slecht lopen B18a
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Dat hitteschild voorkomt vapour lock bij het rijden (en vooral warm starten) op benzine. Op LPG heeft dat ding niet zoveel invloed."gertjan merxcer" schreef:
Nu lees is van alles over een hitteschild op de carb.
Als dit ontbreekt, kan dat dan dezelfde problemen veroorzaken?
Je zou ook nog de verdelerkap en eventueel bobine kunnen checken.
Bij mijn 1800ES dacht ik ook aldoor aan het brandstof systeem, maar uiteindelijk was het de verdeelkap.
Zie ook www.oudevolvo.nl/blog/2010/08/23 ... et-1800es/
Ik denk dat daar een scheurtje in zat wat pas bij warmte een probleem gaf.
Een warme bobine kan ook net te weinig gaan presteren.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- gertjan merxcer
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
de bobine is net vervangen ( was geen gepanserde)
en de verdeelkap is nog netjes, maar omruilen is geen probleem.
ik wilde deze onsteking plaatsen: www.accuspark.nl/Distributors.htm de 034e (helemaal onderaan de pagina)
maar ik krijg het ding niet aan het werken. Waarschijnlijk is de afstelling net iets anders waardoor de motor niet meer op tijd te zetten valt.
ook moet er wat zaagwerk aan de houder gedaan worden, anders is die net 6 mm te klein.
Kan de ontsteking ook verlopen als de motor opwarmt? Het lijkt mij niet en afstellen helpt niet, maar je weet maar nooit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
- Berichten: 536
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- gertjan merxcer
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Mocht je nog een ontsteking zoeken, dan moet je ze ff mailen, Marco is heel behulpzaam in het uitzoeken en de boel is niet duur.
Een Bobine voor 18,- is geen geld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- gertjan merxcer
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Ik ben daar helemaal nieuw in en gezien het tegensputteren van de auto om door de keuring te komen zie ik er toch wel tegenop.
Voelermaatjes heb ik al wel, maar nu...........
Iemand een korte en duidelijke uitleg?
Erg bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Martin van Limbeek
- Senior lid
-
- Berichten: 46
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 430
Hier vindt je een beschrijving hoe kleppen te stellen...
www.scandcar.nl/kleppen-stellen- ... on_ne.html
Ruud
Volvo... Drive it like You hate it

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- gertjan merxcer
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Maar wat het wel was: de ontsteking stond op meer dan 40 graden.
Het was dus een wonder dat hij uberhaubt starte en reed.
Ik heb dit moeten laten doen door een expert uit barneveld, want ik kwam er zelf niet meer uit.
Hij schijnt nu lekker te lopen, maar ik moet nog gaan kijken.
overigens is het wel een ontzettende galbak die wagen, helemaal op, en natuurlijk veel te veel voor betaald. :evil:
Maar misschien daar over later meer.
Ben nog in gesprek met de verkoper. hopen dat hij hem terugneemt :roll:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
- Berichten: 536
Ik denk dat daardoor iedereen in de veronderstelling was dat het daar niet gezocht moest worden waardoor we je helaas niet sneller en effectiever hebben kunnen helpen.
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- gertjan merxcer
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Vreemd genoeg wilde de motor wel starten op die enorme afwijking. Daarom ging ik ervan uit dat de ontsteking in ieder geval redelijk moest staan
Ik vermoed dat de vorige eigenaar de punten ook heeft afgesteld op deze instelling. En dan in combinatie met het draaien aan de ontsteking de boel net aan het lopen heeft gekregen.
Ik vond het al raar dat het verdraaien van de ontsteking weinig tot geen verschil uitmaakte.
En uiteindelijk is het logisch dat ik de electronische niet aan de gang kreeg.
Het tandwiel moest verzet worden om in de buurt van een normale stand te krijgen.
Die B18 is toch wel heel makkelijk in zijn instelling hoor. Mijn saabje had ik nooit op deze afstelling aan het lopen gekregen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.