- Berichten: 1725
B18 Voor en Na
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
En die plaats je op een B18 onderblok?"Arno Pfennings" schreef:
Een B20-kop na bewerking welteverstaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2151
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2151
Andersom lukt dat dus niet (B18 kop op B20, dan heb je een veel hogere compressie en er is geen extra dikke koppakking).
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
Toch zal het wel kloppen, Ben Flierman weet er bijzonder veel van af.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees-Peter Geluk (GAST)
- Junior lid
-
- Berichten: 36
Het volumeverschil van die 1,2 mm is bijna 7,5 cc. Iets minder na compressie van de koppakking."Boele Braaksma" schreef:
Ik kan het me haast niet voorstellen dat die 1,2mm verschil in volume hetzelfde is als een B18 vs B20 kop.
De verbrandingskamer van een B18 of B20 is in de buurt van de 50 cc. De toename in slagvolume van B18 naar B20 is grofweg 10%. De dikkere koppakking kan dus prima zorgen voor een compressieverhouding die ongeveer gelijk blijft!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725


Koppakking komt vandaag binnen en dan kan ik proberen wat gotere kleppen, geharde klepzittingen, verbeterde flow, verlaging, dubbele klepveren en niet te vergeten de TT6 in praktijk zal brengen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.