slecht lopen B18a
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- gertjan merxcer
- Nieuw lid
-
En ik denk dat je met een normale afstelling hem wel aan het werken krijgt.
Het is een sterk vergelijkbare ontsteking, alleen is die 6 mm korter dan de originele voor de b18.
De onsteking werkte wel, alleen wilde de motor niet goed ronddraaien vanwege de afstelling.
rond die tijd had je niet zo heel veel verschillende ontstekingen en dit is een vrij algemeen gebruikte bosch ontsteking.
het binnenwerk past ook op mijn saabje.
Dat is ook het probleem met veel Volvo-onderdelen, het past allemaal wel, maar werkt niet optimaal.
De curves van al die verdelers is anders, soms alleen de voorontsteking, soms de na-ontsteking en soms de manier waarop deze inkomen. De vorm is inderdaad heel vaak hetzlefde, maar let maar eens op de type nummers oop de Bosch verdelers: er zijn er heel veel......
Dus: gewoon een goede gebruiken....
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Remon Kosse
- Elite lid
-
"Ruud Klok" schreef:
Hoi,
Mark zou wel eens gelijk kunnen hebben. Zit er nog genoeg olie in de demper, ik heb zelf ook wel eens stil gestaan met een soortgelijke klacht. een vingerhoedje ATF olie moet het rubberen membraam dempen. Hierdoor blijft de lucht-brandstof verhouding gelijk. zwarte dop er afdraaien, als je geen weerstand voelt bij het verwijderen/terugplaatsen van het zuigertje heb je te weinig olie druk. Membraam kan poreus zijn of gescheurd, dan ben je de olie kwijt dus ook geen tegendruk.
succes Ruud
Interessante reactie. Omdat rubber een natuurproduct is kan deze uitdrogen. Dit is van de buitenkant niet te zien. Begrijp ik het goed dat je aan het olieverbruik in het vlottertje een kleine indicatie hebt van de toestand van het membraam? Wordt uitdrogen tegen gegaan door de olie?
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-