Vreemd geluid boven 3000 toeren met koude motor.

• Lars Weffers (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
10-10-2012 13:57 #118828 door Lars Weffers (GAST)
Beantwoord door Lars Weffers (GAST) in topic Vreemd geluid boven 3000 toeren met koude motor.
Dat kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn.

Heb je alle olie ververst ? Misschien is dat een goed idee, kijk dan gelijk of er ijzer vijlsel op de aftap bout zit, of in de olie die eruit komt , zo ja: dan weet je dat het blok uit elkaar moet voor een kapot lager o.i.d. Zit er niks in, dan zul je verder moeten zoeken.

Het lijkt mij, wanneer er een lager kapot is, dat hij dan rare geluiden maakt over het hele toerental..

Heb je al naar het lager van de dynamo gekeken? Die willen ook wel eens herrie maken.

Succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-10-2012 12:51 #118865 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Vreemd geluid boven 3000 toeren met koude motor.
Beste Roel, welk merk type olie gebruik je voor je motor? Misschien dat we daar iets uit kunnen halen.

Groetjes

Johan Geers

• Roel Jansen (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
11-10-2012 14:23 #118866 door Roel Jansen (GAST)
Beantwoord door Roel Jansen (GAST) in topic Vreemd geluid boven 3000 toeren met koude motor.
Hallo,

Ik gebruik 20w50 Classic motor olie van Comma en heb 4 maanden (5000 km) geleden de olie en het oliefilter vervangen. Ik heb toen de aftap bout vervangen door een magnetisch exemplaar. Juist om in de toekomst beter te kunnen zien of en wat er allemaal los komt in het blok.

Grtz,
Roel

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-10-2012 00:27 #118886 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Vreemd geluid boven 3000 toeren met koude motor.
Beste Roel, ik zou bijna iets in de oliepomp gaan zoeken, heb je je oliedruk al eens gemeten is die misschien niet abnormaal hoog? Een dunnere olie als test eens even proberen. Er zit een overdrukventiel zover ik weet in het olie circuit misschien dat die het vreemde geluid veroorzaakt. Oliedruk kun je meten door je sensor weg te halen en er een drukmeter op aan te sluiten.

succes

Johan Geers

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD