B18 kop/kleppen kappot?
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-03-2011 01:27 #101383
door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic B18 kop/kleppen kappot?
Bij dit geluid zou ik ook gaan denken aan een drijfstanglager, maar wat houd u toch tegen de distributie te bekijken? half uurtje en je hebt zekerheid. Ik heb er zelf nog geen stuk gehad maar schijnt dat die dingen bij onze blokken inderdaad ook flink herrie kunnen maken en de stank en rook zou van het (verbranden van) kunststof wiel kunnen komen als dit los zit of ergens tegenaan loopt. Is dat het niet, blok uitbouwen voor grondige inspectie. Setje lagers vervangen is goed te doen en niet echt duur, als er geen andere schade is. Ik zou in ieder geval ophouden er zo mee rond te rijden als je de kans op grotere schade (als die er al niet is) wil beperken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-03-2011 18:16 #101404
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic B18 kop/kleppen kappot?
Op mijn werk hebben wij een schutbed om poeder te verplaatsen, deze word aangedreven met behulp van een opofferings tandwiel wat uit hetzelfde materiaal bestaat als bij onze volvo's.
Regelmatig maakt deze machine een ontzettende rot herrie net zoals jou motor, tandwiel vervangen en het is over, het enigste wat dan aan het oude tandwiel te zien is dat er een paar tanden wat verder afgesleten zijn het lijkt minder dan niets, toch is dit genoeg om dit lawaai te produceren!
Het lijkt mij het verstandigste om eerst het fiberglas tandwiel te controleren!
Regelmatig maakt deze machine een ontzettende rot herrie net zoals jou motor, tandwiel vervangen en het is over, het enigste wat dan aan het oude tandwiel te zien is dat er een paar tanden wat verder afgesleten zijn het lijkt minder dan niets, toch is dit genoeg om dit lawaai te produceren!
Het lijkt mij het verstandigste om eerst het fiberglas tandwiel te controleren!
- Jules van Haaren (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-08-2012 10:26 #116268
door Jules van Haaren (GAST)
Volvo 144 B18A uit 1968
Beantwoord door Jules van Haaren (GAST) in topic B18 kop/kleppen kappot?
Even een zeer late reactie op wat er nu precies aan de hand was.
Na demontage van het blok bleek er een stuk poetsdoek in een lagerschaal te zitten. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar van het blok de oliekanalen schoongemaakt met een doek en niet bekeken of de doek er weer heel uit kwam. Krukas was niet meer in orde, flinke schade dus opgelopen door zo'n lullige fout.
De auto is inmiddels verkocht nadat ik er een andere krukas en lagerschalen heb ingezet, daarna liep hij weer goed. Aangezien ik nog student ben was het niet meer mogelijk de auto goed op de weg te houden, ivm andere problemen!
Gr Jules
Na demontage van het blok bleek er een stuk poetsdoek in een lagerschaal te zitten. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar van het blok de oliekanalen schoongemaakt met een doek en niet bekeken of de doek er weer heel uit kwam. Krukas was niet meer in orde, flinke schade dus opgelopen door zo'n lullige fout.
De auto is inmiddels verkocht nadat ik er een andere krukas en lagerschalen heb ingezet, daarna liep hij weer goed. Aangezien ik nog student ben was het niet meer mogelijk de auto goed op de weg te houden, ivm andere problemen!
Gr Jules
Volvo 144 B18A uit 1968
06-08-2012 15:42 #116373
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic B18 kop/kleppen kappot?
Jammer, maar misschien zien we je later nog eens terug met een Volvo. Succes met de studie!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl