressie veel zal veranderen, kop wordt smaller, maar je krijgt er idd een stukje ruimte bij.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
(Bijna helaas-) is bij oudere Volvo's bijna alles uitwisselbaar, maar dat wil niet zegen dat het goed werkt. De hoeveelheid motoren die ik in mijn leven heb gezien met verkeerde verdelers etc..........en lopen als een tractor dus...
Maar goed, als je alleen een jaar wilt rijden schroef je gewoon wat je hebt op elkaar. Maar hoop niet op betere resultaten!
Of je laat de boel gewoon zoals het is en spaart voor een echte verbetering. Maar dan moet je praten met Tinustechniek en mensen zoals zij die weten wat ze doen. Een 4-takt is bepaald geen 2-takt brommertje hoor!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
M.i. de enige aanbevelenswaardige tip. Alleen al de titel van dit topic in praktijk brengen is vragen om problemen."Tom Steverink" schreef:
...Of je laat de boel gewoon zoals het is en spaart voor een echte verbetering...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Als je een B18 beter wil laten ademen moet je de kop van de B18 aanpassen, dat is de enige goede manier.
Het B20E blok wat je hebt zou ik opknappen/reviseren en van twee SU carburators voorzien.
En als de de motor ook nog op gas loopt twee gasstukken van Tines Techniek en een OMVL verdamper.
Geloof me een B20E motor met K nokkenas en twee SU carbuartors loopt verdomt mooi en heeft meer als genoeg vermogen zeker als je ook nog een HotSparks module in je ontsteking bouwd.
Succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- k den Besten
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 149
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
zowel op gas als benzine.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 886
Met de komst van de b20e verdwijnt ook de carbarateur(s). Denokkenas die daar in ligt, verdwijnt zowiezo in de vuilbak evenzo voor de ontsteking. (Heb nu genoeg tips gegeven, wat ermee gaat gebeuren)
Kop blijf ik houden zoals het nu is (18a) nokkenas wissel ik wel om.
Zoals eerder aangegeven rij ik niet op gas, en staat ook zeker niet in de planning.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan Soetens (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 74
Kijk eens op folkraceshop.se voro allerlei B20 spul om het wat sneller te maken.
De bedragen moet je door ongeveer 9 delen om op Euro's uit te koemn.
Groetjes,
Jan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 886
Maar in de as zelf staat een T gegoten. Ik weet niet wat dit zegt?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2050
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.