slecht lopen B18a

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-12-2011 17:48 #108811 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic slecht lopen B18a
Dat die nieuw geplaatste ontsteking het niet deed lijkt me geen verrassing, zoals ik al opmerkte lijkt deze bedoeld voor een Volkswagen kever. Dat staat nogal duidelijk geschreven op de site die je doorgaf.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • gertjan merxcer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2011 11:40 #108847 door gertjan merxcer
Beantwoord door gertjan merxcer in topic slecht lopen B18a
met wat aanpassingen krijg je hem wel op de auto.
En ik denk dat je met een normale afstelling hem wel aan het werken krijgt.
Het is een sterk vergelijkbare ontsteking, alleen is die 6 mm korter dan de originele voor de b18.
De onsteking werkte wel, alleen wilde de motor niet goed ronddraaien vanwege de afstelling.
rond die tijd had je niet zo heel veel verschillende ontstekingen en dit is een vrij algemeen gebruikte bosch ontsteking.
het binnenwerk past ook op mijn saabje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-12-2011 12:21 #108848 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic slecht lopen B18a
Maar dat het past of passend te maken is, zegt helemaal niets.
Dat is ook het probleem met veel Volvo-onderdelen, het past allemaal wel, maar werkt niet optimaal.
De curves van al die verdelers is anders, soms alleen de voorontsteking, soms de na-ontsteking en soms de manier waarop deze inkomen. De vorm is inderdaad heel vaak hetzlefde, maar let maar eens op de type nummers oop de Bosch verdelers: er zijn er heel veel......
Dus: gewoon een goede gebruiken....

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Remon Kosse
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
26-12-2011 16:55 #109154 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic slecht lopen B18a

"Ruud Klok" schreef:
Hoi,

Mark zou wel eens gelijk kunnen hebben. Zit er nog genoeg olie in de demper, ik heb zelf ook wel eens stil gestaan met een soortgelijke klacht. een vingerhoedje ATF olie moet het rubberen membraam dempen. Hierdoor blijft de lucht-brandstof verhouding gelijk. zwarte dop er afdraaien, als je geen weerstand voelt bij het verwijderen/terugplaatsen van het zuigertje heb je te weinig olie druk. Membraam kan poreus zijn of gescheurd, dan ben je de olie kwijt dus ook geen tegendruk.

succes Ruud


Interessante reactie. Omdat rubber een natuurproduct is kan deze uitdrogen. Dit is van de buitenkant niet te zien. Begrijp ik het goed dat je aan het olieverbruik in het vlottertje een kleine indicatie hebt van de toestand van het membraam? Wordt uitdrogen tegen gegaan door de olie?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-12-2011 21:46 #109159 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic slecht lopen B18a
Het membraan doet niks voor de olie of wederzijds. De latere modellen Stromberg op de 140 en 240 hebben een verstelbare naald (van bovenaf door het oliereservoir heen), en omdat deze op en neer kan schuiven, zit er een O ringetje omheen. Dat gaat natuurlijk lekken na 100 jaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD