Distributietandwielen controleren
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
- Peter Rumen
-
- Elite lid
-
Rob, als ik alle adviezen doorlees dan kan ik beter op safe spelen en de distrbutietandwielen vernieuwen. Dan zal ik gelijk de stand controleren, de nozzle los draaien en doorblazen. Kan ik de 1/2" sleutel op het vierkant zetten zonder dat deze afbreekt? Bedankt voor je adviezen!"Rob Baeten" schreef:
Peter, Als ik het me goed herinner dan zit het gaatje van de olienozzle in het ronde deel, het vierkantje zit er als een dakje boven.

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Heel veel succes, t'gaat je lukken.
Groeten, Rob
- Peter Rumen
-
- Elite lid
-
Hallo Ed, hoe is het daar down under"Ed van der Zee" schreef:
Hoi Peter,
Ik denk dat het een verstandige beslissing is om de distributie te vervangen, omdat je de radiator er toch uit hebt is het te overwegen ook de waterpomp gelijk te vervangen, is nu een kleine moeite en een kleine investering.
Als ik het zo lees zal deze er ook wel lang in zitten....niet alleen om de pomp zelf, maar ook om de afdichtrubbers en de pakking te vervangen nu je er goed bij kunt.
Controleer ook de thermostaat en vervang de rubber ring eromheen, afvullen met de groene Volvo koelvloeistof en dan ben je er helemaal klaar voor.
Succes

Als ik de reacties zo peil en ik niet weet wat er in het verleden aan de motor is vervangen, lijkt het mij een wijs besluit om de distributie maar te vervangen. Het wordt stilaan een hele lijst wat ik nog te doen heb. Even een korte opsomming:
Vervanging van distributie, schokbrekers achter (Bilstein moet het worden), waterpomp. De aandrijfas moet ik laten uitbalanceren omdat er wat onbalans in zit. Vooral bij gas loslaten vanaf 80km/uur en hoger geeft dit een hinderlijke resonantie. Denk dat ik hiervoor Tinus Techniek in Baarlo inschakel. Heb goede reacties gepeild in het forum en het is voor mij maar 20 min. rijden.
Groetjes en doe ook de Volvo-Ausies de groeten van onze club! :mrgreen:
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Peter Rumen
-
- Elite lid
-
Hallo Joost, dat ziet er niet fraai uit! Heb je nog veel schade aan de motor gehad? Zo te zien waren het kunstof tandwielen. Welke soort tandwielen heb je er nu ingezet en wat is jouw ervaring hiermee?"Joost Buiting" schreef:
als je dit vind weet je genoeg!
![]()
Uploaded with ImageShack.us
![]()
Uploaded with ImageShack.us
- Marcel Jonges (GAST)
-
- Verbannen
-
Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-

- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-