B 30 A blok te veel gevlakt
- Tom Steverink
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-04-2013 18:11 #125910
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic B 30 A blok te veel gevlakt
Mooi Lex! Hou ons op de hoogte, het is een vervelend probleem en wellicht heeft iemand er later wat aan!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09-04-2013 18:16 #125911
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic B 30 A blok te veel gevlakt
De echte Perfect Circle zuigerveren heb ik ook wel eens gemonteerd: bij de echte had je een zeer bijzondere inrij-instructie: ik geloof drie keer volgas in z'n 3 als het blok warm was en dat was het! Die motor heeft het toen met al 300.000+ km op de teller nog zo'n 200.000 kilometer volgehouden!
Moest dat met die namaak PF's ook zo?
Moest dat met die namaak PF's ook zo?
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex Janssen
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 61
10-04-2013 14:29 #125942
door Alex Janssen
Beantwoord door Alex Janssen in topic B 30 A blok te veel gevlakt
Er was geen montagehandleiding bij het zuigerverenset, maar het kan ook een questie zijn van een te grof hoonbeeld en je zit natuurlijk op je uiterste maten, het is ja toch een lapmiddel.
Ik heb een z.g. Flexhoon, een met bolletjes op verende steeltjes, als je een hoon gebruikt, met van die slijpblokjes dan loop je het risico dat je cilinder een zandlopermodel krijgt en je moet te veel materiaal verwijderen om een goed ruw oppervlak te krijgen.
Wat het olieverbruik betreft kan dit ook gedeeltelijk door lekkage via de klepstelen veroorzaakt worden, per slot van rekening is deze motorblok uit gebruikte delen samengesteld en het gebruik van een vat olie op de totale levensduur van het blok geraamd op 100.0000 km is qua kosten boven een totale revisie te prefereren ad. E.3500,-.
De rookontwikkeling si nu binnen de perken gebleven, eens kijken wat er op een lange afstand gebeurt, ik ga van de week naar de beurs in Essen.
Zo zie je maar weer nu hebben we toch nog wat te schrijven op dit forum.
Ik heb een z.g. Flexhoon, een met bolletjes op verende steeltjes, als je een hoon gebruikt, met van die slijpblokjes dan loop je het risico dat je cilinder een zandlopermodel krijgt en je moet te veel materiaal verwijderen om een goed ruw oppervlak te krijgen.
Wat het olieverbruik betreft kan dit ook gedeeltelijk door lekkage via de klepstelen veroorzaakt worden, per slot van rekening is deze motorblok uit gebruikte delen samengesteld en het gebruik van een vat olie op de totale levensduur van het blok geraamd op 100.0000 km is qua kosten boven een totale revisie te prefereren ad. E.3500,-.
De rookontwikkeling si nu binnen de perken gebleven, eens kijken wat er op een lange afstand gebeurt, ik ga van de week naar de beurs in Essen.
Zo zie je maar weer nu hebben we toch nog wat te schrijven op dit forum.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.