- Berichten: 2144
low-budget vermogen creëren
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
Ik ben geen motor expert, maar logisch beredenerend het volgende;
Een scherpere nokkenas zorgt ervoor dat de kleppen verder open gaan en er dus meer mengsel naar binnen en naar buiten kan. Een B20E blok heeft grotere kleppen. Met een D-nokkenas (de meeste B20E blokken, de laatste hebben een K) Heb je dus de ideale combinatie, scherper EN door de grotere kleppen een betere ademhaling.
Je rijd op LPG neem ik aan? Dan kan je best iets meer compressie hebben hoor. Ik denk dat het niet zo gek veel scheelt qua compressie omdat de volumeruimte in een B20 kop groter is dan in een B18.
Dus wat ik zou doen:
Nokkenas uit de B20E in de B18A monteren, B18B koppakking kopen (1,2mm uit mijn hoofd) en de B20E kop monteren! Dan wel even de gaten van de injectoren afdichten, of de injectoren laten zitten.
Volgens mij ben je dus voor een koppakkingset a 50euro klaar!
Ontsteking zou ik mij echt niet zo druk om maken, zo lang hij maar vervroegend is.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2049
groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 493
Is trouwens na je 4-2-1 de rest van de uitlaat aangepast? Er zou best een simons o.i.d. volgen, het blok moet kunnen ademen en al de 'power' die je er vooraan in duwt moet er achteraan ook even vlot weer uit kunnen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
de koppakking zal vroegtijdig gaan verbranden, immers de pakking op zich is dan onderdeel van de verbrandingsruimte .
en deze hoort opgesloten te zitten tussen het onderblok en de kop.
De kop van Arno en de tt4 van Martin zou een mooie combi zijn
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2049
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
ik ging uit van een b18 koppakking, dan heb je dus ruimte tussen bovenkant pakking en onderkant kop.
Bij een b20 pakking heb je ruimte tussen bovenkant onderblok en de kop.
Buiten de afdichting heb je in alle 2 de gevallen een rand - ruimte die lekker dicht gaat kolen.
Als je dan moet kiezen tussen 2 kwade komt de b20 pakking er beter uit.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 886
Ik rijd niet op gas. Enkel op benzine.
Er zit inderdaad een simons uitlaat achter het spaghetti spruitstuk.
Ik ben van me bewust dat investeren meer resultaat met zich mee brengt, maar ik heb dit nu eenmaal liggen en binnenkort ga ik met die B20 een hele andere kant op, en om nou voor 1 jaar zoveel extra te investeren omdat er volgens weer uit te halen en op de plank te leggen.
@rene, waarom zou ik een verlaagde kop moeten kopen als ik een verlaagde kop met grotere kleppen heb liggen? B20e kop is 84,8mm volgens de boeken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
nou omdat hij erg goedkoop is en ehh wat moet je dan met je b20e blok : die heeft dan geen kop.
Vooral als je op benzine gaat rijden krijg je koolafzetting in die rand, dat geeft weer kans op pingelen.
Maar vooral moet je gewoon doen wat je zelf wilt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 886
Die rand baart me inderdaad wel zorgen, maar even zien waar het schip strand.
Die b20 e moet eerst gereviseerd worden, daarna de kop, waneer de kop is gereviseerd, mag tie proefdraaien op de b18. Vervolgens de b20e opbouwen en dan over lepelen. Het klinkt allemaal zo lekker makkelijk :P
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 178
Op mijn 50cc brommer zet ik toch ook geen 70cc kop? No way dat dat gaat werken, bovendien
Blaas je je koppakking eruit omdat deze veel te warm wordt!
Als je een hogere compressie wilt, waarom ga je dan een kop pakken met grotere boring, die moet toch juist kleiner?!
Ik zie het nut er niet van...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.