B18 Voor en Na

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-08-2013 00:00 #131022 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18 Voor en Na
Een B20-kop na bewerking welteverstaan ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-08-2013 10:53 #131161 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic B18 Voor en Na

"Arno Pfennings" schreef:
Een B20-kop na bewerking welteverstaan ;)

En die plaats je op een B18 onderblok?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-08-2013 10:58 #131162 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18 Voor en Na
Yep

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-08-2013 12:26 #131164 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic B18 Voor en Na
Zul je door de lage compressie geen last van pingelen hebben (of hoeveel laat je eraf vlakken?)

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-08-2013 13:36 #131167 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18 Voor en Na
Ik heb mij volledig laten begeleiden door Ben. Het komt erop neer dat de compressie klopt met een pakking van 0,8 en als er ooit een B20 onderblok onder zou komen dan moet het een 2mm pakking worden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-08-2013 14:10 #131169 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic B18 Voor en Na
OK, dus het compressieverschil is hier met een andere koppakking op te lossen, geluk dat het dan toevallig klopt.
Andersom lukt dat dus niet (B18 kop op B20, dan heb je een veel hogere compressie en er is geen extra dikke koppakking).

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-08-2013 14:32 #131170 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic B18 Voor en Na
Ik kan het me haast niet voorstellen dat die 1,2mm verschil in volume hetzelfde is als een B18 vs B20 kop. Als je even googlet, lees je niet alleen maar goede ervaringen.

Toch zal het wel kloppen, Ben Flierman weet er bijzonder veel van af.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-08-2013 14:37 #131171 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18 Voor en Na
We zijn met z'n allen benieuwd ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kees-Peter Geluk (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
20-08-2013 15:18 #131175 door Kees-Peter Geluk (GAST)
Beantwoord door Kees-Peter Geluk (GAST) in topic B18 Voor en Na

"Boele Braaksma" schreef:
Ik kan het me haast niet voorstellen dat die 1,2mm verschil in volume hetzelfde is als een B18 vs B20 kop.

Het volumeverschil van die 1,2 mm is bijna 7,5 cc. Iets minder na compressie van de koppakking.
De verbrandingskamer van een B18 of B20 is in de buurt van de 50 cc. De toename in slagvolume van B18 naar B20 is grofweg 10%. De dikkere koppakking kan dus prima zorgen voor een compressieverhouding die ongeveer gelijk blijft!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-10-2013 08:50 #132654 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18 Voor en Na
Na zijn vakantie heeft Ben er een mooie klus van gemaakt en topresultaat afgeleverd (in ieder geval optisch want de kop moet nog gemonteerd worden). Na wat TLC, afplakken en spuiten ziet de kop er top uit. Een typisch gevalletje naast een zonnige dag waar ik intens blij van kan worden :D ;)

Koppakking komt vandaag binnen en dan kan ik proberen wat gotere kleppen, geharde klepzittingen, verbeterde flow, verlaging, dubbele klepveren en niet te vergeten de TT6 in praktijk zal brengen...







Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD