compressie erg laag 1800E / b20E

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-09-2012 15:36 #117380 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic compressie erg laag 1800E / b20E
Persoonlijk vind ik 400 euro als startpunt al een aardige investering.
Daar zou ik niet nog eens 400 instoppen voor boren en zuigers, maar eerst gewoon eens proberen.
Een tijd terug heb ik een onderblok met nog hoonsporen zichtbaar verkocht voor 90 euro nadat hij een hele tijd op Marktplaats had gestaan.
Als je dan toch gaat boren en nieuwe zuigers neemt, koop dan een versleten blok van max. 100 euro, al heb je wel de kans dat je dat meteen meer delen moet vervangen.
Laat dan je eigen kop reviseren (circa 500 euro) of koop een goede gebruikte injectie kop.

Ook kun je uitkijken naar een complete auto, bijvoorbeeld deze sloop 142 .
De kans dat dat echter een B20E is, is klein, dus dan moet je alsnog een andere kop op het blok zetten.

Het blijft afhankelijk van of je de uitbouw zelf wilt en kunt doen en desnoods twee keer.
Onder de voorwaarde "compressie trekt niet bij, geld terug" zou je die van Boele nog eens kunnen proberen voor 400 euro.
Mooie is wel dat die al de juiste kop erop heeft zitten (maar vast geen geharde klepzittingen).

Tjeerd heeft nog een B20E onderblok voor 200 euro en B20E kop voor 75 euro te koop.

Een gezocht advertentie hier op het forum of op Marktplaats doet soms ook wonderen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-09-2012 16:37 #117382 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic compressie erg laag 1800E / b20E

"Lars Rengersen" schreef:
Persoonlijk vind ik 400 euro als startpunt al een aardige investering.
Daar zou ik niet nog eens 400 instoppen voor boren en zuigers, maar eerst gewoon eens proberen.
Een tijd terug heb ik een onderblok met nog hoonsporen zichtbaar verkocht voor 90 euro nadat hij een hele tijd op Marktplaats had gestaan.
Als je dan toch gaat boren en nieuwe zuigers neemt, koop dan een versleten blok van max. 100 euro, al heb je wel de kans dat je dat meteen meer delen moet vervangen.
Laat dan je eigen kop reviseren (circa 500 euro) of koop een goede gebruikte injectie kop.

Ook kun je uitkijken naar een complete auto, bijvoorbeeld deze sloop 142 .
De kans dat dat echter een B20E is, is klein, dus dan moet je alsnog een andere kop op het blok zetten.

Het blijft afhankelijk van of je de uitbouw zelf wilt en kunt doen en desnoods twee keer.
Onder de voorwaarde "compressie trekt niet bij, geld terug" zou je die van Boele nog eens kunnen proberen voor 400 euro.
Mooie is wel dat die al de juiste kop erop heeft zitten (maar vast geen geharde klepzittingen).

Tjeerd heeft nog een B20E onderblok voor 200 euro en B20E kop voor 75 euro te koop.

Een gezocht advertentie hier op het forum of op Marktplaats doet soms ook wonderen.


Zoals ik het bericht van Tjeerd lees, heeft hij een compleet blok voor 200euro! Dat is zeker niet duur! Ik zou hem zeker even berichten, Erik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-09-2012 18:07 #117384 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic compressie erg laag 1800E / b20E
200 euro voor een compleet en goed blok? Het clubgevoel bestaat dus nog!
De laatste keer dat ik een door mijn zoon van een clublid voor 200 euro gekocht blok bekeek, had ik alleen oud ijzer op de werkbank....met hier en daar een nieuw (niet passend-) lagerschaaltje en andere ellende!.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD